ترکیب نعوظ مغزی مغناطیسی نورآدرنالین نقش حیاتی در ادراک حسی دارد

ترکیب نعوظ مغزی مغناطیسی نورآدرنالین نقش حیاتی در ادراک حسی دارد

848 0

آگاهی از محیط اطراف ما یک جنبه اساسی از وجود ماست. اما چه چیزی در آرایش بیولوژیکی ما چگونگی دسترسی و تفسیر جریان بی پایان اطلاعات اطراف ما را تعیین می کند؟

یک مطالعه جدید دانشگاه تل آویو در زیست شناسی کنونی نشان می دهد که نورآدرنالین، انتقال دهنده عصبی مسئول تحریک در مغز، نقش مهمی در ادراکات حسی اولیه ما در جهان دارد.

وی گفت: “تا کنون، علم پزشکی معتقد است که نورآدرنالین در معرض هوشیاری، استرس، توجه و تصمیم گیری قرار دارد.” دکتر یوال نیر، دانشیار دانشکده پزشکی Sackler TAU و دانشکده علوم اعصاب Sagol می گوید. “مطالعه ما نشان می دهد که در حقیقت، نورآدرنالین نقش مهمی در مراحل اولیه درک، تعیین توانایی ما در درک حوادث در اطراف ما دارد.”

این تحقیق به طور مشترک توسط دکتر حقار گلبرگ ساووی و عرفات ماژیدوف از دانشکده پزشکی Sackler TAU و دانشکده علوم اعصاب Sagol با همکاری دکتر هگاری شارون و پروفسور تالما هندلر TAU و موسسه مغز Sagol در پزشکی تل آویو هدایت شده است.

دانشمندان یک آزمایش در مورد 30 شرکت کننده در موسسه مغز Sagol در مرکز پزشکی تلآویو انجام دادند. افراد در سه جلسه مختلف شرکت کردند که در آن (1) دریافت کردند مواد مخدر که سطوح نورآدرنالین را کاهش دادند. (2) داروهایی که این سطوح را افزایش دادند؛ یا (3) یک پلاسبو.

پس از مصرف دارو، از شرکت کنندگان خواسته شد تا وظایف بصری مانند شناسایی و تبعیض بین تصاویر کم کنتراست را انجام دهند، در حالی که محققان فعالیت مغز خود را توسط EEG یا fMRI اندازه گیری کردند. محققان امیدوار بودند که چگونه سطوح مختلف نورآدرنالین موجب بروز تصورات تصویری و نحوه پاسخ مغز به تصاویر شود.

“”دکتر جلبارد Sagiv می گوید: ما مشخص کردیم که نورآدرنالین توانایی شرکت کنندگان در تشخیص تصاویر با کنتراست کم را تحت تاثیر قرار داده است. هرچند تصاویر در هر مورد یکسان بودند، دید آنها در جلسات تغییر کرد. ما می توانیم پیش بینی کنیم که آیا افراد می توانند این تصاویر را با بررسی سطوح نورآدرنالین در سیستم های آنها انجام دهند؟

” Magidov اضافه می کند: اندازه گیری های ما از فعالیت مغز نشان می دهد که اولین مراحل پردازش تصویری کاملا اتوماتیک است، اما پردازش دیر در قشر مغزی تحت تاثیر نورآدرنالین قرار گرفته و تعیین می کنند که آیا تصویر به جریان آگاهی ما وارد می شود.”

دکتر نیر نتیجه گیری می کند: “بسیاری از افراد در معرض ابتلا به خواب و ریزش مو هستند. “ما امیدواریم که بر روی این نتایج پیگیری کنیم و آزمایش کنیم که آیا نورآدرنالین همچنین تعیین می کند که آیا محرک های حساسی مانند صدای ما از خواب ما را بیدار می کنند؟

“ما امیدواریم که در آینده، یافته های ما راه های جدیدی برای توسعه بیهوشی های بهتر و ابزارهای جدید برای تشخیص زودهنگام وضعیت های خطرناک، مانند زوال در هنگام رانندگی یا پرواز” را باز کند. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دوستان آمریکایی دانشگاه تل آویو 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ترکیب نعوظ مغزی مغناطیسی نورآدرنالین نقش حیاتی در ادراک حسی دارد. آخرین ویرایش: سپتامبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3051

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *