مسیر دژنراسیون آلزایمر کشف شد

مسیر دژنراسیون آلزایمر کشف شد

674 0

دانشمندان موسسه عصبی مونترال و بیمارستان (Neuro) دانشگاه مک گیل یک روش منحصر به فرد برای ردیابی دژنراسیون مغز در بیماری آلزایمر را کشف کرده اند و مسیری را طی می کنند که از طریق آن انحطاط از یک منطقه به یک دیگر گسترش می یابد.

افراد در مراحل اولیه بیماری آلزایمر (AD) با استفاده از هر دو تصویربرداری رزونانس مغناطیسی ساختاری (sMRI) و توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) اسکن شدند. ساختار مغزی عمیق که تامین قشر بیرونی با استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی است که برای حفظ عملکرد طبیعی مغز حیاتی می باشد. دانشمندان علاقه مند در چگونگی AD جلو مغز که تحت تاثیر قرار گرفته بود. آنها دریافتند که به عنوان نورون های کولینرژیک در ناحیه پیشانی اولیه، دژنراسیون ناحیه های قشر مغزی که ورودی های کولینرژیک آنها را دریافت می کنند، نیز انحطاط می یابد.

براساس آزمایشات پس از مرگ از بافت مغزی، برای چندین بار شناخته شده است که نورونهای کولینرژیک به خصوص در زمینه آلرژی در بیماری آلزایمر آسیب پذیر هستند. با این حال، این مطالعه یکی از اولین مطالعاتی است که دانشمندان قادر به ردیابی نورون های کولینرژیک در انسان های زنده بودند. “یافته های کلیدی این مطالعه این است که نتایج اسکن های SMRI با آنچه که روی اسکن PET مشاهده می کردند، مطابقت داشت، با وجود اینکه آنها انواع مختلفی از اندازه گیری ها را در اختیار بیماران مختلف گذاشتند”، دکتر ناتان اسپرنگ، مدیر آزمایشگاه مغز و شناخت در نور بیان کرد: “ترکیب PET با sMRI ممکن است به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ردیابی پیشرفت بیماری آلزایمر در بیماران زنده باشد.”

تیلور شیمیتز، محقق آزمایشگاه دکتر اسپرنگ و نویسنده اصلی این مطالعه می گوید: “این مطالعه نشان می دهد که اسکن های PET و اسمیرتای می تواند به طور بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر قبل از علائم شناختی مورد استفاده قرار گیرد و به پزشکان فرصت بیشتری برای پیشگیری از بروز آن می دهد.” “داروهایی که باعث تحویل استیل کولین به این مناطق قشر می شوند، می تواند یکی از راه های جلوگیری از انسداد باشد.”

نتایج این مطالعه در مجله Cell Reports در تاریخ 3 ژوئیه 2018 منتشر شد. Schmitz می گوید که او می خواهد با تحقیق بیشتر بیماران در مراحل اولیه بیماری پیگیری کند و MRI ساختاری و PET را روی همان بیماران برای تایید نتایج قبلی مطالعه انجام دهد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه مک گیل 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: مسیر دژنراسیون آلزایمر کشف شد. آخرین ویرایش: سپتامبر 2, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3094

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *