سلول های ایمنی در مغز اثر شگفت انگیزی بر رفتار جنسی دارند

سلول های ایمنی در مغز اثر شگفت انگیزی بر رفتار جنسی دارند

763 0

محققان یک توضیح تعجب آور جدید را در مورد اینکه چگونه مغز جوان برای زندگی جنسی در زندگی شکل می گیرد، پیدا کرده اند.

طبق تحقیقاتی که توسط کاترین لنز، استادیار روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شده است، سلول های ایمنی معمولا توسط دانشمندان علوم اعصاب نادیده گرفته می شوند، نقش مهمی در تعیین اینکه آیا رفتار جنسی حیوانات نمونه ای از یک مرد یا زن خواهد بود؟ مطالعه انجام شده در موش صحرایی در مجله علوم اعصاب نشان داده شده است . لنز و همکارانش در سلولهای موشهای جنین مردانه را خنثی کردند و سپس رشد موش ها را بعدا در زندگی مشاهده کردند.

محققان، یکی از این حیوانات مردانه را با یک زن که به جفتگیری پذیرفته بودند، زدند و تماشا می کردند تا ببینند آیا زن به دنبال مرد بوده است یا خیر.

مردان آزمایشی نسبت به مردان معمولی بسیار علاقه مند بودند. محققان همچنین موش های نوزاد تازه متولد شده را با استفاده از مواد شیمیایی تحریک کننده فعال کردند. به عنوان بزرگسالان، آنها مانند مردان عمل می کردند.

لنز، محقق در موسسه تحقیقات پزشکی رفتاری در ایالت اوهایو گفت: “تماشا بسیار جذاب است، چرا که این مردان مردانه سخت افزار برای دخالت در رفتار جنسی تولید مثل مردان ندارند. “به نظر می رسد که آنها به شدت انگیزه می گیرند تا سعی در تعامل جنسی با دیگر زنان داشته باشند.”

محققان دریافتند که استروژن (که نقش مهمی در توسعه صفات مردانه در موش دارد)، سلول های مشت را در مغز فعال می کند و این سلول های مشت رشد جنسی حیوانات را به وجود می آورد.

گرچه دانشمندان می دانند که در طول توسعه زودهنگام هورمون ها با اختلالات جنسی برنامه ریزی شده اند، آنها اطلاعات محدودی در مورد تغییرات سلولی دارند که به نحوه شکل دادن مغز و رفتار کمک می کند.

لنز گفت: “ما واقعا علاقه مند به سازوکارهای اساسی هستیم که باعث رشد مغز خاص مغز می شود و این مطالعه نشان می دهد که سلول های مزانشیمی و سلول های ایمنی درگیر در پاسخ های آلرژیک نقش کلیدی ایفا می کنند.”

لنز گفت:  اگر توسعه انسانی آنچه که در این مطالعه حیوان دیده می شود، آشکار شود، ممکن است تاثیرات نسبتا جزئی مانند واکنش های آلرژیک، آسیب و یا التهاب در دوران بارداری  بتواند رفتارهای جنسی در فرزندان را هدایت کند. حتی ممکن است تصور شود که استفاده از آنتی هیستامین یا داروهای ضد درد در دوران بارداری می تواند نقش مهمی ایفا کند.

علاوه بر این، این کشف می تواند به توضیح خطرات ناشی از اختلالات روانپزشکی و عصبی که در مردان، از جمله اوتیسم رایج است، کمک کند.

“این سلول های مغز در مغز برای رشد مغز در طول عمر حیاتی هستند، حتی اگر تعداد کمی از آنها وجود داشته باشد، و این باید چشمان خود را به نقش بالقوه سلول های ایمنی مختلف در مغز انسان باز کند. او گفت: ” ما باید توجه داشته باشیم به تمام سلول های مغز و اینکه چگونه آنها با یکدیگر صحبت می کنند.”

تاپ نیوز جدیدترین مطالب روانشناسی را به زبان ساده در زمینه های سلول های ایمنی در مغز بر رفتار جنسی، مشاوره روانشناسی ، مغز و اعصاب ، سبک زندگی و همسرداری ، اختلالات و بیماری های روانی در اختیار شما قرار می دهد.

این مطالعه بر روی ناحیه پیش بینی مغز، که بخشی از هیپوتالاموس است، متمرکز شده است.

لنز گفت: “این منطقه جنون آمیز ترین پویایی مغز است و ما می دانیم که این امر برای رفتارهای نوع دوستانه جنسی و اجتماعی مانند نصب و راه اندازی رفتار مادر در حیوانات زن بسیار مهم است.”

کار قبلی این محققان نقش نوع دیگری از سلول های مغز، میکروگلایا را در هدایت رفتار جنسی کشف کرد. در مطالعه جدید، آنها متوجه شدند که سلولهای مشتق میکروگلایا را فعال می کنند.

لنز گفت: “این کشف جدید سلول های مشتق شده واقعا یکی از آن حوادث علمی است”، توضیح داد که یکی دیگر از محققان انجام برخی کارهای غیر مرتبط با اختلالات جنسی در بیان ژن را مشاهده کرد و متوجه شد که برخی از تفاوت ها در ژن های سلولی وجود دارد بسته به اینکه آیا مغز از یک مرد یا زن.

محققان علاوه بر تغییرات رفتاری مستند شده در این تحقیق، تغییرات سلولی را نیز مورد بررسی قرار دادند. موش های نوزاد تازه متولد شده در معرض دوز هورمون مردانه، استروژن آنها در حال افزایش است. این سلولها هیستامین را منتشر کردند، که باعث تحریک سایر سلول های مغزی (میکروگلاییا) شد تا الگویی مغزی مردانه را فعال کند.

منبع: تاپ نیوز،1397ر

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سلول های ایمنی در مغز اثر شگفت انگیزی بر رفتار جنسی دارند. آخرین ویرایش: آگوست 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2660

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *