برای نوجوانان زمان خواندن صدای یکدیگر دشوار است

برای نوجوانان زمان خواندن صدای یکدیگر دشوار است

578 0

دختر نوجوان شما با یک بچه دیگر در مدرسه در یک بازی فریاد می زند. به نظر می رسد که ممکن است بیش از چیزی ساده شروع شده باشد نمی توانی صدای دیگر را درک کنید. اخیرا منتشر شده در مجله رفتار غیروابسته نشان می دهد که توانایی درک اینکه چه کسی احساس می کند بر اساس صدای خود می تواند در اواسط نوجوانی (بین 13 تا 15 ساله) چالش برانگیز باشد. در حالی که بزرگسالان قادر به دقت خواندن طیف وسیعی از احساسات در صدای نوجوانان هستند، و در مقابل نیز درست است، نوجوانان به مراتب کمتر قادر به درک آنچه در حال انجام است با همسالان خود، به ویژه هنگامی که صدای آنها تند و تیز است که ابراز خشم ، مزخرف، انزجار، یا شادی هستند.

میشل مورنینگستر، نخستین نویسنده این مقاله، که در حال انجام تحقیق در تکمیل دکترای خود است، گفت: “نتایج ما نشان می دهد که نوجوانان هنوز هم در توانایی خود برای شناسایی احساسات صوتی یا بیان آنها، بلوغ نیافته اند.” در روانشناسی در دانشگاه مک گیل بیان می شود: “این بدان معنی است که نوجوانان در چارچوب اجتماعی خود به یک چالش عظیم مواجه می شوند. آنها باید نشانه های ضعیف بیان شده با مهارت های شناختن نابالغ را تفسیر کنند. درک اینکه چگونه مهارت های ارتباطی احساسی را یاد بگیریم، برای کمک به نوجوانانی که از نظر اجتماعی مبارزه می کنند، مهم است.”

خواندن افکت ها برای رمزگشایی احساسات سخنران

محققان در مجموع 140 ضبط شده توسط بازیگران کودک و بزرگسال به 50 نوجوان در بین 13-15 ساله و به 86 بزرگسالان بین سن 18 تا 30 ساله انجام دادند. ضبط شده از عبارات خنثی مانند “من نمی توانم باور کنم که شما فقط آن را انجام داده اید که می تواند با صداهای مختلف برای بیان احساسات مختلف بیان شود. شرکت کنندگان در تمام سنین از خواندن احساسات در هر ضبط، انتخاب از پنج احساسات اساسی (خشم، انزجار، ترس، شادی و غم) و از بیان اجتماعی وابستگی (دوست داشتنی) یا خصومت (مزخرف) خواسته شده است.

نتایج نشان داد که تقسیم واضح در دو سطح متفاوت است. بزرگسالان، به طور کلی، احساسات همتایان خود را خواندند و مشکلات عاطفی نوجوانان را نسبتا کم دانستند. از سوی دیگر، نوجوانان می توانند احساسات بزرگسالان بدون مشکل را بخوانند، اما تلاش می کنند تا عبارات همسالان خود را درک کنند. تحقیقات پیشین Morningstar نشان می دهد که یکی از دلایلی که ممکن است نوجوانان کمتر از بزرگسالان قادر به ایجاد احساسات قابل تشخیص با صدای خود باشند. مهارت بیشتری برای شناخت احساسات بزرگسالان در هنگام تلاش برای رمزگشایی این سیگنال های چالش انگیز بیشتر می شود.

ملانی دریک، نویسنده ارشد این مقاله می افزاید: “والدین نباید از این یافته ها دلسرد شوند. اگر چه چیزی که ما نشان دادیم این است که برای نوجوانان طول می کشد تا احساسات دیگران را تشخیص و شناسایی کنیم تا آن چه قبلا تصور می شد، تحقیقات ما نشان می دهد که این موضوع فقط می تواند به رشد مغز باشد ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه مک گیل 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: برای نوجوانان زمان خواندن صدای یکدیگر دشوار است. آخرین ویرایش: سپتامبر 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3394

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *