صرع بدون وجود: هنگامی که مغز مانند "ارکستر بدون رهبر" است

صرع بدون وجود: هنگامی که مغز مانند “ارکستر بدون رهبر” است

499 0

یک خیالپرداز در ابتدا، معلم شش ساله اش را به عنوان مأمور نادان توصیف کرد. پسر در کلاس دچار مشکل شده بود. همانطور که معلم پسر را نزدیک تماشا می کرد، متوجه شد که او مد روز نیست. او اغلب چند ثانیه خفه می شود و زمانی که نام او نامیده می شود پاسخ نمی دهد. گاهی اوقات او چشمک می زند و چشمانش بالا می آید.

معلم با والدین پسر درباره رفتار او صحبت کرد. پدر و مادرش او را به دکتر بردند و پس از چند آزمایش، او با بیماری صرع غرق شد و دارو تجویز شد. صرع بدون بیماری شایع ترین نوع اختلالات تشنج در کودکان است.

دکتر یوشمن میر، مدرس علوم اعصاب در کالج پزشکی بیلور، گفت: “در حدود 80 درصد از کودکان مبتلا به تشنج، معمولا این قسمت معمولا در دوران بلوغ متوقف می شود و 20 درصد دیگر همچنان در معرض تشنج هستند.” تشنج های فقدان، حتی اگر آنها متوقف شوند، یک اختلال ناتوانی هستند زیرا باعث می شود که کودکان در طول دوره های شکل گیری آنها لحظه ای غایب شوند. ”

دکتر اتول ماهشواری، استاد گروه نورولوژي و علوم نورولوژي در گفتگو با همتاي خود گفت: “بسياري از اين کودکان نيز با اختلال کمبود توجه مواجه هستند که حدود 40 درصد از بيماران با وجود درمان با دارو و حتی پس از تشنج متوقف می شوند. بیلور “ما باید درک درستی از آنچه که در مغز رخ می دهد، داشته باشیم.

و این همان چیزی است که محققان در این مطالعه به دست آوردند. آنها از تکنولوژی جدیدی به نام میکروسکوپ دو فوتون استفاده کردند که به آنها اجازه می داد تا فعالیت های شلیک بسیاری از نورون های فردی را به طور همزمان در مغز بیدار موش تجسم کند. آنها این مشاهدات را با الکتروانسفالوگرام ترکیب کردند که الگوهای الکتریکی همان منطقه مغز را اندازه گیری کردند. نتایج کاملا غیر منتظره بود.

“مثل گوش دادن به یک ارکستر بدون رهبر”

محققان طی دهه ها متوجه شده اند که افرادی که دارای تشنج غیرواقعی هستند با یک الکتروانسفالوگرافی معمولی نشان داده شده است که نشان می دهد الگویی از سنسور اثر الکتریکی است که برای مدت تشنج تکرار می شود.

الگوی سنبله و موج بسیار قابل بازیابی است و در این دوره زمانی که کودک متوقف شد و خیره شد، اما هیچ کس در طی یکی از این قسمت ها سلول های مغزی خود را مطالعه نکرده بود. جفری نوبلز، استاد علوم مغز و اعصاب، ژنتیک مولکولی و انسانی و مدیر آزمایشگاه نوروژنتیك در حال توسعه دایره آبی پرندگان در بیلور.

محققان نزدیکتر به فعالیت شلیک نورونها در ناحیه کورتونی بینایی یک مدل موشهای ژنتیکی از بیماری صرع در نظر گرفته شده است. آنها با استفاده از تکنولوژی جدید میکروسکوپ 2 فوتون برای دیدن فعالیت شلیک بسیاری از سلول های مغزی در همان زمان، به شیوه ای مشابه با افرادی که از نقشه های گوگل استفاده می کنند، برای دیدن یک گروه از خانه های فردی در یک محله، نگاه می کنند.

“ما از الگوی موج سنبله امواج مغزی پیش بینی کردیم که رفتار سلول های مغزی در طی تشنج نیز یک فعالیت ریتمیک است. در عوض، ما یک فعالیت شلیک غیر هماهنگ را دیدیم که شگفتی بزرگی بود” Noebels، که همچنین صندلی Cullen Associated در نوروژنتیک را برگزار می کند. “همیشه تصور می شد که سلول های” سنبله “آتش می گیرند و در طول موج” آرام “می شوند. این الگوی مکرر موج سنبله و امواج، امضای این نوع صرع است، بنابراین ما فرض کردیم که این بر اساس رفتار سلول هایی که موج مغزی ایجاد می کنند، اما در واقع ما متوجه شدیم که هیچ رابطه ی یکنواختی بین رفتار سلولی و امواج مغزی وجود ندارد. ”

“به طور معمول مغز انسان مانند یک ارکستر موسیقی زیبا را پخش می کند و هر بازیکن می تواند درک آنچه را که دیگران انجام می دهند را درک کند. ما تصور می کردیم که وقتی یک تشنج آغاز می شود،” ارکستر نورون ها “موسیقی بسیار با صدای بلند و شدید را بازی می کند. تشنج به پایان رسید، نورون ها به موسیقی ممتاز باز می گردند. »Maheshwari گفت: “در عوض، ما متوجه شدیم که در طول تشنج نبود حجم موسیقی پایین می آمد و موسیقی نوازان موسیقی را بدون هماهنگی با دیگران پخش می کردند. اکثر آنها در همه بازی ها نبودند، به طوری که دیگر رهبر وجود نداشت. تشنج به پایان رسید، رهبر بازگشت و موسیقی دانان را سازماندهی کرد تا دوباره هماهنگ شوند. ”

جالب توجه است، کاهش فعالیت سلول های مغز چند ثانیه پیش از شروع امضایت امواج ریتمیک امواج و امواج الکتروانسفالوگرام آغاز شد.

مایر گفت: “ممکن است در آیندهای بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بیشتر به بررسی اینکه آیا کاهش فعالیت های سلولی پیش از تشنج ها می تواند برای پیش بینی آنها مورد استفاده قرار گیرد.”

سهم محققان در زمینه صرع یک ​​پنجره را به حوادث سلولی که در هنگام تشنج ناشی از مغز رخ می دهد، باز کرده است.

Maheshwari گفت: “اکنون که ما می دانیم که” ارکستر “بی نظم است، ما می توانیم روش هایی را برای درمان علل اولیه تشنج در سطح سلولی بررسی کنیم.

تشنج ها ممکن است 100 بار در روز اتفاق بیفتند، اما آنها ظریف هستند و تنها چند ثانیه طول می کشد، بنابراین آنها اغلب به دقت تشخیص داده می شوند و یا تشخیص داده می شوند، زیرا آنها به راحتی با خیال پردازی اشتباه می گیرند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط کالج بیورر پزشکی .

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: صرع بدون وجود: هنگامی که مغز مانند “ارکستر بدون رهبر” است. آخرین ویرایش: سپتامبر 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3478

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *