شبکه های مغز مسئول شناسایی اشیاء

شبکه های مغز مسئول شناسایی اشیاء

639 0

دانشمندان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هوستون (UTHealth) شبکه های مغزی را شناسایی کرده اند که به شما امکان می دهد نام یک شیء را در نظر بگیرید و سپس آن تفکر را بیان کنید. این مطالعه در شماره ژوئیه BRAIN منتشر شد . این نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در درک چگونگی اتصال مغز به کلمات و کمک به برنامه ریزی عمل جراحی مغز است.

کشف آنها می تواند به توضیح اینکه چرا افراد مبتلا به بیماری های نورودنراتیو اغلب نام اشیا را فراموش می کنند، کمک می کند. حدود 5.7 میلیون آمریکایی در تمام سنین دمانسی آلزایمر دارند. به عنوان پدیده نوک انگشتی در افراد سالم توصیف شده است، ناتوانی در فراخوانی نام اقلام، وضعیتی است که آنومی نامیده می شود.

نامگذاری شیء یک روش اصلی مطالعه ی آنومیا بوده است، اما فرآیندهایی رخ می دهد که ما با این اسامی ها که معمولا کمتر از یک ثانیه، رخ می دهد،  نتوانیم به خوبی درک کنیم. ما مناطق مغزی که مسئولیت MD، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد در بخش جراحی مغز و اعصاب ویویان اسمیت، در دانشکده پزشکی مک گاورن در UTHealth گفت: “رفتار آنها در مقیاس میلی ثانیه مورد مطالعه قرار گرفت.”

تاندون گفت: “نقش لوب طولانی پایه در فرایندهای معنایی کاهش یافته است. جراحان می توانند از این اطلاعات برای طراحی رویکردهای بهتر برای صرع و عمل جراحی تومور استفاده کنند و عوارض شناختی این روش های جراحی را کاهش دهند.” مدیر برنامه های صرعی با یادبود هرمان مچر، مرکز تحقیقات علوم اعصاب، و عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی زیست پزشکی، دانشگاه تگزاس MD Anderson Cancer Uthealth است.

Tandon اضافه کرد که این مطالعه ارزش ویژه ای دارد زیرا نقشه های همگرا با سه تکنیک قدرتمند: الکتروفیزیولوژی، تصویربرداری و تحریک مغزی تولید می شود.

در حالی که فعالیت مغز آنها برای تشنجهای صرع تحت نظارت قرار گرفت از 71 بیمار خواسته شد تا تصویری از یک شیء را بیابند و آن را شناسایی و یا به یک توضیح کلامی از یک شی و به نام آن گوش دهند. محققان از این داده های مغزی برای شناسایی شبکه های مغز مسئول پردازش های خاص استفاده می کنند.

محققان با استفاده از هر دو الکتروکورتیکوگرافی و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، در مناطق مغزی خاص و شبکه های دخیل در فرایند نامگذاری قرار گرفتند. سپس با استفاده از یک روش نقشه برداری قبل از جراحی به نام تحریک مستقیم قشر که به طور موقت مناطق کوچک مغز را خاموش می کرد، تایید شد.

Kiefer Forseth، دانشجوی کارشناسی ارشد MD Anderson UTHealth و نویسنده اصلی این مطالعه و MD / Ph.D گفت: “قدرت این مطالعه در تعداد زیادی از بیماران است که تولید نام را از طریق دو مسیر مختلف انجام دادند و با سه روش متفاوت مورد مطالعه قرار گرفتند.”

منبع: تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: شبکه های مغز مسئول شناسایی اشیاء. آخرین ویرایش: آگوست 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2655

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *