یافته های جدید توضیح می دهد که چگونه ملاتونین باعث خواب می شود

یافته های جدید توضیح می دهد که چگونه ملاتونین باعث خواب می شود

610 0

طبق گفته بنیاد ملی خواب، حدود 50 تا 70 میلیون آمریکایی نوعی اختلال خواب دارند. بعضی ها به مکمل های ملاتونین کمک می کنند تا به خواب رفتن برسند. ملاتونین هورمون شناخته شده برای ترویج خواب است، اما مکانیزم های پایه آن ناشناخته است. در حال حاضر، محققان از مدرسه پزشکی دانشگاه میسوری کشف کرده اند که چگونه ملاتونین نورون های مغز را سرکوب می کند که شما را بیدار و هشدار می دهد. این یافته ها می تواند منجر به درمان های جدید برای کسانی که از بی خوابی رنج می برند، شود.

Mahesh Thakkar، استاد و مدیر پژوهشی در گروه مغز و اعصاب دانشکده پزشکی MU و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: “ما به عنوان یک جامعه از دست دادن خواب می افتیم، زیرا ما بیش از حد سخت کار می کنیم و باعث ایجاد نگرانی های مختلفی از سلامتی می شود. ما اغلب حتی در مورد خواب فکر نمی کنیم و یا آن را در نظر نمی گیریم، اما هیچ چیز مهم تر از خواب نیست. ما باید بر روی درمان هایی که می تواند به شما کمک کند تا خواب راحت داشته باشید،  تمرکز داشته باشیم. ”

با استفاده از یک مدل موش، تحقیق Thakkar دریافت که ملاتونین در مغز در تاریکی تزریق می شود و وقتی که موش ها بیدار و فعال هستند، افزایش خواب و کاهش بیداری از طریق سرکوب نورون های خاصی که مغز را بیدار می کند. Thakkar همچنین کشف کرد که مسدود کردن گیرنده های ملاتونین در مغز در زمان خواب باعث افزایش بیداری شد. این آزمایشات یک گیرنده MT1 را به عنوان مکانیسم که از طریق آن ملاتونین به مهار نورون های خاص اکسین که از خواب بیدار می شوند، مشخص می کند. این کشف می تواند منجر به داروهایی شود که فقط گیرنده MT1 را به جای گیرنده های متعدد هدف قرار دهند، که می تواند عوارض جانبی کمتری را برای کسانی که داروهای تبلیغ کننده خواب را مصرف می کنند، منجر شود.

تالکین گفت: “ملاتونین به عنوان یک داروی خواب برای سال ها استفاده شده است، اما مردم نمی دانند که چگونه کار می کنند. تحقیقات ما نشان می دهد که اگر شما گیرنده ملاتونین MT1 را هدف قرار دهید، بیشتر خواب با حداقل عوارض جانبی به دست خواهید آورد.”

علاوه بر Thakkar، نویسندگان این تحقیق عبارتند از: Pradeep K. Sahota، MD، رئیس بخش مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی MU؛ و ریشی شارما، دکترای، استاد کارشناسی علوم اعصاب دانشکده پزشکی MU. مطالعه ملاتونین باعث خواب در موش ها با مهار نورون های اوریکین در Hypothalamus جانبی پروپیونیک”، اخیرا توسط مجله تحقیقات Pineal منتشر شد . تحقیقات گزارش شده در این نشریه توسط بیمارستان جانبازان خاطره هری S.Truman و جایزه پژوهشی افتخار جانبازان وزارت امورخارجه مورد حمایت I01BX002661 پشتیبانی شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه میسوری-کلمبیا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: یافته های جدید توضیح می دهد که چگونه ملاتونین باعث خواب می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3855

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *