در محرک های مغزی ممکن است درمان کمتر باشد

در محرک های مغزی ممکن است درمان کمتر باشد

844 0

یکی از امیدوارکننده ترین روش های درمانی مغز غیر تهاجمی، تحریک مغناطیسی (rTMS) است. در طی چنین روش یک سیم پیچ مغناطیسی در نزدیکی سر بیمار قرار می گیرد و یک پالس مغناطیسی به یک منطقه آسیب دیده مغز منتقل می شود.

این نوع مغناطیسی در درمان بسیاری از بیماریهای روانپزشکی، مانند افسردگی، و همچنین بسیاری از ویژگی های مغز اختلال، از جمله سکته مغزی، مولتیپل اسکلروز و اختلالات حرکتی، ارزشمند است. در برخی از کشورها درمان حتی بسته های بیمه درمانی را پوشش می دهد.

یکی از چالش های فعلی اصلی این درمان، افزایش کارآیی آن با بهینه سازی برنامه زمان بندی تحریک (زمان بندی پالس های مغناطیسی) است.

فیزیکدانان اسرائیلی با یک گروه از متخصصان مغز و اعصاب در مقاله ای که فقط در مجله ” مرزهای علوم اعصاب” منتشر شده اند ، نشان می دهند که تحرکات مغز کمتر مورد توجه است، چرا که نورون ها “خسته” می شوند وقتی که خیلی سریع تحریک می شوند و بعد از آن به مغز پاسخ می دهند تحریک درمان تئوری آنها متناقض با شهود است که نشان می دهد آموزش سریع تر و شدید تر مغز ما یک استراتژی درمانی بهتر است.

پس از یک سری آزمایش های جدید و مطالعات پیشرفته نظری، فیزیکدانان اسرائیلی به رهبری پروفسور ایده کانتر از گروه فیزیک و مرکز تحقیقات مغز و اعصاب گندا (Goldschmied) در دانشگاه بار-ایلان نشان داده اند که هر نورون حداکثر سرعت شلیک که بسیار پایین تر از پیش فرض است. از این رو، هنگام تحریک بیش از حد سریع، شکست های عصبی پاسخی رخ می دهد. پروفسور کانتر گفت: “نورون ها مانند مردم هستند. اشتعال زمانی اتفاق می افتد که ما بیش از حد سریع صحبت می کنیم، زمانی که ما خیلی سریع تایپ می کنیم، اشتباه رخ می دهد و وقتی ما خیلی سریع یاد می گیریم سردرگمی ظاهر می شود.”

این تحقیق با همکاری گروهی از متخصصان مغز و اعصاب به رهبری پروفسور دکتر والتر پاولوس از گروه بیماریهای نورولوژیک بالینی، مرکز پزشکی دانشگاه گوتینگن و تیمش از جمله دکتر اسلام هلاوا و دکتر یویچیرو شیروتا انجام شد.

پروفسور کانتر گفت: “ما انواع پروتکل های برنامه ریزی موجود rTMS را ارزیابی کردیم که نتیجه های متضاد و دستورالعمل روشن برای سازمان زمانبندی تحرک مغزی را ارائه می دهد. یافته های ما نشان می دهد که کاهش شدید تحریک ممکن است در درمان مغز موثر باشد و ما پیشنهاد می کنیم که این روش برای به حداکثر رساندن موثر درمان مغز مورد استفاده قرار گیرد.”

پروفسور کانتر افزود: “در حالیکه کامپیوترهای مدرن از عناصر بسیار قابل اعتماد تشکیل شده اند، مغز از عناصر غیر قابل اعتماد تشکیل شده است، و از آنجایی که نورون ها” تایر “هستند و غالبا قادر به پاسخگویی نیستند، پروفسور کانتر افزود که کار قبلی دانشجویانش امیر گلنتان و دکتر رونی وردی می باشد که این اصل تازه کشف شده از فعالیت های عصبی، در واقع، سودمند بود، زیرا فعالیت مغز را تثبیت می کند و مانع از فعالیت شدید می شود.

تجهیزات rTMS و درمانگران آموزش دیده دقیق تر و موثرتر در ردیابی موضع گیری و زمان واقعی تحریک در مغز موثر هستند. با این حال، بدون درک چگونگی بهینه سازی برنامه ریزی تحریک، کارایی درمان باقی خواهد ماند. مکانیزم پیشنهاد شده یکی از اولین راهکارها برای بهبود این نوع درمان غیر تهاجمی است و نمونه ای از ضرورت و بهره وری یک تلاش علمی بین رشته ای برای حل پازل مغز است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه بار-ایلان 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: در محرک های مغزی ممکن است درمان کمتر باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3796

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *