باکتری های قارچی نقش کلیدی در اثرات ضد تشنج رژیم کتوژنیک دارند

باکتری های قارچی نقش کلیدی در اثرات ضد تشنج رژیم کتوژنیک دارند

570 0

دانشمندان UCLA باکتری های خاص روده ای را شناسایی کرده اند که نقش مهمی در اثرات ضد تشنج رژیم غذایی با کربوهیدرات کم چرب و کم کربوهیدرات دارند. این مطالعه که امروز در مجله Cell منتشر شده ، اولین ارتباط بین علت تشنج و مایکوبیت روده  و 100 تریلیون یا باکتری ها و دیگر میکروب های موجود در روده بدن انسان می باشد.

Elaine Hsiao، استادیار علوم زیست شناسی و فیزیولوژی مجتمع UCLA، و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: رژیم Ketogenic دارای مزایای سلامتی زیادی است، از جمله تشنج کمتر برای کودکان مبتلا به صرع که به داروهای ضد صرع پاسخ نمی دهند. با این حال، هیچ توضیحی واضحی برای چگونگی کمک به کودکان در معرض صرع وجود ندارد.

محققان آزمایشگاه Hsiao معتقدند که میکروبیاکت روده از طریق رژیم غذایی کتوژنیک تغییر می کند و برای اثرات ضد تشنج رژیم غذایی مهم است. تیم تحقیقاتی Hsiao تحقیق جامعی در مورد اینکه آیا میکروبیوتا بر توانایی رژیم غذایی برای محافظت در برابر تشنج ها تأثیر می گذارد، انجام شده است و اگر چنین است، چگونه میکروبیوتا این اثرات را به وجود می آورد.

محققان در مطالعه ای از موش ها به عنوان یک مدل برای درک بیشتر صرع، متوجه شدند که رژیم غذایی به میزان قابل توجهی باعث کاهش میکروبیوتاسیون روده در کمتر از چهار روز شده است و موش هایی که در رژیم غذایی هستند، تشنج ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

محققان برای بررسی اینکه آیا میکروبیا برای محافظت در برابر تشنج مهم است، محققان اثرات رژیم غذایی کتوژنیک را در دو نوع موش بررسی کردند: کسانی که در محیط آزمایشی استریل بدون میکروب رشد کرده و موش هایی که با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند تا میکروب های روده را تخریب کنند.

کریستین اولسون، دانشجوی کارشناسی ارشد UCLA در آزمایشگاه Hsiao، گفت: “در هر دو مورد، ما رژیم Ketogenic را در محافظت در برابر تشنج ها موثر نبود. این نشان می دهد که میکروبایوت روده برای رژیم غذایی لازم است تا تشنج ها را به طور موثر کاهش دهد.”

زیست شناسان دستور دقیق مولکول های آلی شناخته شده به عنوان نوکلئوتید ها از DNA میکروبیوتا روده را مشخص کردند تا مشخص شود که کدام باکتری وجود دارد و در چه سطحی بعد از رژیم غذایی قرار می گیرد. آنها دو نوع باکتری را که توسط رژیم غذایی افزایش یافته بود شناسایی کردند و نقش مهمی در ارائه این حفاظت دارند: گونه Akkermansia muciniphila و Parabacteroides.

با استفاده از این دانش جدید، آنها موش هایی را که باکتری های بدون قارچ مورد آزمایش قرار گرفته بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

اولسون گفت: “ما متوجه شدیم که می توانیم حفاظت از تشنج را بازگردانی کنیم، اگر این نوع باکتری ها را با هم ترکیب کنیم. این نشان می دهد که این باکتری های مختلف زمانی که با یکدیگر کار می کنند، عملکرد منحصر به فردی را انجام می دهند.”

محققان سطوح صدها بیوشیمیایی را در روده، خون و هیپوکامپ، یک ناحیه مغز که نقش مهمی در گسترش تشنج در مغز دارد اندازه گیری کردند. آنها دریافتند که باکتری هایی که توسط رژیم کتوژنیک افزایش یافته است، سطوح بیوشیمیایی موجود در روده و خون را تغییر می دهند، به طوری که بر انتقال دهنده های عصبی در هیپوکامپ تأثیر می گذارد.

باکتری ها چگونه انجام می دهند؟ Helen Vuong، یکی از محققان دکترا در آزمایشگاه Hsiao، گفت: “این باکتری باعث افزایش سطح مغز GABA  انتقال دهنده عصبی است که سلول های خونی را خنثی می کند، نسبت به سطح مغز گلوتامات، یک انتقال دهنده عصبی که نورون ها را به آتش می کشد.”

Vuong گفت: “این مطالعه ما را القا می کند تا مطالعه کند که آیا نقش های مشابه در میکروب های روده ای در افراد مبتلا به رژیم کتوژنیک دیده می شود.

“Hijao، کمک کرده است برای توسعه یک شرکت که به بررسی بالقوه از آزمایشگاه پرداخته است ، پیام ها را برای سلامتی و بیمار میفرستد، اما تحقیقات زیادی باید انجام شود برای آزمایش اینکه آیا کشفیات در موش نیز به انسان اعمال می شود؟

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: باکتری های قارچی نقش کلیدی در اثرات ضد تشنج رژیم کتوژنیک دارند. آخرین ویرایش: سپتامبر 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3757

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *