هنگامی که یک مخاطب وجود دارد، عملکرد مردم بهبود می یابد

هنگامی که یک مخاطب وجود دارد، عملکرد مردم بهبود می یابد

783 0

اغلب مردم فکر می کنند که با اجرای نمایش در مقابل دیگران باعث ناراحتی آنها خواهد شد، اما یک مطالعه جدید که توسط یک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه جان هاپکینز رهبری می شود، برعکس می شود؛

هنگامی که مردم می دانند که مشاهده می شوند، بخش هایی از مغز که با آگاهی و پاداش اجتماعی همراه است، بخشی از مغز را کنترل می کند که مهارت های حرکتی را بهبود می بخشد و عملکرد آنها را در کارهای ماهر بهبود می بخشد. یافته های این تحقیق که می تواند به مردم کمک کند در محل کار و در مدرسه موثرتر می باشند، قرار است جمعه در مجله علوم اعصاب شناختی و عاطفی اعمال شود .

ویکر چیب، استادیار مهندسی پزشکی در جانز هاپکینز و موسسه کندی کریگر گفت: “شما ممکن است فکر کنید که افرادی که در حال تماشای شما هستند کمک نخواهند کرد، اما ممکن است در حقیقت شما را بهتر درک کنند. یک مخاطب می تواند به عنوان یک انگیزه اضافی خدمت کند.”

در زمانی که افراد تحت فشار تحت فشار قرار می گیرند، چه اتفاقی می افتد چیب در مغز مطالعه می کند، ابتدا این پروژه را برای بررسی عملکرد رعایت شده تحت نظارت اجتماعی آغاز کرد. اما به زودی مشخص شد که در شرایط خاص، داشتن یک مخاطب موجب شده مردم برای انجام بهتر، به همان شیوه ای که اگر پول در خط بود، باشد.

مطالعات قبلی نشان داده است که وقتی مردم مشاهده می شوند، فعالیت مغز در مناطقی از مغز که برای تفکر در مورد دیگران شناخته می شود، جهش پیدا می کند، حتی اگر مردم کاری انجام ندهند که دیگران می توانند قضاوت کنند. اما محققان تا اندازه ای آزمایش نمی کنند که در صورت وجود، مردم در جلوی مخاطب ممکن است در تلاش برای پاداش یا آنچه که در این نوع وضعیت اجتماعی در مغز اتفاق می افتد، سخت کار کنند.

چیب و همکارانش یک آزمایش انجام دادند که در انستیتوی فناوری کالیفرنیا برگزار شد، که در آن 20 شرکت کننده یک کار را انجام دادند و مقدار کمی از پول را پرداختند که چقدر خوب بود. این وظیفه یک بازی ویدیویی شبیه Wii یا Xbox Kinect بود. شرکت کنندگان این کار را در جلوی مخاطب دو نفر انجام دادند و هیچ کس تماشا نمی کرد. فعالیت مغز آنها با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی نظارت شد.

هنگامی که شرکت کنندگان می دانستند تماشاگران تماشا می کردند، بخشی از قشر پیشانی در ارتباط با شناخت اجتماعی، به خصوص افکار و اهداف دیگران، همراه با بخش دیگری از قشر مرتبط با پاداش فعال شد. با هم این سیگنال ها باعث ایجاد فعالیت در استریاتوم شکمی شد، ناحیه ای از مغز که انگیزه عمل و مهارت های حرکتی است.

چیب گفت: در اصل، حضور یک مخاطب کم هم، موجب افزایش انگیزه افراد برای انجام کار شد، و اسکن مغز آن را با نشان دادن مکانیزم عصبی برای این که چگونه اتفاق می افتد، تأیید کرد.

در حالی که مردم تماشا می کردند، شرکت کنندگان در بازی ویدیویی به طور متوسط ​​5 درصد بهتر بودند و تا 20 درصد بهتر بودند. فقط دو نفر شرکت کننده در مقابل دیگران بهتر عمل نکردند.

اما اگر مخاطبان خیلی بزرگتر بودند و امتیازات بالاتری داشتند، نتایج ممکن بود راه دیگری را طی کند.

چیب گفت: “در اینجا افراد با اضطراب اجتماعی تمایل داشتند که بهتر عمل کنند، اما در بعضی موارد، اندازه مخاطب می تواند میزان اضطراب خود را افزایش دهد ما هنوز باید آن را فاش کنیم.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: هنگامی که یک مخاطب وجود دارد، عملکرد مردم بهبود می یابد. آخرین ویرایش: سپتامبر 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4057

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *