پناهندگان شدیدا آسیب دیده ممکن است لزوما PTSD را توسعه ندهند

پناهندگان شدیدا آسیب دیده ممکن است لزوما PTSD را توسعه ندهند

535 0

مطالعه جدید نشان می دهد که افرادی که شدیدا آسیب دیده اند مانند پناهندگان فرار از جنگ، شکنجه و فاجعه های طبیعی ممکن است لزوما منجر به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) نشوند.

محققان با گروهی از پناهندگان کار کردند که نیمی از آنها مبتلا به PTSD بودند و دیگران نتوانستند از آنها بخواهند سرکوب خاطرات بی نظیری را انجام دهند. نتایج نشان داد که شرکت کنندگان در تلاش برای کنترل این افکار احتمال بیشتری برای نشان دادن علائم PTSD داشتند.

تحقیق این پرسش را مطرح می کند که آیا توانایی کنترل خاطرات در برابر بیماری PTSD محافظت می کند یا اینکه این وضعیت موجب اختلال در توانایی فرد برای کنترل خاطرات خود می شود؟

کارشناسان در دانشگاه بیرمنگام، روهر، دانشگاه بوخوم، دانشگاه کنستانس و موسسه ماکس پلانک در برلین برای توسعه انسانی با 24 پناهندگان از طیف وسیعی از اروپا، آفریقا و کشورهای آسیایی کار برای تکمیل مطالعه استفاده کردند، که در چاپ گزارشهای علمی می باشد.

آنها دریافتند که با نشانه های PTSD شدیدتر، پناهندگان دشوار تر می توانند سرکوب خاطرات بی نظیری داشته باشند. مطالعه آنها همچنین نشان داد که تلاش برای فراموش کردن خاطرات باعث بروز مشکلات در یادآوری تجربیات غیر تهاجمی می شود.

پژوهش نشان می دهد که مشکلات PTSD بیمار در سرکوب خاطرات تلخ مربوط به فعالیت های فرکانس گاما ناکارآمد در مغز کشفی که می تواند به شکل دادن به درمان موثرتر کمک کند.

دکتر سیمون هانسلمیر، خواننده در علوم اعصاب شناختی در دانشگاه بیرمنگام، اظهار داشت: “مشکلات موجود در افراد مبتلا به علائم شدید PTSD در هنگام تلاش برای سرکوب خاطرات بد، مرتبط با توانایی تنظیم فعالیت مغز فرکانس گاما است.

“این بیومارکر جدید می تواند به شناسایی خطرات بیماران مبتلا به PTSD با تکنیک های سرکوب حافظه کمک کند و در تطبیق و توسعه روش های روان درمانی کمک کند. مطالعه ما قطعا نگرانی در مورد استفاده ناخواسته از سرکوب حافظه در درمان بیماران مبتلا به PTSD را ایجاد می کند.”

محققان خاطرنشان می کنند تحقیقات بیشتری در مورد اثرات استرس پس از زایمان در پناهندگان مورد نیاز است. این کمک می کند تا استراتژی های موثر پزشکی را برای مقابله با چالش های فوری بهداشتی و اجتماعی و اقتصادی مطرح شده توسط تعداد زیادی از پناهندگان کمک کند.

دکتر Gerd Waldhauser، از موسسه علوم اعصاب شناختی در دانشگاه روهر بوخوم، اظهار داشت: “پناهندگان و پناهجویان اغلب از درمان پزشکی محروم هستند یا به دنبال کمک نیستند. آنها اغلب قادر نیستند یا مایل به شرکت در مطالعات شناختی علوم اعصاب نیستند داده هایی مانند ارزشمند ما در درک یک جامعه نادری مورد مطالعه با مشکلات فراوان سلامت روان است.”

PTSD یک اختلال است که به وسیله نفوذ مکرر و غیر قابل کنترل خاطرات تروماتیک مشخص می شود. بیماران تمایل دارند که این نفوذ ها را سرکوب کنند که می تواند علائم بیماری را تشدید کند و موجب اضطراب هیجانی شود.

محققان با گروهی از 24 پناهنده کار کردند که در یک سری آزمایش ها شرکت کردند و با تکنولوژی تصویربرداری مغناطیسی (MEG) دیدار کردند که فرکانس های مختلف فعالیت مغزی را که آنها در نمایشگاه ثبت کرده بودند، ثبت کرد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه بیرمنگام 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: پناهندگان شدیدا آسیب دیده ممکن است لزوما PTSD را توسعه ندهند. آخرین ویرایش: سپتامبر 8, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3305

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *