چگونه احساسات در چهره درک می شود

چگونه احساسات در چهره درک می شود

17109 0

تحقیقات جدید توسط دانشگاهیان در دانشگاه استرالیا انگلیا (UEA) نشان می دهد که چقدر خوب است که چهره های ترسناکی در دید محیطی درک می شوند.

اگر چه بینش انسان دارای بالاترین رزولوشن است، وقتی که به طور مستقیم به چیزی نگاه می کنیم، دیدگاه وسیع تری نسبت به دنیای بصری در بینایی محیطی با وضوح پایین تر ما را می بینیم. در حقیقت، تشخیص سیگنال های خطر بالقوه در محیط ما  به ویژه در حال حرکت ، چیزی است که سیستم بصری ما به خوبی برای آن سازگار است.

این تحقیق به بررسی اینکه چگونه متقاضیان دقیق انسانی در دو مرحله پردازش کلیدی ادراک چهره عاطفی قرار می گیرند، کشف شده است که شناسایی،  نشان می دهد قادر به بیان وجود یک احساس می باشد، و شناختی که به شناخت احساسات مانند ترس و شادی اشاره دارد حاضر می شود.

در حالی که تحقیقات قبلی در زمینه تصویربرداری مغز موجب شده است مسیری ویژه و ابتدایی مغزی در فرآیند پردازش ترس ایجاد شود و احساسات مهم این است که نشانه ای از خطر بالقوه در نزدیکی آن است. مطالعات دیگر نشان داده اند که ترس احساسات شناخته شده ای نیست.

منتشر شده در مجله PLOS ONE ، این مطالعه جدید توسط محققان در دانشکده روانشناسی UEA برای اولین بار به بررسی اینکه چگونه تشخیص شش احساس اولیه شادی، غم و اندوه، ترس، انزجار، خشم و تعجب و تغییر در هنگام مشاهده در مرکز و تا 30 درجه در بینایی محیطی انجام می شود.

نویسنده دکتر فریزر اسمیت گفت: “یک یافته کلیدی در مطالعه ما این است که در حالی که ترس واقعا احساسات به خوبی شناخته شده در دید محیطی یا مرکزی است، بر خلاف شادی و یا تعجب، به عنوان مثال، احساس بسیار خوبی در تشخیص حتی در بصری ما وجود دارد که این امر نشان می دهد این مکانیسم های ویژه مغز ممکن است بیشتر به تشخیص احساسات نسبت به شناخت در خود مربوط باشد. ”

دکتر اسمیت همچنین گفت که یافته های مهم در نظر گرفته شده است، زیرا دشواری در درک عبارات صورت با شرایطی نظیر اوتیسم، روان درمانی و اسکیزوفرنی همراه است.

وی گفت: “داشتن توانایی خواندن چهره در زندگی روزمره ما مهم است تا روابط اجتماعی موفق داشته باشیم.”

“ما نشان می دهیم که این نه تنها قادر به تشخیص عبارات مهم است، بلکه قادر به تشخیص آنها در وهله اول است. این به ما تصویر متفاوتی می دهد که سیستم های اساسی ممکن است نقص داشته باشد که پیامدهای بالقوه ای برای درمان شرایط جایی که ادراک احساسات تحت تاثیر قرار می گیرد. ”

استیونس رزیت، همکار نویسنده گفت: “کار ما نشان از اهمیت توجه به اینکه چگونه وظایف مختلف می تواند منجر به الگوهای مختلف نتایج با درک احساسات شود، نشان دهنده اهمیت توجه به چگونگی تشخیص عبارات صورت در خارج از دید مرکزی است.”

این مطالعه شامل 14 شرکت کننده بود که تصاویری از چهره هایی که شش احساس و یک بیان بی طرف را بیان می کردند، نشان داده شد. برای به رسمیت شناختن، آنها مجبور بودند تصمیم بگیرند که احساسات نمایش داده شود، چهره ها به صورت تصادفی به طور مرکزی و به سمت چپ و راست 15 یا 30 درجه ارائه شده است. در کار تشخیص، شرکت کنندگان مجبور بودند تصمیم بگیرند که آیا صورت چهره احساسات را نشان می دهد.

همچنين ترس از تشخيص بهتر از احساسات شناخته شده است، نتايج نشان مي دهد که خوشبختي و تعجب، هر دو در چشم انداز محيطي قابل تشخيص هستند، در حالي که ديگران مانند خشم و غم و اندوه نيستند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه شرق انگلیس 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چگونه احساسات در چهره درک می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 16, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3686

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *