اختلال ژن موجب فلج مغزی و اوتیسم می شود

اختلال ژن موجب فلج مغزی و اوتیسم می شود

619 0

محققان دانشگاه آدلاید یک سیگنال ژنتیکی مشترک برای فلج مغزی و اوتیسم را کشف کرده اند.

این یافته از اولین مطالعه گسترده در مورد بیان ژن در کودکان مبتلا به فلج مغزی است.

محققان از گروه تحقیقات فلج مغزی همکاری استرالیایی در موسسه تحقیقاتی رابینسون، مسیرهای مولکولی زیردستان را در فلج مغزی مختلف گوناگون نشان دادند. آنها می گویند هر دو یافته به طور قابل توجهی به وزن شواهدی از علل ژنتیکی فلج مغزی اضافه شده است.

فلورید مغزی، شایعترین اختلال ناتوانی در دوران کودکی با فرکانس حدود دو در هر 1000 تولد زنده است. “دکتر کلار ون ایک، پژوهشگر ارشد دانشکده پزشکی Adelaide، دانشگاه آدلاید می گوید:” فلج مغزی رایج ترین اختلال در دوران کودکی است. ما می دانیم که، مانند اوتیسم، این اختلال رشد مغز عمدتا در دوران بارداری است اما علل اصلی فلج مغزی هنوز درک نمی شود.”

در این مطالعه، محققان از تکنولوژی توالی جدید RNA برای اندازه گیری رسول های ژنی (RNA) در سلول های کودکان مبتلا به فلج مغزی استفاده می کنند.

خطوط سلولی از 182 فرد مبتلا به فلج مغزی مورد مطالعه قرار گرفتند و بسیاری از آنها نشان داد که در برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم اختلال سیگنالینگ سلولی و مسیرهای التهابی وجود دارد.

دکتر ون ایک می گوید: «نتایج نشان داد که مسیرهای عصبی یا سیگنالینگ در کودکان مبتلا به فلج مغزی و اختلالات در اوتیسم دیده می شود. اوتیسم و ​​فلج مغزی گاهی اوقات هم وجود دارند که بیشتر در برخي افراد به علت عادی بودن آنها اشاره می کند. ”

این آخرین در یک سری مطالعات از دانشگاه آدلاید است که تعداد زیادی از جهش های ژنتیکی را که علت احتمال فلج مغزی هستند، افزایش می دهد. با استفاده از این داده ها همراه با نتایج توالی های DNA موجود، درصد افرادی که علت احتمالی ژنتیک را به حدود 25 درصد می رسانند افزایش می یابد.

گروه تحقیقات فلج مغزی دانشگاه تحت رهبری پروفسور استاد Alastair MacLennan و پروفسور جوزف Gecz، کانال 7 صندوق تحقیقات کودکان در زمینه پیشگیری از معلولیت دوران کودکی است. آنها جهان را در کشف پایگاه ژنتیکی افزایش یافته به فلج مغزی هدایت می کنند.

پروفسور مک لنن می گوید: “این تحقیق همچنان این فرضیه تاریخی را رد می کند که فلج مغزی اغلب به علت مشکلات در هنگام تولد است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه آدلاید 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: اختلال ژن موجب فلج مغزی و اوتیسم می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3911

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *