تحقیقات نشان می دهد که حمایت های ذهنی کلیدی برای بیماران سکته مغزی است

تحقیقات نشان می دهد که حمایت های ذهنی کلیدی برای بیماران سکته مغزی است

900 0

یک مطالعه نشان می دهد که پزشکان مراقب بیماران مبتلا به سکته مغزی، نیازهای روحی خود را در نظر می گیرند و به خانواده ها اطلاع می دهند که ممکن است آنها بهبودی نداشته باشند.

یافته ها نشان می دهد که بیماران و خانواده های آنها دچار احساس خستگی و عدم اطمینان ناشی از سکته مغزی شدید که بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد، تجربه می کنند.

نتایج، از مصاحبه های تکراری که بیش از شش ماه انجام می شود، همچنین نشان می دهد که متخصصان مراقبت های بهداشتی نباید از بحث های حساس در مورد مرگ دست بردارند.

مطالعه ی دانشگاه های ادینبورگ و گلاسگو طی یک سال پس از یک نوع شدید سکته مغزی، بیماران را در اسکاتلند دنبال کرد. کارکنان مراقبت های بهداشتی و مراقبین خانوادگی نیز مصاحبه شدند.

بیش از نیمی از بیماران در این مطالعه طی شش ماه پس از بستری در بیمارستان بستری شدند. خانواده ها گزارش دادند که علیرغم خطر بالای مرگ، مراقبت بیش از حد بر بهبود فیزیکی تمرکز کرده و توجه کمتری به نیازهای عاطفی و یا آماده شدن برای مرگ انجام شده است.

یک مراقب که در مطالعه شرکت داشته و پدرش در اثر سکته مغزی به دنیا آمده است، گفت: “اگر ما به عنوان اولین سفر به بیمارستان به صورت ماجراجویی می رفتیم و موضوعات دیگری را انجام می دادیم، هرگز اتفاق نمی افتاد. ”

همانطور که بسیاری از بیماران با سکته مغزی بزرگ طی شش ماه می میرند، محققان پیشنهاد می کنند که مراقبت باید منعکس کننده احتمال مرگ و ناتوانی باشد.

آنها همچنین می گویند که توانبخشی باید اصول مراقبت های تسکین دهنده را در نظر بگیرد تا به نیازهای عاطفی، اجتماعی و روحی و همچنین نیازهای فیزیکی بیماران پاسخ دهد.

سکته مغزی شامل بیش از شش میلیون مرگ در سراسر جهان است.

این مطالعه در مجله پزشکی کانادایی منتشر شده است و توسط اداره کل دانش پژوهان، بخشی از ادارات بهداشتی دولت اسکاتلند تامین می شود.

پروفسور اسکات موری از موسسه علوم و فناوری اطلاعات و علوم انسانی اوشایر ادینبورگ، که این مطالعه را هدایت کرد، گفت: “یک واقعیت غم انگیز است که بسیاری از افراد با سکته مغزی شدید، علی رغم مراقبت های پزشکی و مراقبت های ویژه، می میرند. بهبودی بستگان و بیماران نیز باید در آماده سازی بدترین ها و برای کمک به آنها برای تمرکز بر کیفیت زندگی مورد حمایت قرار گیرد. ”

پروفسور گلیان مید از مرکز علوم مغزی بالینی دانشگاه ادینبورگ می گوید: “سکته ناگهانی اتفاق می افتد و بیماران ممکن است با ناتوانی عمیق در معرض مرگ یا بقا قرار بگیرند. کارکنان باید گفتگو های حساس با بیماران و خانواده ها را برای پیدا کردن دیدگاه ها و موافقت خود داشته باشند. در مورد اینکه  چه درمانی مناسب است، این موضوع آموزشی برای همه در تیم سکته مهم است. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ادینبورگ 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تحقیقات نشان می دهد که حمایت های ذهنی کلیدی برای بیماران سکته مغزی است. آخرین ویرایش: اکتبر 2, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4311

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *