شاخص سلامت مغز جدید می تواند پیش بینی کند که بیماران پس از سکته مغزی چگونه عمل می کنند

شاخص سلامت مغز جدید می تواند پیش بینی کند که بیماران پس از سکته مغزی چگونه عمل می کنند

681 0

یک برنامه کامپیوتری جدید که توسط دانشمندان دانشگاه های ادینبورگ و گلاسکو تهیه شده است، می تواند تمام اختلالات مغز را ارزیابی کند و پیش بینی عملکرد شناختی را پس از سکته مغزی تا 10 برابر دقیق تر از روش های فعلی انجام دهد.

رویکرد جدید، که امروز در مجله بین المللی سکته منتشر شده است ، می تواند آسیب دیدگی مغزی از بیماری عروق کوچک مغزی (SVD) و آتروفی مغز را با تبدیل میلیون ها عدد اطلاعات ذخیره شده در اسکن مغز به یک اندازه گیری کند.

ویژگی های SVD و آتروفی بافت مغزی هر دو با سن افزایش می یابند، اغلب در کنار هم قرار دارند و عوامل خطر سکته مغزی و زوال عقل هستند.

شاخص سلامت مغز همچنین ممکن است هشدارهای اولیه خطر ابتلا به کاهش شناختی در افراد را قبل از اینکه علائم را متوجه شوند، اعلام کند. در حال حاضر درمانی محدود برای جلوگیری یا کاهش تأخیر شناختی یا زوال عقل در اثر بیماری عروق وجود دارد اما اگر خطر ابتدایی تشخیص داده شود ممکن است با تنظیمات شیوه زندگی و درمان برای عوامل خطر مانند فشار خون، پیشرفت کند.

در حال حاضر اسکن مغز به پزشکان کمک می کند تا زمانی که یک سکته رخ داده است، و همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد اینکه آیا بازماندگان سکته مغزی ممکن است در معرض خطر ابتلا به مشکلات شناختی یا زوال عقل باشند. پروفسور وردلوف در دانشگاه ادینبورگ گفت: “ما دریافتیم که قرار دادن همه عوامل قابل مشاهده در اسکن، پیش بینی بهتر را ارائه می دهد، با این حال اکثر روش های رایج فعلی، تمام عوامل موجود در اسکن را در نظر نمی گیرند و ممکن است برای بیماران مسن تر مناسب نباشد. این چیزی است که منجر به توسعه “شاخص سلامت مغز” شد.

دکتر دیوید الکساندر دیکی، از موسسه علوم قلب و عروق دانشگاه گلاسکو، گفت: “ما نیاز به یک رویکرد فراگیر برای ارزیابی اختلالات مغزی رایج در پیری را به رسمیت شناختیم. روش جدید ما به ما امکان می دهد از هر بخش اطلاعاتی از یک اسکن مغز، نه فقط ویژگی های فردی مغز که فقط می تواند به ما در مورد خطر فرد برای مشکلات شناختی اشاره کند. ”

این مطالعه 288 شرکت کننده در ادینبورگ را استخدام کرد، از جمله بیماران سکته مغزی و لوپوس و داوطلبان سالم کار کرد. شاخص سلامت مغز پیش بینی کرد که اختلالات شناختی بیشتر در سکته مغزی و SVD دیده می شود، از روش های اعتبار سنجی بالینی و سایر برنامه های کامپیوتری مورد استفاده برای ارزیابی ویژگی های تخریب مغز استفاده کرد.

دکتر دیکی افزود: “از طریق همکاری منحصر به فردی بین دانشگاه های گلاسکو و ادینبورگ، که توسط انجمن استروک در انگلیس تامین مالی می شود، گام بعدی این است که رویکرد شاخص سلامت مغز را در اسکنرهای جدید مغز مانند ultra رزولوشن بالا 7 اسکنر تسلا در مرکز تصویربرداری دانشگاه گلاسگو و در گروه های بزرگتر بیماران وجود دارد.

“در نهایت ما امیدواریم شاخص سلامت مغز را به عمل بالینی معرفی کنیم تا بتواند شناسایی و درمان زودرس شناختی و زوال عقل پس از سکته را بهبود بخشد.”

مقاله “شاخص سلامت مغز: به سوی یک اندازه گیری ترکیبی از آسیب مغزی ساختاری عصبی عضلانی و عصبی مغزی” در مجله بین المللی سکته مغزی منتشر شده است .

منبع:

موارد ارائه شده توسط SAGE .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: شاخص سلامت مغز جدید می تواند پیش بینی کند که بیماران پس از سکته مغزی چگونه عمل می کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4061

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *