دانشمندان باید برای درک حافظه کاری، این بحث را حل کنند

دانشمندان باید برای درک حافظه کاری، این بحث را حل کنند

578 0

محققان می گویند در بحث هایی که در آن مقادیر چیزی برای فهمیدن اینکه مغز “طرح تفکر آگاهانه” خود را حفظ می کند. محققان دقیقا بر این باورند که کار حافظه را در روز دوازدهم مجلات علمی عصب شناسی می نویسند .

حافظه کاری است که چگونگی همه چیز شما را در ذهن مانند جهت به یک رستوران جدید و لیست فوق العاده  از خدمتکار جغجغه بعد از شما نشستن می باشد. با توجه به اینکه ظرفیت حافظه کاری قرینی قوی از هوش و اختلال در عملکرد آن یک علامت عمده در اختلالات شایع روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی و اوتیسم است، این مهم است که میدان رسیدن به یک درک درست  چگونه کار کند. میکائیل لوندکویسک، درجه فوق دکتری در موسسه Picower MIT برای یادگیری و حافظه و نویسنده اصلی یکی از مقالات است.

“کسری حافظه کار تقریبا با هر اختلال عمده روانپزشکی مرتبط است، اما اگر ما بتوانیم چگونگی کارکرد حافظه را دریابیم، می توانیم چگونگی رفع آن را بفهمیم،” نویسنده متناظر و ارکستر میلرر Picower اضافه کرد. “حافظه کاری، طرح آگاهی است. آیا همه نمی خواهند بدانند که چگونه ذهن آگاهانه ما کار می کند؟”

متن”دیدگاه دوگانه” مخالف در مجله توسط Christos Constantinidis از دانشکده پزشکی ویک جنگل رهبری می شود.

تقسیمات شارپ در اسپایکینگ

مساله اصلی بحث این است که چه اتفاقی می افتد پس از شنیدن یا دیدن آنچه که شما باید به یاد داشته باشید، باید بعدا آن را نگه دارید یا آن را کنترل کنید. در طول آن دوره موقت یا “مدت زمان تاخیر”، نورونها در قشر پیش مغرور مغز شما را به طور مداوم مانند یک موتور خنک کننده شلیک می کنند و یا به صورت مختصر، اما هماهنگ شده برای ذخیره و بازیابی اطلاعات از طریق الگوهای اتصالات خود ، شبیه به چگونگی کار حافظه بلند مدت است.

در مقاله خود Lundqvist، Miller و Pawel Herman از موسسه فناوری KTH رویال در استکهلم جایگاه دوم را دریافت می کنند. آنها استدلال می کنند که انفجار کوتاه مدت و هماهنگ شده در مشاهدات جدیدترین تجربیات واضح است و این فعالیت می تواند رضایت بخش تر از ویژگی های کلیدی حافظه کاری، از جمله کنترل کارآمد و مستقل چندین مورد با زمان دقیق، را تولید کند.

مهمتر از همه، میلر می گوید، این ایده که در طول زمان تأخیر در ایجاد تغییرات در ارتباطات عصبی و یا سیناپس، موجب تقویت ایده کلاسیک می شود که Spiking نقش مهمی در حافظه کاری دارد. او می گوید، اختلاف نظر موجود می باشد که صرفا فعالیت اسپایکینگ همانطور که در آزمایش های قدیمی تر به نظر می رسد، پایدار نیست.

 

میلر گفت: “ما در حال نشان دادن مکانیسم های اضافی که با استفاده از آن اسپیکینگ حافظه کاری را حفظ می کند و کنترل اختیاری می دهد.” “کار ما در برابر این ایده که فعالیت های تاخیری نقش مهمی در حافظه کاری ایفا می کنند، پشتیبانی بیشتری می کند. ما فقط می گوییم که در یک سطح گرانتر، برخی چیزهای اضافی وجود دارد.”

به عنوان مثال، بسیاری از اختلاف نظرها ناشی از این است که چگونه محققان مختلف داده های خود را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرده اند. محققان MIT می گویند داده هایی که از تفکر پایداری پشتیبانی می کنند، عمدتا از تحلیل هایی است که محققان میانگین الگوهای شلیک تعداد کمی از نورون ها را در طی بسیاری از کارهای حافظه کار می کنند.

با این حال میانگین تمایل به داده ها را در طول مدت طولانی صاف می کنند. در عوض، در آزمایش های جدیدتر، دانشمندان بسیاری از نورون ها را در هر آزمایش جداگانه بررسی کرده اند. در آنجا، روشن است که به عنوان حیوانات انجام وظایف حافظه کاری، جمعیت نورون در کوتاه مدت، هماهنگ شده انفجار، میلر در تحقیقات خود به همراه اعضای آزمایشگاه میلر همچنین نشان داده اند که چگونه گروه های نورون هماهنگ می شوند و چگونه یک درگیری دقیق از ریتم مغز با کنترل هدف با عملکردهای حافظه کار مانند ذخیره سازی یا انتشار اطلاعات  در حال ذهن است.

برخی اختلاف از مدل های عملکرد حافظه کاری ناشی می شود. میلر و لندقویست استدلال می کنند که نورون ها در انفجار کوتاه، انعطاف پذیر، مطابق با نوسانات مدار در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، از انرژی کمتری نسبت به نگه داشتن نورونهای شلیک استفاده می کنند و به راحتی توضیح می دهد که چگونه چندین مورد را می توان در ذهن خود نگه داشت (انشعاب های متمایز که اطلاعات مختلف را در زمان های متفاوت نشان می دهند) می باشد. علاوه بر این، ذخیره سازی اطلاعات در الگوهای ارتباطات سیناپسی باعث می شود که اطلاعات به انحراف توجه بیشتری نشان دهند تا اینکه نورون ها دائما در حال تلاش برای حفظ آن از طریق فعالیت باشند.

لندقویست گفت: “ذخیره سازی اطلاعات با ترکیبی از اسپایکینگ و سیناپس ها موجب انعطاف پذیری بیشتر مغز می شود. “این می تواند فعال سازی حافظه های مختلف را تحریک کنند، به مغز اجازه می دهد حافظه های متعددی داشته باشند بدون اینکه آنها را به یکدیگر متصل کنند. علاوه بر این، سیناپس ها می توانند خاطرات موقت را ذخیره کنند در حالی که اسپیکینگ فرآیندهای دیگری را می پردازد.

او گفت: “این می تواند توضیح دهد که چگونه حافظه کاری ما توسط چیزهایی که به طور موقت ما را منحرف می کند پاک نمی شود.”

لندقویست با وجود فعالیت های تحقیقاتی جدید و اطلاعاتی که در دست دارد، افزود: این بحثی است که زمان آن فرا رسیده است.

او گفت: “این زمان خوبی برای دیدن آنچه که شواهد وجود دارد و برای تعیین آزمایشهایی که این را حل خواهد کرد، درست است. “ما برای انجام دادن این آزمایش نیاز به آزمایش بیشتری داریم. آنها نه تنها بینش بیشتری نسبت به این پرسش پایدار دارند، بلکه همچنین در مورد عملکرد حافظه کاری به ما اطلاعات می دهند.”

برای کمک به تحقيقات همچنان به حرکت ادامه می دهد، مقاله MIT چهار اصل اساسی را پیشنهاد می کند: اندازه گیری فعالیت کل جمعیت نورون های فردی؛ تجزیه و تحلیل هر محاکمه به طور جداگانه می باشد. ساخت وظایف حیوانات به اندازه کافی دارای پیچیدگی برای نیاز به کنترل چند قطعه اطلاعات؛ و اندازه گیری ریتم های عصبی، در حال افزایش است.

تحقیقات آزمایشگاهی Miller در مورد حافظه کاری توسط موسسه ملی بهداشت، دفتر تحقیقات دریایی و صندوق نوآوری موسسه MIT Picower تامین می شود.

منبع

Lisa S. Robison, Luke Alessi, Panayotis K. Thanos, 2018. Chronic forced exercise inhibits stress-induced reinstatement of cocaine conditioned place preference. Behavioural Brain Research; 353: 176 DOI: 10.1016/j.bbr.2018.07.009

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: دانشمندان باید برای درک حافظه کاری، این بحث را حل کنند. آخرین ویرایش: آگوست 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=1964

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *