اطلاعات جدید در زمینه مغز مرتبط با حس لامسه و توانایی فراشناختی

اطلاعات جدید در زمینه مغز مرتبط با حس لامسه و توانایی فراشناختی

947 0

حس لمس ، اطلاعاتی در مورد بافت ها، اشیا و نیروهای جسمی بدن ما را ارائه می دهد. اطلاعات تکمیلی نیز برای اجرای موفقیت آمیز وظایف موتور از قبیل گرفتن اشیاء مورد نیاز است.

هدف از پایان نامه دکترا Juha Gogulski، تشریح مکانیزم های عصبی در زمینه های سطوح مختلف پردازش لمسی در افراد سالم بود.

گوگولسکی می گوید: “درک کامل از حس لمس مهم است تا شکست در پردازش لمسی بتواند بهتر تشخیص داده شود و درمان شود.”

او علاوه بر تبعیض زمانی و مکانی و محرک های لمسی، توانایی های فراشناختی افراد را مورد مطالعه قرار داد. فراشناخت به توانایی نظارت و کنترل فرآیندهای شناختی خود اشاره دارد.

اولین مطالعه نشان داد که توانایی تشخیص محرک های لمسی مجاور به صورت فضایی متمایز تحت تأثیر ویژگی های زمانی تحریک قرار گرفته است.

دو مطالعه دیگر از این پایان نامه متمرکز بر قشر سموتوسنسوری، قشر پیشانی و مسیرهای عصبی فردی بین دو نفر بود. قشر prefrontal در بسیاری از توانایی های شناختی پیچیده مانند حافظه کاری، توجه و خودآزمایی دخیل است.

در مطالعه دوم، تحریک مغناطیسی و ترانس مغناطیسی به مناطق پیش فرنتن اعمال شد، در حالی که افراد انجام وظیفه لمسی را انجام دادند.

تحریک مغناطیسی و ترانس مغناطیسی یک روش است که در آن سلول های عصبی مغز از خارج از جمجمه با یک میدان مغناطیسی قوی فعال می شوند. هنگامی که به درستی استفاده می شود، روش امن است و در نقشه برداری قبل از جراحی قشر حرکتی یا مناطق گفتاری و در درمان افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد.

نتایج مطالعات دوم نشان داد که تحریک مغناطیسی مغز استخوان وسط، توانایی تفکیک لمسی در مقایسه با تحریک غضروف مفصلی پیشانی یا تحریک شام را کاهش داد.

گوگولسکی همچنین دقت فراشناختی وظایف حافظه کاری لمسی را با تحریک مغناطیسی ترانس مغناطیسی در مناطق پیش از مواجه بررسی کرد. در این مطالعه ارزیابی های ذهنی اعتماد به منظور محاسبه دقت فراشناختی در هر کار مورد استفاده قرار گرفت.

نتایج نشان داد که تحرک مغناطیسی دقت بالا فراشناختی حافظه کاری لمسی را افزایش داد.

“گوگولسکی بیان کرد: این افراد توانستند با آزمایشهای نادرست انجام شده را با اعتماد به نفس پایین تر مطابقت دهند. این نشان می دهد که قشر پیش انقباض ممکن است دارای ساختارهای خاصی برای توانایی فراشناختی باشد” بسیاری از اختلالات روانپزشکی شامل شکست در توانایی فراشناختی هستند.

گوگولسکی اضافه کرد : «درک عملکرد مغز افراد آزمایشی سالم می تواند در ایجاد روش های درمان جدید برای بیماری های روانپزشکی در آینده کمک کند.

تاپ نیوز جدیدترین مطالب روانشناسی را به زبان ساده در زمینه های مشاوره روانشناسی ، مغز و اعصاب ، حس لامسه و توانایی فراشناختی ، موضوعات مرتبط با تربیت کودک و نوجوان ، سلامت و فیلم های آموزش خانواده و روانشناسی در اختیار شما قرار می دهد.

منبع: تاپ نیوز ،1396

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: اطلاعات جدید در زمینه مغز مرتبط با حس لامسه و توانایی فراشناختی. آخرین ویرایش: آگوست 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2631

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *