ترور RFK یک تجزیه و تحلیل پزشکی از آسیب های خود و مراقبت های جراحی مغز و اعصاب

ترور RFK:یک تجزیه و تحلیل پزشکی از آسیب های خود و مراقبت های جراحی مغز و اعصاب

948 0

این ماه پنجاهمین سالگرد قتل سناتور رابرت افندی کندی را به تصویر کشیده است. کندی در روز 5 ژوئن سال 1968، بعد از پیروزی او در نخستین ریاست جمهوری حزب دموکرات کالیفرنیا، در روز 6 ژوئن از آسیب شدید مغزی جان خود را از دست داد.

اگر چه در مورد تیراندازی RFK نوشته شده است و بعضی از آنها مستند و برخی از آنها احتمالات هستند تا به امروز بحث جدی پزشکی مربوط به آزار و درمان به کندی صورت نگرفته است. مقاله جدیدی که امروز در مجله جراحی مغز و اعصاب منتشر شده است این موضوع را مطرح می کند: “ترور روبرت اف. کندی: تحلیل آسیب های سناتور و مراقبت های جراحی مغز و اعصاب،” توسط اردن M. کممارو، MD، Theodore Pappas، MD، مگان Llewellyn، MSMI و Shivanand P. Lad، MD، PhD، از دانشکده پزشکی دانشگاه دوک.

در این مقاله، نویسندگان “گزارش شاهد عینی مکانیسم آسیب، مراقبت ارائه شده به مدت 3 ساعت قبل از عمل جراحی اورژانسی، دوره بالینی ، در نهایت، کالبد شکافی” را بررسی می کنند. ” بحث در مورد یافته های کالبد شکافی توسط یک تصویر هنرمند از میزان آسیب سر سناتور کندی تکمیل شده است.

Komisarow و همکارانش، بررسی دقیق وقایع بالینی را از زمان تیراندازی تا مرگ کندی ارائه می دهند. آنها همچنین در مورد تفاوت ها و شباهت های بین سال های 1968 و 2018 در مراقبت از بیماران مبتلا به زخم های گلوله بر سر آن بحث می کنند.

بلافاصله پس از تیراندازی، پزشکان متعدد در صحنه همگرا شدند تا کمک کنند. در حمل و نقل سناتور کندی به بیمارستان بهترین مجهز برای درمان زخم های شدید او، به دلیل پروتکل حمل و نقل در آن زمان، تاخیر در حدود 45 دقیقه بود. تست های تشخیصی که امروزه رایج هستند مانند توموگرافی کامپیوتری (CT) و آنژیوگرافی CT و Venography در دسترس نیست. روش جراحی انجام شده در سال 1968، اما یک عمل جراحی، مشابه آنچه که امروز انجام می شود، مشابه است. برخی از تکنیک های نظارت پس از عمل و داروهای مورد نظر در طول سال ها تغییر کرده اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل خود از سوابق پزشکی و شهادت، Komisarow و همکاران بر این باورند که مراحل انجام شده توسط پزشکان برای مراقبت از سناتور کندی در سال 1968 مطابق با روش های معمول پزشکی روز است. یک تلاش تهاجمی برای نجات او صورت گرفت، اما نتیجه، با توجه به آسیب شدید او، غیر منتظره بود.

کندی “آسیب جدی به مخچه راست و قشر گوشه گوش راست رنج می برد.” آسیب به مغز و شواهد خونریزی اپیدورال، زیردورال و سوپراآنهوئید وجود داشت. قطعات استخوان و گلوله در بافت درون مغز تعبیه شده است. نویسندگان خاطرنشان می کنند که زخم های تهاجمی به سرشان مانند کندی با یک میزان مرگ و میر بالا مرتبط است. یکی از آن ها که در 100 سال گذشته تغییر نکرده است، از زمان مشاهدات هاروی کوشینگ در مورد نفوذ سر ضربه در سال 1918 است.

دکتر کامیاروو پاسخ داد: “با تمام وجود تلاش های تهاجمی و شجاعانه برای نجات زندگی سناتور صورت گرفت و از آن پس متاسفانه یک آسیب مشابه نیز ممکن است کشنده باشد.” ، یا به شدت ناتوان کننده، در سال 2018 باشد.”

دکتر لاد افزود: “با وجود پیشرفتهای متعدد در زمینه تصویربرداری، بیهوشی و تکنیک جراحی در 50 سال گذشته، آسیب به مغز و رگ های خونی آن همچنان آسیب ویرانگر و فاجعه بار است.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط مجله گروه انتشارات جراحی مغز و اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ترور RFK:یک تجزیه و تحلیل پزشکی از آسیب های خود و مراقبت های جراحی مغز و اعصاب. آخرین ویرایش: سپتامبر 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3482

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *