خواندن رفتارهای خطر در مغز

خواندن رفتارهای خطر در مغز

870 0

افراد مضطرب خطرات کمتري دارند ، اين تعجب آور نيست. با این حال، یک گروه از روانشناسان از دانشگاه آلمانی فریدریش شیلر ینا، همراه با همکارانش از ورسبورگ در آلمان و دانشگاه ویکتوریا کانادا موفق به ساختن این فرآیند تصمیم گیری در مغز شده اند، و به آنها امکان پیش بینی رفتار افراد را می دهد. آنها یک آزمایش برای اندازه گیری رفتار ریسک شرکت کنندگان در هنگام استفاده از الکتروانسفالوگرافی (EEG) برای مشاهده فعالیت مغز آنها انجام دادند. آنها گزارش کار خود را در شماره جاری مجله علمی Psychophysiology منتشر کردند.

دکتر باربارا اشمیت از دانشگاه ینا، که این پروژه را رهبری کرد، برای آزمایش، از یک پرسشنامه برای انتخاب 20 مورد اضطراب بالا و 20 نفر از افراد کم اضطراب استفاده کرد. در حین آزمایش واقعی، شرکت کنندگان مجبور شدند یکی از دو کارت را در هر محاکمه ای از یک بازی خطرپذیر تبدیل کنند. در هر محاکمه حداکثر 11 سنت را می توان به دست آورد. نکته مهم این بود که آنها باید میان دو گزینه ریسک تصمیم بگیرند: گزینه ای با ریسک بالا که در آن می توانست یا 11 سنت یا صفر سنت را به دست آورد و گزینه ای با ریسک پایین که در آن فرد آزمایشی می تواند پنج یا شش سنت را برنده کند. انتظار می رود 5.5 سنت همیشه همین بود. در این آزمایش، شرکت کنندگان در معرض خطر بیشتر در معرض خطر کمتری قرار گرفتند.”

اما یافته های کلیدی این مطالعه از یک نگاه به EEG در طول آزمایش ثبت شده است. در حالی که شرکت کنندگان تصمیم گرفتند که کدام گزینه از دو گزینه مورد نظر را انتخاب کنند، نوع خاصی از فعالیت مغز و قدرت تتا قدرت خطی در خط مقدم، به ویژه بالا بود. اشمیت، روانشناس گفت: “تحقیقات قبلی قبلا نشان داده است که این فعالیت مغز به ویژه در افراد مضطرب برجسته است، اما تا کنون ما نمی دانستیم که تاثیر آن بر رفتار چیست. با مطالعه ما اکنون توانستیم نشان دهیم که قدرت تتا قدرت متوسط ​​بالایی در سمت راست نشان دهنده کنترل شناختی بالتر است و با توجه به گزینه های بیشتر به شدت در طول فرآیند تصمیم گیری می باشد که این یک یافته محوری برای تحقیقات رفتاری است.

امکان پیش بینی رفتار

روانشناسان اغلب همبستگی های مغز را بررسی می کنند که نشان دهنده یک مفهوم روان شناختی خاص است، اما همیشه نمی تواند نتیجه گیری های مربوط به رفتار یک فرد را بیاموزد. باربارا اشمیت می گوید: “در نتایج ما، همه چیز فقط به خوبی ترکیب می کند. روش روانشناختی اولیه، فعالیت مغز مناسب را نشان می دهد که نشان دهنده روند تصمیم گیری و رفتار ناشی از آن است. ارتباط بین اضطراب و رفتار مرتبط به طور کامل توضیح داده شده است.”

با استفاده از این دانشمندان، محققان حتی می توانند از EEG مربوطه برای پیش بینی تصمیماتی که فرد در شرایط خاص ایجاد می کند، استفاده کند. قدرت تتا قدرت متوسط ​​بالایی در سمت راست نشان دهنده تصمیم کم خطر است.

باربارا اشمیت اکنون مایل است از این یافته ها در تحقیقات بیشتری استفاده کند. زمینه تخصصی او هیپنوتیزم است. او همچنین در حال بررسی امواج مغزی با استفاده از EEG است. او می گوید: “در مطالعات بعدی من می خواهم برای پیدا کردن این که آیا افراد تحت تاثیر هیپنوتیزم می گویند که احساس امنیت می کنند خطرات بیشتری را به خطر می اندازد. بنابراین یافته های جدید در قدرت تتا قدرت خطی میانی خطی بسیار مفید خواهد بود.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط فریدریش شیلر دانشگاهی ینا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: خواندن رفتارهای خطر در مغز. آخرین ویرایش: سپتامبر 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3474

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *