رفتارهای اعتیاد به مواد مخدر در بشر با اختلالات خاص در 6 شبکه مغز مرتبط است

رفتارهای اعتیاد به مواد مخدر در بشر با اختلالات خاص در 6 شبکه مغز مرتبط است

838 0

با توجه به بررسی سیستماتیک بیش از 100 مطالعه منتشر شده توسط نوروپاتی از سوی کارشناسان در ایکان، اختلالات خاصی در طی شش شبکه بزرگ مغز در طی اعتیاد به مواد مخدر، تصمیم گیری، کنترل مهار کننده و پردازش عاطفی اجتماعی با رفتارهای اعتیاد به مواد مخدر مرتبط است. دانشکده پزشکی در کوه سینا و روز چهارشنبه، 6 ژوئن در مجله Neuron منتشر شد .

اعتیاد به مواد مخدر یک اختلال است که نه تنها به دنبال یافتن و مصرف مواد مخدر است بلکه شامل تغییرات اساسی در شناخت و پردازش عاطفی است. این شامل نشانه های بالینی هسته ای و تظاهرات رفتاری شامل چرخه باز توزیع مداوم مسمومیت، بیرون زدن، عقب ماندگی و اشتیاق است که مصرف مواد مخدر غیر قابل کنترل را با وجود عواقب ناگوار و کاهش لذیذ حاصل از دارو به وجود می آورد. در حالی که بسیاری از تحقیقات اولیه در مورد اعتیاد به مواد مخدر در درک خواص پاداش دارو، تحقیقات اخیر به طور فزاینده ای نشان داده است که اختلالات شناختی و عاطفی از آغاز، تشدید و حفظ چرخه اعتیاد حمایت می کند.

مدل مبتنی بر مهار بازدهی و عملکرد سازمانی (iRISA)، که در ابتدا در سال 2002 توسط ریتا گلدشتاین، استاد روانپزشکی و علوم اعصاب و مدیر برنامه تحقیقاتی عصب شناسی ، عصب شناختی و وابستگی در دانشکده پزشکی در کوه سینا، منتشر شد، و نورا ولکو، مدیر NIDA، پیشنهاد کرد که اختلالات دو عملکرد عصب روانشناختی و مهار پاسخ (فرآیند شناختی که افراد را قادر می سازد مانع از تحریک آنها) و تخصیص قابل توجه (ویژگی برچسب گذاری چیزی به عنوان ارزشمند یا مهم) و زمینه های آنها زیربناهای عصبی در چرخه اعتیاد در گستره وسیعی از مواد سوء استفاده دخیل هستند. مدل iRISA از روشهای مختلف تصویر برداری از نور شامل تصویربرداری رزونانس مغناطیسی می باشد.

دکتر گلدشتاین، نویسنده و کارشناس ارشد این مقاله می گوید: “ما بررسی کنونی را برای به روز رسانی مدل iRISA با شواهد جدید از ادبیات تصویر برداری نوروزی انجام دادیم که به طور سیستماتیک بررسی 105 مطالعات نوروفیزیکی مربوط به کار انجام شده از سال 2010 منتشر شده است. در طی اجرای وظایف مختلف، اختلالات سازگار در عملکرد مغز در شش شبکه بزرگ مغز یافت شد. در حالی که مشارکت در این شبکه های مغز خاص به کار خاصی بستگی داشت، ما معمولا مشاهده کردیم که در یک زمینه مرتبط با مواد مخدر (به عنوان مثال، در معرض نشانه های مواد مخدر) افرادی که معتاد به مواد مخدر هستند، مشارکت شبکه های مغزی را که اساس تصمیم گیری، کنترل مهار کننده و پردازش های اجتماعی وعاطفی است، افزایش می دهند، اما پاسخی خفیف در انجام وظایف مرتبط با مواد مخدر، به عنوان پیش بینی شده توسط مدل iRISA می باشد.”

به طور خاص، تیم تحقیقاتی کوه سینا عملکرد مغز در اعتیاد به مواد مخدر را در تعدادی از شبکه های مغز بررسی کرد، از جمله یافته های تجزیه و تحلیل کل مغز تفاوت های گروهی معنی دار.

آنها نتایج را در شش شبکه گسترده مغز سازماندهی کردند که نشان دهنده اختلال عملکرد مغز در اعتیاد بود و شامل «شبکه پاداش» است که شامل مناطق مغزی زیرکوریک و قشر فعال در هنگام ارزیابی ارزش ذهنی است؛ “شبکه عادت” که در آن یادگیری رفتار خودکار است؛ شبکه “برجسته”، مناطق درگیر در (هدایت) منابع توجه به محرک های برجسته؛ و “شبکه اجرائی”، که از انتخاب پاسخهای رفتاری احتمالی پشتیبانی می کند (اغلب همچنین به نام شبکه کنترل مهارتی).

دو شبکه اضافی که در بررسی پیشین مدل iRISA مورد بحث قرار نگرفتند، مرتبط با عملکرد مغز در اعتیاد به مواد مخدر بودند: “شبکه خودگردان” که در طی فرآیندهای شناختی خودگردان / معکوس فعال می شود و “شبکه حافظه”، درگیر در یادگیری و حافظه انعطاف پذیر، چند زبانه است.

آنا زیل ورستند، دانشیار، استاد روانپزشکی دانشکده ایكان، می گوید: “بررسی ما اولین رویکرد سیستماتیک است تا در مورد چگونگی ادراك اعتیاد و به آنچه كه ما در مورد كاركرد هر یک از این شبكه ها به مدل جامع شناخته شده اند، بستگی دارد.” او پزشک در کوه سینا و اولین نویسنده این مقاله است و همچنین اضافه کرد: “ما نقایص عمومی را که معتاد به مواد مخدر است مستقل از داروهای اصلی انتخاب است که با اقدامات روزانه، زندگی واقعی، مصرف مواد مخدر و پیش بینی شروع، تشدید و عود به مصرف مواد نشان داده شده است. کار ما می تواند به توسعه درمان هایی که مخصوصا برای کاهش این نقایص مغزی و رفتاری می باشد مورد هدف قرار گیرند. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط بیمارستان کوه سینا / دانشکده پزشکی کوه سینا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: رفتارهای اعتیاد به مواد مخدر در بشر با اختلالات خاص در 6 شبکه مغز مرتبط است. آخرین ویرایش: سپتامبر 15, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3650

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *