صدای افکار ما بر صدای خارجی ما صدق می کند

صدای افکار ما بر صدای خارجی ما صدق می کند

807 0

گروهی از محققان NYU شانگهای و نیویورک بر این باورند که “صدای بلند” افکار ما و یا چطور تصور می کنیم و چیزی می گوییم تاثیر می گذارد که چگونه صداهای واقعی و خارجی را قضاوت کنیم.

مطالعه آن با عنوان «تاثیرات گفتاری تصور شده بر میزان درک صدا» و منتشر شده در مجله Nature Human Behavior ارائه می دهد که بینش جدیدی از ماهیت فعالیت مغز وجود دارد. این پروژه تحقیقاتی توسط تیان Xing و Bai Fan از NYU شانگهای با دیوید پوپپل و Teng Xiangbin از NYU و Ding Nai از دانشگاه ژجیانگ انجام شده است.

Poeppel، استاد روانشناسی و علوم عصبی می گوید: “اندیشه های ما برای دیگران خاموش است اما نه به خودمان، بلکه در سر خودمان به طوری که صدایی از افکار ما بر بلندی صدای ما تاثیر می گذارد.

با استفاده از یک پارادایم تکراری تصور تصویری، تیم متوجه شد که تصاویر شنوایی حساسیت ادراک بسوی واقعی را با حمایت از هر دو رتبه بندی های شدت رفتاری و نتایج الکتروفیزیولوژی انسانی (EEG و MEG) کاهش می دهد.

تیان، استادیار علوم عصبی و شناختی در NYU شانگا، توضیح می دهد: “این به این معنی است که پس از اینکه تصور می شود در ذهن شما صحبت می کنید، صدای واقعی شما صدای نرم تری می باشد و جلوه بلندتری در تصویر، درک ساده تری خواهد داشت. این به این دلیل است که تصاویر و ادراکات همان مناطق مغزی شنوایی را فعال می کنند. تصاویر قبلی قبلا مناطق شنوایی را یک بار فعال می کند و زمانی که همان مناطق مغز برای ادراک مورد نیاز است، آنها خسته می شوند و کمتر پاسخ می دهند.”

بر طبق نظر تیان، مطالعه نشان می دهد که ادراک نتیجه تعامل بین بالا به پایین (به عنوان مثال شناخت ما) و از بالا به پایین (مانند پردازش از تحریک خارجی). این به این علت است که انسانها نه تنها سیگنال های خارجی بیرونی را دریافت می کنند و تجزیه و تحلیل می کنند، بلکه تفسیر و دستکاری آنها را به طور فعال برای شکل گیری ادراک می کنند.

یافته های جدیدترین تست در یک سری مطالعات از پارامترهای تصویر ذهنی برای بررسی نظارت و کنترل سخنرانی در فرآیند تولید  یعنی یک فرایند پیش بینی مبتنی بر موتور است که می تواند ویژگی های شنوایی پایین مانند صدای بلند را پیش بینی کند.

تیان می گوید: “با ترکیب نظارت و کنترل تولید ادراک و گفتار، این مطالعه می تواند مکانیسم های اختلالات روانی را تبیین کند. مهمترین مسئله این است که اغلب تومورهای شنوایی در اسکیزوفرنیا وجود دارد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه نیویورک . 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: صدای افکار ما بر صدای خارجی ما صدق می کند. آخرین ویرایش: اکتبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4407

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *