سلول های حافظه موش در مکان شکل نمی گیرد بلکه در تجربه ایجاد می شود

سلول های حافظه موش در مکان شکل نمی گیرد بلکه در تجربه ایجاد می شود

647 0

هنگامی که صحبت از حافظه می شود چیزی بیشتر از یک محل است. تحقیقات جدید نشان می دهد که مغز تمام خاطرات را در «سلول های موضعی» ذخیره نمی کند، نوع اصلی نورون در هیپوکامپ، ساختار حیاتی برای جهت یابی و حافظه است. در عوض، به نظر می رسد که خاطرات توسط یک زیر مجموعه ای از سلول های هیپوکمپ که با موضوع و یا قسمت های مختلف ارتباط دارند، کم نیستند، همانطور که در شماره ژوئیه 27 Science گزارش شده است .

هیپوکامپ شناخته شده به عنوان دامنه سلول های محل است، کشف و عملکرد آن به عنوان نقشه های ذهنی از فضا با جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 2014 به رسمیت شناخته شده است. از سوی دیگر، به عنوان یک نقطه نظر برای تحقیق حافظه، هیپوکامپ به عنوان مکان فیزیکی برای خاطرات تجربی، که در سلولهای آنگرام ذخیره می شود، پیشنهاد می شود. “دانشمندان علوم انسانی هنوز هم با مفهوم حافظه آنگرام مبارزه می کنند،” توماس مک اوج و گروه تحقیقاتی مرکز تحقیقات مغز در ژاپن،”بیان می کنند: ما می دانیم که این سلول ها چه زمانی فعال هستند، اما چه چیزی نمایندگی می کنند و چگونه کار می کنند؟”

فرض این است که آنگرام های حافظه تنها سلولهای مکانی هستند، اما گروه مک هوگ فکر می کنند آنها یک توضیح جایگزین دارند. در آزمایش های خود، موش ها وقت خود را در یک نوع قفس نگهداری کردند تا خاطره ای از آن محیط ایجاد کنند. محققان از روشهای optogenetic برای شناسایی سلول هایی که در آن زمان فعال بودند استفاده می کردند و بنابراین به حافظه کمک می کردند. این سلولها فقط یک قسمت از سلولهای محل هیپوکمپ را نشان دادند و میدانهای بزرگتر را دارند و منطبق با دنیای واقعی که سلول را تحریک می کند وقتی موش کاوش می کند. تجزیه و تحلیل فعالیت در تعداد زیادی از سلول ها نشان داد که در حالی که بسیاری از سلول های محل نگهداری نقشه های یکسان در طول بازدید اولیه و بعد از قفس بود، سلول های آنگرام فعالیت بین دو نقطه زمانی هماهنگ نبود.

هنگامی که موش ها در یک سلول مختلف قرار گرفتند، سلول های آنگرام غیر فعال بودند و آنها قبلا “با حافظه قبلی اشغال شده بودند”. در حقیقت، محققان توانستند با استفاده از مقایسه فعالیت های این سلول ها، محیط های اول و دوم را از هم جدا کنند. سلول های آنگرام فقط برای حافظه خود و در جای خود برای مکان های خاص فعال هستند، در حالی که سلول های محل در حین اکتشاف، ایجاد و به روز رسانی یک نقشه مکانی فعال هستند. هرچند تشخيص يک محيط يا محيط، نياز به راه رفتن يا کاوش ندارد، بنابراين سلولهاي مکان به نظر مي رسد با سلول هاي حافظه مجزا هستند.

بی ثباتی اطلاعات فضایی که توسط سلول های آنگرام نشان داده شده است در مقایسه با اکثر سلول های محل نشان می دهد که آنها با “تصویر بزرگ”، مقیاس بزرگ یک متن و نه یک مکان خاص در آن برخورد می کنند. محققان پیشنهاد می کنند که سلول های آنگرام ممکن است خاطرات خود را در خود ذخیره نکنند، بلکه به عنوان یک شاخص عمل می کنند که جزئیات مرتبط با حافظه را در هر جای دیگری در مغز قرار می دهد. “نقش آنها این است که عناصر یک حافظه را شناسایی کنند، چه کسانی از صدا یا دید یا سایر حواسها هستند، و سپس با فراخوانی سایر قسمتهای مغز مانند قشر مغز، آنها را فراخوانی می کند. در حالی که هیپوکامپ به وضوح حافظه فضایی را پایه ریزی می کند، این عملکرد به تازگی نشان داده شده به عنوان یک شاخص برای هویت متقابل نشان می دهد که این منطقه مغز بیش از نقشه ها است.

منبع

Kazumasa Z. Tanaka, et al, 2018. The hippocampal engram maps experience but not place. Science; 361 (6400): 392 DOI: 10.1126/science.aat5397

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سلول های حافظه موش در مکان شکل نمی گیرد بلکه در تجربه ایجاد می شود. آخرین ویرایش: آگوست 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2063

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *