بازگرداندن حافظه در مغز های بزرگتر یا آسیب دیده

بازگرداندن حافظه در مغز های بزرگتر یا آسیب دیده

نوشته شده برای at 2:30 ب.ظ
822 0

طبق گفته دانشگاه کالیفرنیا، متخصصان نوروبیولوژی ارواین، پیری یا اختلال مغز می تواند یک بار دیگر خاطرات پایدار را تشکیل دهد. یک آنزیم که ترمزها را به سختی بر روی یک ژن کلیدی اعمال می کند، برداشته می شود.

” مارسلو وود بیان کرد: آنچه که ما کشف کردیم این است که اگر دوباره این DNA را آزاد کنیم، اکنون مغز سالم می تواند به طور معمول خاطرات طولانی مدت را ایجاد کند”، مارسلو وود، مربی Francisco J. Ayala، UCI در بیوتکنولوژی و رفتار می باشد و بر طبق یافته های انجمن آمریکایی نشست سالانه علمی در آستین، تگزاس او اضافه کرد: “برای ایجاد یک حافظه بلند مدت، شما باید ژن های خاصی را روشن کنید. در بسیاری از مغزهای جوان، این اتفاق به راحتی می افتد ، اما با افزایش سن ما با آن مواجه هستیم.”

او توضیح داد که به دلیل اینکه 6 فوت DNA به هر سلول در بدن ما احاطه دارد، زمانی سخت تر است که خود را در صورت نیاز آزاد کند. مانند بسیاری از اجزای بدن، “دیگر آنقدر انعطاف پذیر نیست که مورد استفاده قرار گرفت.” سفتی در این مورد به علت پدال ترمز مولکولی هیستون دیازتیلاز 3 یا HDAC3 است که در مغز سالخورده “پرخواب” شده است و این ماده را به شدت فشرده می کند و انتشار ژن “Period1” را مسدود می کند. از بین بردن HDAC3، انعطاف پذیری را بازیابی می کند و اجازه می دهد که دستگاه سلول های داخلی به Period1 دسترسی پیدا کند تا خاطرات جدیدی ایجاد کند.

محققان قبلا پیش بینی کرده اند که از دست رفتن عملکرد رونویسی و رمزگذاری در مغز بزرگتر به دلیل خراب شدن ساعت های هسته روزانه است. اما Wood و تیمش، به ویژه جان دیوید کاپیتس، پس از دکترا، دریافتند که توانایی ایجاد خاطرات پایدار با یک فرآیند متفاوت و آنزیم بیش از حد تهاجمی که انتشار دوره اول را متوقف می کند، در همان منطقه هیپوکامپ مغز مرتبط بود.

این پیام به طور بالقوه خوب برای توسعه درمان است. Wood گفت: “داروهای جدید که HDAC3 را هدف قرار می دهند، می تواند راه های هیجان انگیزی برای اجازه دادن به افراد مسن برای بهبود حافظه فراهم کند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیا – ایروین 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: بازگرداندن حافظه در مغز های بزرگتر یا آسیب دیده. آخرین ویرایش: اکتبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4444

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *