پیری مغزی ممکن است زودتر از حد انتظار باشد

پیری مغزی ممکن است زودتر از حد انتظار باشد

738 0

این روش جدید غیر تهاجمی می تواند به طور بالقوه برای هر گونه تشخیص مبتنی بر بیماری های مرتبط با قلب و عروق و متابولیسم مغز مورد استفاده قرار گیرد. محققان دانشگاه لنکستر (انگلستان) و دانشگاه پزشکی گدانسک (لهستان)، میزان نوسانات در مایع مغزی نخاعی را که بین پوست سر و جمجمه قرار دارد، کشف کردند.

محققان دانشگاه فنی گدانسک (لهستان) دستگاهی برای ضبط غیر تهاجمی این سیال شفاف توسعه داده شده است و ضبط شده در افراد سالم در دانشگاه پزشکی گدانسک (لهستان) و دانشگاه رجینا (کانادا) .

با استفاده از روش های توسعه یافته توسط فیزیکدانان در لنکستر، نشان داده شده است که گردش خون در مغز این مایع بسیار نوسان یافته است و این نوسانات کم است اما با ریتم تنفس و ضربان قلب ارتباط دارد.

محققان دریافتند که برخی از این نوسانات با فشار خون مرتبط است، اما به طور کلی کندتر هستند، که در فرکانس های پایین تر اتفاق می افتند، که در مطالعات قبلی نشان داده شده است که مربوط به نوسانات حرکت عروقی و اکسیژن شدن خون می باشد.

نتایج اولیه نشان داد که کاهش انسجام بین این نوسانات در شرکت کنندگان بیش از 25 سال است که نشان می دهد که سن انسانی ممکن است از پیش بینی های اولیه آغاز شود.

پروفسور Aneta Stefanovska از دانشگاه لنکستر، که بیش از 20 سال است که فیزیک نوسانات بیولوژیکی را مطالعه کرده است، گفت: “ترکیب این تکنیک به غیر تهاجمی، نوسانات مربوط به مایع مغزی نخاعی را ثبت می کند و روش های پیشرفته ای را برای تجزیه و تحلیل نوسان هایی که ساعت ها نیستند اما در زمانهای مختلف در مورد ارزشهای طبیعی آنها متفاوت است. ما به یک روش جالب و غیر تهاجمی می توانیم بفهمانیم که می توان از آن برای مطالعه پیری استفاده کرد و تغییرات ناشی از پیری انسداد مغزی مختلف مغزی ممکن است به زودی از پیش بینی آغاز شود. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه لنکستر

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: پیری مغزی ممکن است زودتر از حد انتظار باشد. آخرین ویرایش: اکتبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4426

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *