سگها آنچه را که روی صورت شما نوشته شده است را درک می کنند

سگها آنچه را که روی صورت شما نوشته شده است را درک می کنند

968 0

سگ ها قادر به درک احساسات بر روی صورت انسان هستند. به عنوان مثال، اگر یک سگ سر خود را به سمت چپ بچرخاند، می تواند به این منظور باشد که کسی عصبانی، بترسد و یا خوشحال باشد. اگر یک ظاهر شگفت آور در چهره فرد وجود داشته باشد، سگ ها تمایل دارند سر خود را به سمت راست برگردانند. مارچلو سینیسالچی، Serenella d’Ingeo و آنجلو Quaranta از دانشگاه بری الدوو مورو در ایتالیا می گویند: نرخ ضربان قلب سگ نیز افزایش می یابد زمانی که فردی روز بدی را می بیند. مطالعه مجله «یادگیری و رفتار » Springer اخیرا نشان می دهد که چگونه سگها با مردم در ارتباط هستند. این تحقیق همچنین نشان می دهد که سگ ها از قسمت های مختلف مغز خود برای پردازش احساسات انسان استفاده می کنند.

با زندگی در ارتباط نزدیک با انسان، سگ مهارت های خاصی را ایجاد کرده است که آنها را قادر می سازد تا با افراد مواجه شوند. مطالعات اخیر نشان داده است که مغز سگ می تواند روی نشانه های احساسی موجود در صدای فرد، بوی بدن و وضعیت بدن و چهره آنها را بخواند.

در این مطالعه، نویسندگان تماشا کردند چه اتفاقی افتاده است که آنها عکس هایی از چهره دو بزرگسالان (یک مرد و یک زن) را به 26 سگ تغذیه ارائه دادند. تصاویر به صورت دو طرف خطی از حیوانات به صورت استراتژیک قرار گرفت و عکس ها یک چهره انسان را بیان کردند که بیانگر یکی از شش احساس اساسی انسان است مانند: خشم، ترس، خوشحالی، غم و اندوه، تعجب، انزجار یا خنثی بودن می باشد.

سگ ها پاسخ های بیشتر و فعالیت قلبی را نشان دادند وقتی که عکس هایی را نشان دادند که بیانگر حالت های احساسی مانند خشم، ترس و شادی بودند. پس از دیدن این تصاویر، ادامه حیات و تغذیه نیز برای آنها طول کشید. افزایش ضربان قلب سگ ها نشان داد که در این موارد سطوح بالاتری از استرس را تجربه می کنند.

علاوه بر این، سگ ها تمایل داشتند که سر خود را به سمت چپ ببرند، وقتی که چهره انسان را بیان می کردند که بیان خشم، ترس و یا شادی را می دیدند. این معکوس اتفاق افتاده است که چهره ها شگفت زده شده اند، احتمالا به این دلیل که سگ ها آن را به عنوان بیان غیر تهدید کننده و آرام بیان می کنند. بنابراین این یافته ها از وجود مداخله عاطفی نامتقارن مغز سگ برای تحقق احساسات بنیادی حمایت می کند.

Siniscalchi می گوید: “هیجان انگیز بودن ، احساسات منفی به نظر می رسد توسط نیمکره راست مغز سگ، و احساسات مثبت بیشتر از سمت چپ پردازش می شود.

نتایج حاصل از مطالعات دیگر مربوط به سگ ها و دیگر پستانداران را پشتیبانی می کند. این نشان می دهد که سمت راست مغز نقش مهمی در تنظیم جریان خروج سمپاتیک به قلب دارد. این یک سازمان اساسی برای کنترل رفتار مبارزه یا پرواز است که برای زنده ماندن ضروری است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Springer 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: سگها آنچه را که روی صورت شما نوشته شده است را درک می کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3442

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *