سلول های مغزی مسئول حذف عصب های آسیب دیده پس از آسیب شناسایی شده است

سلول های مغزی مسئول حذف عصب های آسیب دیده پس از آسیب شناسایی شده است

714 0

محققان دانشگاه مدرسه پزشکی ویرجینیا کشف کردند که microglia، سلول های ایمنی تخصصی در مغز، در پاک کردن مواد مرده پس از آسیب مغزی، نقش کلیدی ایفا می کنند. این مطالعه که در روز 25 ژوئن در مجله پزشکی تجربی منتشر می شود، نشان می دهد که میکروگلایین باقی مانده از نورون های مجروح را از بین می برد، که می تواند مانع از گسترش عصب های مجاور به همسایگی شود و موجب تولید عصبی بیشتر شود.

در هر بافتی از بدن، سلول های مرده باید سریعا برداشته شوند تا از التهاب جلوگیری کنند که می تواند باعث مرگ سلول های همسایه شود. این حذف توسط سلول های اختصاصی انجام می شود که غلظت سلولی را در بر می گیرد و در نتیجه سلول های فاگوسیتیک شناخته می شود. اما دانشمندان هنوز باید تعیین کنند که کدام سلول ها هنگام برداشتن ضایعات عصبی، زمانی که مغز و نخاع آسیب می بینند، مسئول برداشتن علف های هرز است.

جاناتان کیپنیس، رئیس گروه علوم انسانی UVA، و همکارانش، آسیب دیدگی عصب بینایی موشها را بررسی کرده اند که باعث می شود که نورون های گانگلیونی شبکیه دچار انقراض شده و آوارگی را در ناحیه دور مغز ترک کنند. محققان دریافتند که این آوارها توسط میکروگلاییا فرو ریخته است.

Microglia، که به طور دائم در سیستم عصبی مرکزی قرار دارد، یک نوع از سلول های فاگوسیتی است که می تواند باکتری ها و سایر پاتوژن هایی را که مغز را آلوده کرده اند، جذب کند. آنها همچنین نقش مهمی را در مغز در حال رشد بازی می کنند و سیناپس های عصبی را که به طور کامل فعال می شوند نابود می کنند.

در مغز بزرگسالان، microglia به نظر می رسد که نورون های دژنراسیون را با استفاده از برخی از مولکول های مشابه که برای تشخیص سیناپس های غیر فعال یا پاتوژن های مهاجم استفاده می کنند شناسایی می کنند. Kipnis و همکارانش دریافتند که پس از آسیب عصب بینایی، میکروگلیا تولید پروتئین “مکمل” را به وجود می آورد که به سلول های فاگوسیتیک اهدا می کند.

محققان بررسی کردند که چه اتفاقی بعد از آسیب دیدگی عصب بینایی در موشها اتفاق می افتد زمانی که میکروگلایا پروتئین “مکمل” تولید نمی کند و متوجه شد که میکروگلایا آوار را پاک نمی کند.

کیپنیس، مدیر مرکز ایمونولوژی مغز و گلیا (BIG) می گوید: “در آینده، ما امیدواریم که بیشتر در شناسایی نحوه فعال شدن میکروگلایا در پاسخگویی به عصب های عصبی و نحوه برداشتن عوارض عصبی آن، شناسایی شود. دانستن این مکانیزم ها ممکن است به ما اجازه می دهد تا از طریق میکروگلایین پاکسازی آلودگی های بالقوه سمی را افزایش داده و موجب گسترش عصبی ناشی از آسیب مغز یا نخاع شود.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط انتشارات دانشگاه راكفلر

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: سلول های مغزی مسئول حذف عصب های آسیب دیده پس از آسیب شناسایی شده است. آخرین ویرایش: سپتامبر 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3406

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *