بزرگسالان سالخورده همانند بسیاری از سلول های جدید مغز مانند جوانان رشد می کنند

بزرگسالان سالخورده همانند بسیاری از سلول های جدید مغز مانند جوانان رشد می کنند

612 0

محققان برای اولین بار نشان می دهند که مردان و زنان سالخورده می توانند همانند بسیاری از سلول های جدید مغز را به عنوان افراد جوان تولید کنند.

بحث بر سر این است که آیا انسانهای بالغ نورونهای جدید را رشد می دهند یا خیر، برخی از تحقیقات بیشتر پیشنهاد کرده اند که مغز بزرگسالان سخت گیر بوده و بزرگسالان نورون های جدید را رشد نمی دهند. این مطالعه که در 5 آوریل در مجله سلول های بنیادی سلول ظاهر می شود ، این مفهوم را به حساب می آورد. مورا بولدرینی، استاد بیولوژی زیست شناسی در دانشگاه کلمبیا، می گوید: یافته های این پژوهش نشان می دهد که بسیاری از افراد سالخورده بیشتر شناخته شده و عاطفی در مقایسه با اعتقادات معتدل هستند.

بولدرینی می گوید: “ما دریافتیم که افراد مسن توانایی مشابهی دارند تا هزاران نفر از نورون های هیپوکامپ جدید از سلول های پیش از تولد به عنوان افراد جوان تر ایجاد کنند.” ما همچنین مقادیر معکوس هیپوکامپ (ساختار مغز مورد استفاده برای عاطفه و شناخت) را در طول سنین یافتیم. با این وجود، افراد مسن دارای عروق خونی کمتری بودند و احتمالا توانایی نورونهای جدید برای برقراری ارتباط دارند. ”

این محققان هپکوپپی را از 28 فرد سالمند 14-79 ساله که به طور ناگهانی فوت کرده بودند، آزاد کردند. این نخستین بار است که محققان به زودی پس از مرگ، به نورونهای تازه شکل گرفته و حالت رگ های خونی در سراسر هیپوکامپ انسانی نگاه می کنند. (محققان بر این باور بودند که افراد مبتلا به نقص شناختی دچار اختلال شده و از افسردگی یا داروهای ضد افسردگی رنج نبرده اند که بولدرینی و همکارانش قبلا کشف کرده اند می توانند تولید سلول های مغزی جدید را تحت تاثیر قرار دهند.)

در جوندگان و پرندگان، توانایی تولید سلول های هیپوکامپ جدید با سن کاهش می یابد. اعتقاد بر این است که تولید انبوه نورون ها و کاهش کلی دندانه ها، بخشی از هیپوکامپ برای کمک به ایجاد خاطرات اپیزودیک جدید، در افراد مسن نیز رخ داده است.

محققان دانشگاه کلمبیا و موسسه روانپزشکی ایالت نیویورک دریافتند که حتی قدیمی ترین مغز که مورد مطالعه قرار گرفت، سلول های مغزی جدید تولید می کند. آنها نوشتند: “ما تعداد مشابهی از پیش سازهای عصبی متوسط ​​و هزاران نورون نابالغ پیدا کردیم. با این حال، افراد مسن تر عروق خونی جدیدی را در ساختار مغز تشکیل می دهند و دارای یک استخر کوچکتر از سلول های پیش از قاعدگی هستند و نسل های سلول های بنیادی که در توانایی خود برای تمایز و خود تجدید محدودیت دارند.

بولدرینی معتقد است که کاهش استحکامات شناختی-عاطفی در سالمندان ممکن است ناشی از این استخر کوچکتر از سلول های بنیادی عصبی، کاهش عروق کرونر و کاهش ارتباط سلولی در هیپوکامپ باشد. او می گوید: “ممکن است که نوروژنز جراحی هیپوکامپ، فعالیت های شناختی انسان را در طول زندگی حفظ می کند و این کاهش می تواند به انعطاف پذیری شناختی- عاطفی منجر شود.”

بولدرینی می گوید تحقیقات آینده در مورد مغز پیری به بررسی اینکه چگونه تکثیر، بلوغ و بقای سلول های عصبی توسط هورمون ها، فاکتورهای رونویسی و دیگر سلول های مسیر تنظیم می شود، ادامه می یابد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Cell Press 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: بزرگسالان سالخورده همانند بسیاری از سلول های جدید مغز مانند جوانان رشد می کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 28, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4163

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *