آیا می توان مهاجرت بین نئون را توضیح داد؟

آیا می توان مهاجرت بین نئون را توضیح داد؟

723 0

یک تیم از دانشگاه لیژ (بلژیک) کشف یک تداخل جدید بین میاننوریون های مهار کننده مهاجر و سلول های بنیادی ایجاد کننده نورون های هیجان انگیز است. محققان دریافتند که این گفتوگوی سلولی رشد قشر مغزی را کنترل می کند و نقص آن منجر به ناهنجاری قشر که قبلا با اوتیسم در موش مرتبط است، می باشد. نتایج آنها در مجله Cell منتشر شده است .

قشر مغزی حاوی اینترنوریون های هیجان انگیز و مهار کننده است. سابقا به صورت محلی تولید می شوند و با حرکت شعاعی کشویی حرکت می کنند تا موقعیت نهایی خود را در داخل قشر قرار دهند. اینترنئورون ها در ناحیه های دور از قشر مغز متولد می شوند و در کنار راهروهای مماس به واسطه جابجایی آبریزش یا “جهش” مهاجرت می کنند. محققان آزمایشگاه تنظیم مولکولی نوروژنز در تحقیق GIGA (دانشگاه لیژ)، به ریاست دکتر لوران نگوین، نقش فیزیولوژیکی مهاجرت حلقوی بین اینترنوریون ها را شناسایی کرده اند. محققان با تعدیل سیتوزول اینترنوریون، توانستند میزان تهاجم قشر خود را افزایش دهند، که به نوبه خود باعث افزایش میزان تولید نورون های پیش بینی شده توسط گیاهان آنها شد.

” کارلا سیلوا بیان کرد: به طور دقیق تبدیل حالت مهاجرت بین نوریون با حذف فعالیت آنزیمی به نام کربوکسی پپتیداز 1 (CCP1) ممکن می شود. عدم پذیرش ژنتیکی CCP1 باعث کاهش جابجایی سلول های عصبی،  آنها را به حالت گلاسه ای بدون مهاجر تبدیل می کند. کارلا سیلوا، محقق در تیم دکتر لارنت نگوین، افزود که تغییر سرعت متوسط ​​مهاجرت آنها تغییر می کند.

این کار عملکرد فیزیولوژیک مهاجرت سلولی را نشان می دهد، این حالت مهاجرت با دوره های توقف مکالمه بدون هماهنگ در میان جمعیت های میاننوری مهاجر مشخص می شود. این ناهمگونی جنبش جریان انترنوریون ها را به قشر مغز در حال توسعه تبدیل می کند، محدود کردن تعداد سلول هایی که با سلول های بنیادی که نورون های تحریک کننده ایجاد می کنند، وارد جدل می شوند و تولید نورون های تحریک کننده را کنترل می کنند. هنگامی که مکث از بین می رود، اینترنروون های بیشتری در همان زمان مهاجرت می کنند و قشر مغز به طور موقت توسط اینترنورون های اضافی مستعمره می شود. این باعث فراوانی اطلاعات می شود که سلول های بنیادی را تحریک می کند تا تعداد بیشماری از نورون های هیجان انگیز ایجاد کند.

” لورنت نگوین بیان کرد: این کشف توسط ترکیب تجزیه و تحلیل بیولوژیکی با مدل سازی جنبش های سلولی در مقیاس جمعیت امکان پذیر شد. برای استفاده از یک شباهت زندگی روزمره، می توان با استفاده از اصل زیپ برای کنترل جریان ترافیک به شکل موازی ساخت.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه لیژ

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: آیا می توان مهاجرت بین نئون را توضیح داد؟. آخرین ویرایش: اکتبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4422

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *