تحرک مغز غیر انعطاف پذیر منجر به بهبود حرکت موتور پس از سکته مغزی می شود

تحرک مغز غیر انعطاف پذیر منجر به بهبود حرکت موتور پس از سکته مغزی می شود

650 0

سکته مغزی شایع است و همراه با ناتوانی های پیچیده مانند ناتوانی اندام تحتانی ، اختلالات گفتاری و درد مزمن پس از سکته مغزی است. تجزیه و تحلیل مطالعات منتشر شده نشان داد که تحریک مغزی غیر تهاجمی ممکن است اثرات مفیدی بر جنبش حرکتی خوب در بیماران سکته مغزی و شرکت کنندگان سالم داشته باشد.

یافته ها در مجله اروپایی مغز و اعصاب منتشر شده است.

متاآنالیز اثرات دو تکنیک تحریک مغزی غیر تهاجمی مغزی وتحریک جریان مستقیم ترانس کرانانیال (tDCS) و تحریک مغناطیسی ترانس مغناطیسی (TMS) را بر روی حرکت دست و انگشت، مانند چیدن، اشیاء، نوشتن یا مشابه دقیق وظایفی که اغلب پس از سکته مغزی ایجاد می شود.

محققان از لحاظ آماری معنی داری در جنبش حرکتی خوب در بیماران سکته مغزی پس از tDCS و TMS مشاهده کردند. با این حال، از زمان وقوع سکته مغزی، شدت اختلال، ترکیبی از تحریک مغزی غیر تهاجمی با سایر مداخلات و خطر ابتلا به بیماری، همه عوامل مرتبط است. بهبود حرکت موتور در دست افراد شرکت کننده سالم (یک جایگزین برای دست و پنجه نرم) نیز مشاهده شد.

دکتر Anthony O’Brien از مرکز Neuromodulation Spaulding، وابسته به دانشگاه هاروارد، گفت: “تشویق، تحقیق برای اصلاح این دستاوردها، درک تاثیر خود را بر شیوه زندگی، و تعیین بهترین پاسخ دهنده به این نوع درمان ها در حال حاضر اتفاق می افتد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط ویلی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تحرک مغز غیر انعطاف پذیر منجر به بهبود حرکت موتور پس از سکته مغزی می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3897

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *