زیبایی ساده کمتر چیزی می باشد که ما به آن توجه می کنیم

زیبایی ساده کمتر چیزی می باشد که ما به آن توجه می کنیم

705 0

محققان روانشناسی دانشگاه نیویورک در یک تحلیل جدید نتیجه گرفته اند که زیبایی که مدتها تحت مطالعه فیلسوفان و اخیرا توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته ساده تر از آنچه می باشد که ما فکر می کنیم. کار آنها، که در مجله جاری زیست شناسی به نظر می رسد ، دیدگاه جدیدی را درباره ارزش زیبا شناسی ارائه می دهد.

“زیبایی معروف به ذهن است و به نظر می رسد که علم قابل حل باشد، اما برخی از خواص کلیدی آن قوانین ساده را دنبال می کنند.” دنیس پلی، استاد گروه روانشناسی NYU و یکی از نویسندگان مقاله، توضیح می دهد. “فیلسوفان به مدت طولانی تصور می کنند که احساس زیبایی نوع خاصی از لذت است. با این حال، تجزیه و تحلیل ما را از تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که احساس زیبایی فقط می تواند لذت بسیار شدید باشد، در غیر این صورت خاص است.”

” انن بریلمن، نویسنده اصلی مقاله و دانشجوی دکترای دانشگاه نیویورک می افزاید : به طور گسترده ای تصور می شود که تجربه زیبایی نیاز به تفکر طولانی دارد، اما آغازگر ما نشان می دهد که یک قطعه از ثانیه کافی است. تجزیه و تحلیل محققان از افلاطون تا الکساندر باومگارتن، فیلسوف آلمانی قرن 18 میلادی، به نمایشنامه نویس قرن نوزدهم اسکار وایلد و روانشناس پیشین گاستاو فاینرن به جدیدترین یافته های علوم اعصاب می پردازد.

هزاران سال است که زیبایی انسان را جذب کرده است. نویسندگان را که کار خود را در زمینه رشد “زیبایی شناختی تجربی”، شاخه ای از روانشناسی بررسی می کنند که چگونه مردم زیبایی و هنر را تجربه می کنند، مشاهده می کنند.

زیبایی در انتخاب های روزانه ما ایجاد می شود و هر سال مصرف کنندگان میلیون ها دلار صرف می کنند و ساعت های بی شماری را برای به دست آوردن یا افزایش زیبایی صرف می کنند.

نتیجه گیری های نویسنده این است که: برخی از ویژگی ها، مانند:  تقارن و گرد و غبار، به طور متوسط ​​چیزها را زیبا تر می کند.

بریلمن می گوید: “بنابراین باید مراقب باشید که زیبایی این ویژگی ها را بیش از حد تعمیم ندهید.” “متوسط ​​ها تفاوت های زیادی در طعم و مزه را نادیده می گیرند. به عنوان مثال، علامت زیبایی نامتقارن که علامت تجاری از چهره بسیار مریل مریل مونرو است، به استثنای متضاد به قانون کلی است که تقارن زیبایی را افزایش می دهد.”

آنها همچنین شواهد تجربی را نشان می دهند که ادعای قرن ها از سوی فیلسوفان را پشتیبانی می کنند: تجربه زیبایی احساس لذت دارد. بریلمن و پلی به یافته های علوم اعصاب اشاره می کنند که نشان می دهد این تجربیات در یکی از مراکز لذت مغز در قشر اوربیتوفرنتال افزایش می یابد.

محققان پیش بینی می کنند که یک درک صحیح از زیبایی می تواند شیوه تصمیم گیری ما را تغییر دهد. اقتصاددانان راه هایی برای تعیین ارزش پولی را از تصمیم گیری خرید مردم ایجاد کرده اند. Brielmann و Pelli انتظار دارند که تکنیک های مشابه به ما کمک می کنند ارزش زیبایی را در گزینه های شخصی تر ارزیابی کنیم.

منبع: تاپ نیوز،1397

 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: زیبایی ساده کمتر چیزی می باشد که ما به آن توجه می کنیم. آخرین ویرایش: آگوست 23, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2627

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *