کمتر از یک چهارم از جوانان آمریکایی که قبلا برای اختلالات اضطرابی درمان شده اند، بدون اضطراب می مانند

کمتر از یک چهارم از جوانان آمریکایی که قبلا برای اختلالات اضطرابی درمان شده اند، بدون اضطراب می مانند

542 0

برای اکثر جوانان مبتلا، اختلالات اضطرابی مزمن هستند، حتی پس از یک دوره موفق از درمان مبتنی بر شواهد، گزارش مطالعه در شماره ژوئیه 2018 منتشر شده از مجله آکادمی آمریکایی کودک و نوجوان روانپزشکی (JAACAP).

اختلالات اضطرابی در کودکان بیماری های روانپزشکی رایج هستند که حدود 10 درصد از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. در یکی از بزرگترین آزمایش های مقایسه ای، محققان دریافتند که 12 هفته درمان سرترالین و یا درمان رفتاری شناختی (CBT) در کاهش اضطراب و بهبود عملکرد موثر است. محققان تازه در این تحقیقات پس از بررسی، این جوانان را به طور متوسط ​​6 سال بعد با هم تماس گرفتند و سپس آنها را تا چهار سال دیگر مجددا ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که 22 درصد از جوانانی که 12 هفته درمان را برای یک اختلال اضطراب دریافت کرده بودند در طول مدت طولانی به حالت عادی بازمی گشتند، به این معنا که آنها معیارهای تشخیصی برای هر نوع اختلال اضطرابی که به عنوان اختلال اضطراب فراگیر DSM-IV شناخته شده اند، اختلال استرس پس از سانحه و اختلال وسواسی-اجباری می باشند. 30 درصد از جوانانی که درمان دریافت کرده بودند به طور مکرر بیمار باقی ماندند و در طی هر سال پیگیری علائم تشخیصی اختلال اضطرابی را دیدند و 48 درصد عود کردند و معیارهای تشخیصی برای اختلال اضطراب در بعضی موارد، اما نه همه پیگیری ها می باشد.

یکی از محققان اصلی تحقیق، دکتر گلدا گینزبورگ، استاد روانپزشکی دانشکده پزشکی کانکتیکات، هارتفورد، گفت: “هنگامی که شما چند تا بچه را می بینید پس از دریافت بهترین درمان هایی که ما نداریم، بدون علامت می مانیم.”دکتر گینسبرگ اضافه کرد: با این وجود، نتایج درمان با نوع درمان تفاوت معنی داری نداشتند. کودکان پس از درمان با دارو به همان میزان پس از درمان با CBT، در بهبودی باقی می ماندند.”

به طور مشخص، از سال 2011 تا 2015، 319 جوان و بزرگسال جوان (متوسط ​​سن در اولین ارزیابی پیگیری 17 ساله) (65 درصد از 488 جوان که در مطالعه اصلی درمان بودند، دنبال شد). محققان ارزیابی های سالانه انجام دادند که در میان عوامل دیگر، تشخیص، عملکرد مدرسه و اجتماعی و استفاده از خدمات ارزیابی شد. یافته ها نشان می دهد که در هر سال پس از پیگیری، تقریبا نیمی از جوانان در حال رهایی بودند. در طول همه سالهای پیگیری، این تعداد به 22 درصد کاهش یافت، در حالی که 30 درصد در هر ارزیابی سالانه به معیارهای اختلال اضطراب ادامه دادند.

محققان چندین عامل را پیش بینی کرده اند که جوانان مضطرب به احتمال زیاد در طول دوره پیگیری در حال بهبودی پایدار باشند. این عوامل شامل افرادی بودند که بعد از 12 هفته درمان بهبود بالینی را نشان دادند. مردان و جوانان بدون تشخیص فوبیای اجتماعی،  و کسانی که کمتر رویدادهای زندگی منفی را تجربه کردند، ، عملکرد بهتری در خانواده داشتند.

محققان نتیجه گرفتند که در حالی که ممکن است انتظار داشته باشید که 12 هفته درمان موجب بهبودی دراز مدت شود، اکنون مشخص است که برای کمک به جوانان مضطرب نیاز به انجام بیشتر دارد، از جمله درمان هایی که با دوام بیشتر و سلامت روان بهتر است مدل سلامتی که شامل بررسی های منظم برای جلوگیری از عود و بهبود نتایج در طول زمان است.

منبع:

مواد ارائه شده توسط Elsevier 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: کمتر از یک چهارم از جوانان آمریکایی که قبلا برای اختلالات اضطرابی درمان شده اند، بدون اضطراب می مانند. آخرین ویرایش: سپتامبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3205

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *