چاقی + پیری مرتبط با نشانگرهای آلزایمر در مغز

چاقی + پیری مرتبط با نشانگرهای آلزایمر در مغز

564 0

یک مطالعه جدید نشان می دهد که هنگامی که یک رژیم غذایی با چربی بالا و قند بالا که منجر به چاقی می شود با پیر شدن طبیعی همخوانی دارد، ممکن است به پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند. علاوه بر این، محققان کشف کردند که مناطق خاصی از مغز به طور متفاوتی به عوامل خطر مرتبط با آلزایمر پاسخ می دهند. این مطالعه در گزارش های فیزیولوژیکی منتشر شده است .

بیماری آلزایمر، شایع ترین شکل دمانس، یک اختلال پیشرفته مغزی است که منجر به از دست دادن مهارت های شناختی و حافظه می شود و موجب تغییرات قابل توجه در رفتار می شود. پیری عامل مهمی برای آلزایمر است. مطالعات قبلی نشان می دهد که چاقی مرتبط با رژیم غذایی نیز با توسعه بیماری مرتبط است.

محققان دانشگاه بروک در انتاریو، کانادا، به بررسی اثرات رژیم غذایی ناشی از چاقی بر سیگنالینگ انسولین (فرآیندی که بدن   از شکر استفاده می کند می گویند) و نشانگرهای التهاب و استرس سلولی را مورد بررسی قرار داد. مشخص شده است که این عوامل در پیشرفت بیماری آلزایمر در طول روند پیری در موش نقش دارند. یک گروه از موش ها یک رژیم غذایی با چربی بالا و قند بالا (HFS) دریافت کردند، در حالی که گروه کنترل یک رژیم غذایی معمولی خوردند. محققان پس از 13 هفته در رژیم غذایی اختصاص داده، سطح التهاب و استرس حیوانات را در هیپوکامپ و قشر پیش مغلوب مغز اندازه گیری کردند. آنها مغز موش های سالم را به کسانی که از مجموعه های جوانتر موش های مبتنی بر پایه تقسیم شده اند مقایسه کردند. هیپوکامپ نزدیک مرکز مغز و قشر پیشانی، در جلوی مغز، است که مسئول حافظه بلند مدت می باشد. در مقایسه با گروه کنترل، گروه HFS نشانگرهای التهابی، مقاومت به انسولین (تغییر سیگنالینگ انسولین) و استرس سلولی را در مناطق هیپوکامپ که در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل بودند نشان دادند. منطقه قشر پیشانی در گروه HFS نشانه های بیشتری از مقاومت به انسولین را نشان داد اما التهاب و نشانگر استرس سلولی تغییری نکرد. محققان نوشتند: “تفاوت های خاص منطقه بین قشر پیشانی و هیپوکامپ در پاسخ به پیری با رژیم HFS نشان می دهد که پاتولوژی بیماری در مغز یکنواخت نیست.”

سطح التهاب گروه کنترل نیز پس از محاکمه در مقایسه با مقادیر پایه افزایش یافت. این نتایج از نظریه حمایت می کند که پیری تنها نقش مهمی در پیشرفت بیماری آلزایمر دارد و چاقی اثرات پیری بر عملکرد مغز را تشدید می کند.

تیم تحقیقاتی نوشت: “این مطالعه اطلاعات جدیدی را در ارتباط با مکانیکی بین چاقی و انتقال از سالخوردگی به سن متوسط ​​و آبشارهای سیگنالینگ که ممکن است مربوط به پاتولوژی آلزایمر در طول زندگی باشد، فراهم می کند. “این نتایج به درک اولیه ما از مسیرهای درگیر در پیشرفت زودهنگام پاتوژنز [آلزایمر] کمک می کند و اثرات منفی یک رژیم HFS را در مناطق قشر پیشانی و ناحیه هیپوکامپ نشان می دهد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن فیزیولوژی آمریکا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چاقی + پیری مرتبط با نشانگرهای آلزایمر در مغز. آخرین ویرایش: سپتامبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3201

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *