تست بیماری آلزایمر به طور مستقیم از ، از بین رفتن سیناپتیک جلوگیری می کند

تست بیماری آلزایمر به طور مستقیم از ، از بین رفتن سیناپتیک جلوگیری می کند

701 0

محققان ییل روش جدیدی برای اندازه گیری مستقیم سوناپتیک در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را آزمایش کرده اند. محققان گفتند که این روش که از فن آوری تصویربرداری PET برای اسکن برای یک پروتئین خاص در مغز مرتبط با سیناپس ها استفاده می کند، توانایی تسریع در تحقیق برای درمان های جدید آلزایمر را دارد.

این مطالعه در جراحی مغز و اعصاب منتشر شد .

بیماری آلزایمر 5.7 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و انتظار می رود تا سال 2050 این میزان به 14 میلیون نفر برسد. تا به امروز، بیشتر تحقیقات در مورد اثرات بیماری بر مغز انجام شده است. محققان اخیرا برای بررسی درمان های جدید، روش های اندازه گیری از دست دادن حافظه در بیماران زنده را مورد بررسی قرار داده اند.

این مطالعه مشترک بین محققین مرکز PET ییل و واحد تحقیقات بیماری آلزایمر ییل (ADRU) بود تا یک استراتژی جدید برای اندازه گیری از دست دادن سیناپسی ، یک شاخص ثابت شده از کاهش شناختی را کشف کنند. آنها گفتند که کاهش سیناپس ها، اتصالات بین سلول های عصبی، با اختلالات شناختی در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

تیم تحقیقاتی برای تعیین مقدار تلفات سیناپسی از یک ماده شیمیایی رادیواکتیو ویژه 11C UCB-J استفاده کرد که با پروتئین، SV2A، که در تقریبا تمام سیناپسها وجود دارد، متصل است. محققان 21 ساله را با بیماری آلزایمر اولیه یا توانایی شناختی طبیعی استخدام کردند. هر کدام با 11C UCB-J تزریق شد و سپس با فناوری PET با وضوح بالا اسکن شد. این اسکن ها به محققان اجازه داد تا “چگالی” سیناپسی را در مناطق مختلف مغز تجسم کنند.

محققان اسکن، و همچنین نتایج از MRI ​​ها و ارزیابی شناختی برای هر دو گروه را تجزیه و تحلیل کردند. در مقایسه با افرادی که دارای شناخت عادی هستند، شرکت کنندگان در بیماری آلزایمر دارای مارکر SV2A 41٪ در ناحیه مغز مرتبط با حافظه هستند.

“ما دریافتیم که در ابتدای بیماری آلزایمر، تراکم سیناپسی در ناحیه هیپوکامپ وجود دارد،” اولین نویسنده Ming-Kai Chen، MD، دانشیار رادیولوژی و تصویربرداری بیومدیکال، و مدیر پزشکی مشترک مرکز PET می باشد.

یافته ها نشان می دهند که آزمون PET غیر تهاجمی می تواند اندازه گیری مستقیم از دست دادن سیناپسی را در بزرگسالان با اختلال شناختی خفیف داشته باشد. چن خاطرنشان کرد: “با استفاده از این بیومارکر جدید، تصویربرداری PET برای SV2A، ما می توانیم چگالی سیناپسی را در مغز انسان زنده اندازه گیری کنیم.”

آنها گفتند که تیم ییل در حال حاضر به شرکت کنندگان بیشتر مطالعه برای تایید یافته های خود و به طور بالقوه از تکنیک PET برای ارزیابی داروهای آلزایمر استفاده می کند.

ریچارد کارسون، یکی از نویسندگان و مدیر مرکز PET Yale، گفت که این ابزار تصویربرداری PET نیز در مطالعات بالینی در ییل برای سایر بیماریهای مغز مورد استفاده قرار می گیرد که از دست رفتن سیناپس جزء حیاتی بیماری است. این بیماری ها شامل بیماری پارکینسون، صرع، سوء مصرف مواد، افسردگی و اسکیزوفرنی است.

گفت: “یک مانع مهم در تحقیقات آلزایمر، ناتوانی در اندازه گیری تراکم سیناپسی در افراد زنده است”، مدیر ADRU کریستوفر ون دیک، MD “تیم دکتر کارسون رهبر پیشگام برای ارائه دادن این قابلیت است. برای کسانی که ما در زمینه آلزایمر، ارزیابی in vivo چگالی سیناپسی ممکن است توانایی ما را برای ردیابی پاتوژنز زودرس آلزایمر و پاسخ به درمان را تغییر دهد. ”

دیگر نویسندگان ییل عبارتند از: آدام پ ، MD، مایکا نگناوا، Sjoerd J. Finnema، Takuya Toyonaga، Shu-fei Lin، سهیلا نجف زاده، جیم روپچان، ییوان لو، جولیا و مک دونالد، هانا R. Michalak، نابیل نابولسی ، امی فورت آرنستن و ییون هوانگ. کارسون همچنین عضو مرکز سرطان ییل است.

این مطالعه توسط بخشی از بنیاد دانا David Mahoney Neuroimaging Grant، مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر Yale و موسسه ملی بهداشت حمایت شد.

منبع:

مواد ارائه شده توسط دانشگاه ییل. 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تست بیماری آلزایمر به طور مستقیم از ، از بین رفتن سیناپتیک جلوگیری می کند. آخرین ویرایش: آگوست 30, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2956

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *