اندازه مغز میان ارتباط قد و توانایی شناختی میانجی است

اندازه مغز میان ارتباط قد و توانایی شناختی میانجی است

640 0

گزارش هایی از مطالعات متعددی ارتباط میان قد و توانایی شناختی عمومی یا هوش را مشخص کرده اند، اما سازوکارهایی که این ارتباط را تشکیل می دهند، به خوبی شناخته نشده است. محققان دانشگاه هلسینکی، دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو و دانشگاه بوستون دریافتند که این ارتباط با مساحت سطح کورتنی موثر است.

محققان ارتباط بین ارتفاع و شناخت را از طریق یک مدل بررسی کردند که در آن اندازه ماده خاکستری قورباغه به عنوان یک واسطه شناخته شد. آنها دریافتند که ارتفاع بیشتر همراه با قشر بزرگتر است که به نوبه خود با توانایی شناختی بهتر مرتبط بود.

“با وجود اینکه افراد بلندتر در مقایسه با افراد کوتاهتر به طور متوسط ​​مغز بزرگتری دارند، اندازه مغز فرد به تنهایی نمی تواند تعیین شود. علاوه بر این، توانایی شناختی به اندازه مغز تعیین نشده است”، نویسنده متناظر مقاله پژوهشی Eero Vuoksimaa از دانشگاه هلسینکی.

با این حال، یافته ها، بر مؤلفه های زیست شناختی پایه گذاری ارتباط بین قد و شناخت، تأثیر می گذارند. ”

در این مطالعه، ماده خاکستری قهوه ای با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) اندازه گیری شد. تمرکز بر روی سطح کلی کورتیک و ضخامت عمقی بود. بر اساس یافته ها، سطح کل در افراد بلندتر بیشتر بود، در حالیکه ارتفاع با ضخامت قشر مرتبط نبود.

” Vuoksimaa بیان می کند: این مشاهدات مطابق با مطالعات اخیر MRI در مورد توسعه قشر است که نشان می دهد سطح قشر تا حدود 12 سالگی افزایش می یابد، در حالی که نازک شدن قشر در دوران کودکی و نوجوانی رخ می دهد.”

شرکت کنندگان در این مطالعه مردان آمریکایی 51 تا 60 ساله بودند. محققان خاطرنشان می سازند که با وجودی که اثرات ژنتیکی بیشترین تفاوت های فردی در ارتفاع، اندازه و شناخت قشر را به خود اختصاص داده است، سهم عوامل محیطی در سایر جمعیت ها می تواند بسیار بیشتر باشد.

” Vuoksimaa یادآوری می کند: به عنوان مثال، سوء تغذیه دوران کودکی بر رشد مغز تاثیر می گذارد، و همچنین توسعه شناختی را تحت تاثیر قرار می دهد.”

در این مطالعه، توانایی شناختی با استفاده از آزمون کاغذ و مداد، شامل مواردی است که توانایی های کلامی، ریاضی، فضایی و استدلال را اندازه گیری می کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه هلسینکی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: اندازه مغز میان ارتباط قد و توانایی شناختی میانجی است. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3893

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *