چگونه نورون ها رفتارهای خوردن microglia مغز را کنترل می کنند؟

چگونه نورون ها رفتارهای خوردن microglia مغز را کنترل می کنند؟

566 0

یک مطالعه جدید کوه سینا، در 23 ژوئیه در مجله Science Neuroscience منتشر شده ، بینش مهمی را در مورد چگونگی میکروگلاییا، سلول هایی که شاخه ای از سیستم ایمنی بدن را درون مغز تشکیل می دهند، کار خود را در پاکسازی نورون های در حال مرگ و غیرفعال انجام می دهد. و اینکه چگونه گاهی اوقات به اشتباه به نورونهای سالم حمله می کنند، یک رویداد است که می تواند نقش مهمی را در بیماری های نورودنراتیو مانند بیماری های آلزایمر و پارکینسون ایفا کند.

عملکرد نورون ها، سلول های بسیار حساس، به عنوان یک فرد سالخورده کاهش می یابد. وقتی نورون ها می میرند، متوجه نمی شوند؛ آنها همسایگان خود را فعال می کنند، microglia توانایی پاک کردن زباله های بیولوژیکی را دارد که باعث ایجاد میکروگلاییا به عنوان یک دوست و دشمن مغز می شود. Microglia   تا زمانی که آنها نورون های در حال مرگ را روشن می کنند، سلول های سالم را تحت تاثیر قرار نمی دهند.

تحقیقات جدیدی که در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا انجام شد نشان داد که فعالیت های پاکسازی میکروگلاییا در مناطق مغزی مختلف، همراه با نرخ طبیعی ناهنجاری های عصبی و مرگ است. تیم تحقیق همچنین کشف کرد که واکنش بسیار کالیبره شده از میکروگلاییا به مرگ سلول های عصبی توسط پروتئین پیچیده پلیکوک سرکوب کننده پروتئین 2 (PRC2) توسط ژن تنظیم شده است، که در صورت عدم وجود نورونهای در حال مرگ، برنامه پاک کردن microglia را خاموش می کند و اگر PRC2 غیر فعال شود، microglia می تواند اشتباه به نورون های سالم حمله کند.

به طور خاص، تیم تحقیقاتی دریافت که microglia در مخچه، یک منطقه مغز در تنظیم آموزش یادگیری و تعادل، نشان دهنده یک نوع فن آوری مشخص و همینطور جذب کاتابولیسم سلول ها و باقی مانده های سلولی است. این ویژگی microglia با مرگ سلول در مخچه مطابقت دارد، در حالی که تعداد سلولهای عضلانی در دوران نوجوانی شروع به کاهش می کند. برعکس، آنها microglia در striatum یافتند و cortex یک فنوتایپ نظارت بر تنظیم کننده هومئوستاتیک را نشان می دهد که با میزان مرگ و میر ناخالص در این مغز ها هماهنگ است. این تفاوت های ویژه مغز در تخریب عصبی نشان می دهد که احتمالا میکروگلایز ممکن است فعالیت ترخیص خود را مطابق با بار تخلیه سلول تنظیم کند.

“مطالعه ما نشان دهنده این است که microglia در مناطق های متعدد مغز و ظرفیت های مختلف برای” خوردن “و یا حذف سلول های مرگبار می باشد” آن شوچر، دکترا، دانشیار علوم اعصاب و روانپزشکی و همکار مدیر مرکز زیست شناسی گلیایی در ایکان دانشکده پزشکی در کوه سینا بیان می کند: “ما دریافتیم که اگر رفتار غذا در غیاب مرگ سلولی نامناسب تبدیل شود، می تواند عملکرد نورون های مجاور را مختل کند و منجر به تغییرات سلولی شود که اغلب با بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است. این مطالعه همچنین شواهدی را نشان می دهد که PRC2، یک پروتئین پیچیده ای که بیان ژن داده شده را خاموش می کند، ژن هایی را که فعالیت های پاکسازی را پشتیبانی می کنند، محدود می کند. ”

این تیم متوجه شد که فنوتیپ غیرواقعی از میکروگلاییا در ستون فقرات و کورتکس با کمک PRC2 ایجاد شده است که ژن ها را در خوردن در خلیج نگه می دارد. اما اگر PRC2 غیرفعال شود، رفتار ناهارخوری microglia در شرایطی که سلولهای مضر یا آوار وجود نداشته باشد، به طور بی رویه تغییر می کند. با هیچ چیز برای پاک کردن چهره، میکروگلیا به نورونهای سالم تبدیل می شود و منجر به تغییراتی که اغلب در ارتباط با بیماری های نوروژنیک ایجاد می شود.

“تحقیقات ما نشان می دهد که رفتار خوردن با میکروگلاییا نیازمند تنظیم دقیق است و اگر عوامل وجود داشته باشد که با این مکانیسم مواجه می شوند، می توانند برای نورون ها خطرناک باشند.” پینار آیتا عضو هیات علمی دانشکده علوم اعصاب و روانپزشکی دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا  می گوید: “کار ما ممکن است کمک کند تا روشن شود که چگونه عوامل محیطی که می توانند مکانیسم های اپیزیونیک را کاهش دهند، مانند استرس و تغییرات متابولیسم، ممکن است به اختلالات نوروژنیک ناشی از بیماری کمک کند.”

“احتمال دارد که اختلافات منطقه ای در عملکرد میکروگلاییا برخی از حساسیت های خاص منطقه مغز را به اختلالات نوروژنیک ناشی از بیماری شناخته شود”، دکتر شوفر اضافه می کند: “همچنین این امکان را به وجود می آورد که رفتارهای خوردن مایکروگلای” آموزش “ممکن است به ایجاد یک وضعیتی که از فعالیت میکروگلایا برسد و بدون آسیب رساندن به نورون ها کمک کند.”

منبع

Pinar Ayata, et al, 2018. Epigenetic regulation of brain region-specific microglia clearance activity. Nature Neuroscience; DOI: 10.1038/s41593-018-0192-3

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چگونه نورون ها رفتارهای خوردن microglia مغز را کنترل می کنند؟. آخرین ویرایش: آگوست 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2170

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *