لغزش گوش: هنگام ادراک دانش و فهم

لغزش گوش: هنگام ادراک دانش و فهم

537 0

با توجه به مطالعات انجام شده در مورد عصبی انسان که در JNeurosci منتشر شده است، ناسازگاری از سخنرانی حاصل از یک نمایش ضعیف از تفاوت بین آنچه ما انتظار داریم برای شنیدن و آنچه که در واقع گفته می شود. این تحقیق شواهد جدیدی را برای اینکه چگونه مغز توهم های ادراکی را در هنگام سخنرانی در احزاب کوکتل، در اشعار آهنگ یا شنوندگان مسن تر ایجاد می کند؟

توانایی کشیدن بر روی تجربه گذشته مهم است که به گفتگو ادامه دهد، به خصوص در محیط های پر سر و صدا که صدای گفتار برای شنیدن سخت است. با این حال، این انتظارات پیش از این هم گاهی می توانند شنوندگان را گمراه کنند؛ آنها را متقاعد سازند که چیزی شنیده باشند که سخنران در واقع نمی گوید.

هلن بلانک، مت دیویس و همکارانش برای بررسی علل عصبی سوء تفاهم سخنرانی، با ارائه جفت نوشته های واژگان نوشته شده و تضعیف شده که همگی یکسان بوده، کاملا متفاوت یا مشابه بودند، شرکت کنندگان را معرفی کردند. خواندن و شنیدن صداهای مشابه صدایی (مانند ضربه به دنبال انتخاب)، منجر به اشتباه مکرر شده است.

محققان با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کارآمد، متوجه شدند که سوء تفاهم با کاهش فعالیت در سوزن فوقانی چپ فوقانی، ناحیه مغز حیاتی برای پردازش صداهای گفتاری همراه است. علاوه بر این، هنگامی که ادراک گفتار بیشتر موفق بود، این مغز منطقه تفاوت بین انتظارات پیشین و گفتار شنیده شده (مانند K / P اولیه در ضربه زدن) را نشان داد.

این نتایج شواهد جدیدی را نشان می دهد که ادراک گفتاری شامل مقایسه آنچه ما با آنچه انتظار داریم، می شنویم. این مکانیزم برنامه نویسی پیش بینی شده  و دارای پیامدهای ناشی از کاهش شنوایی مرتبط با سن یا درک توهم شنوایی در اختلالاتی مانند اسکیزوفرنی است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب .

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: لغزش گوش: هنگام ادراک دانش و فهم. آخرین ویرایش: سپتامبر 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3582

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *