از انتشار سیگنال به آگاهی: یافته های جدید به اتصال بالقوه اشاره می کنند

از انتشار سیگنال به آگاهی: یافته های جدید به اتصال بالقوه اشاره می کنند

801 0

محققان دانشگاه نیویورک مکانیزمی جدیدی را کشف کرده اند که از طریق آن می توان اطلاعات را در بسیاری از نقاط مغز انتقال داد و یافته ای که روش بالقوه جدیدی برای درک اینکه چگونه آگاهی ایجاد می شود، ارائه می دهد.

این مطالعه در مجله Neuron به چاپ رسیده است.

شیائو جینگ وانگ، استاد جهانی علوم عصبی در نیویورک، و نویسنده ارشد مقاله می گوید: “برای ما حرکت در شرایط روزمره، مهم است که سیگنال های الکتریکی از حواس ما که توسط دنیای خارج تحریک شده اند بتوانند به نقاط مغناطیسی تحریک شوند.”  با این حال، مغز ما یک سیستم بسیار پیچیده است که میلیاردها نورون در یک شبکه متصل با بیش از یک صد منطقه تشکیل شده است. بنابراین آسان نیست که بدانیم چگونه سیگنالها به طور کارآمد از منطقه به منطقه حرکت می کنند. ”

مناطق مغزی تمایل دارند در یک سلسله مراتب سازماندهی شوند، از جمله “حوزه های پایین تر” به حوزه های شناختی “بالاتر”. این مناطق دارای نورون های هیجان انگیز و مهار کننده هستند که فعالیت آنها را در دیگر نورون ها تحریک یا سرکوب می کنند.

محققان خاطرنشان می کنند که چگونه سیگنال های عصبی در این سلسله مراتب انتقال می یابند، هنوز هم یک چالش اساسی در علوم اعصاب است و به عنوان نقطه کانونی برای مطالعه نورون به کار گرفته می شود.

مدل سازی کامپیوتری قبلی از انتقال سیگنال در ناحیه مغز، پیچیدگی اتصالات ناحیه ای به مغز را در نظر نگرفت. در مقابل، به لطف پیشرفت های اخیر در زمینه “Connectomics” که به صورت کمی تحلیل اتصال مغز انجام شد، دانشمندان NYU قادر به ساخت مدل هایی بودند که اطلاعات مربوط به اتصال آناتومیک از میمون های ماکائو را تشکیل می دادند.

در اینجا آنها دریافتند که انتقال سیگنال در یک مدل بزرگ مقیاس مغز جمجمه در شرایطی است که ارتباطات منطقه ای به محدوده ای بین تعادل و تحریک وجود دارد. به طور خاص، تحریک ارائه شده توسط نورون های هیجان انگیز اجازه می دهد تا سیگنال ها منتقل شوند، در حالی که سرکوب از نورون های مهار کننده اطمینان می دهد که فعالیت سیگنال از کنترل خارج نمی شود.

“به طور غیر منتظره، مدل ما نشان می دهد که تنها زمانی که سیگنال به اندازه کافی قوی است، بالاتر از سطح آستانه، سیگنال به مجموعه ای از مناطق ناحیه مغز به نام قشر پیشانی منجر می شود که نقش مهمی در شناخت سطح بالا دارد.” مادورا جوگلکار، نویسنده اول این مقاله که این تحقیق را به عنوان یک همکار پس از دکترا در آزمایشگاه وانگ انجام داده است و اکنون مربی موسسه علوم ریاضی کورانت است.

بدیهی است که الگوی فعال سازی جهانی شبیه مواردی است که قبلا در مغز انسان یافت شده است در حالی که اطلاعات حس گر را آگاهانه درک می کنید و این موازی یک ارتباط بالقوه بین مکانیسم مدار متعارف ارائه شده برای متعادل کننده سیگنال را برای انتقال سیگنال ارائه می دهد و درک چگونگی پردازش اطلاعات آگاهانه به دست آورد.

همکاران دیگر این مقاله، اعضای سابق آزمایشگاه وانگ هستند: جورج میجیاس، اکنون استادیار دانشگاه آمستردام و گوان یو رابرت یانگ، که اکنون عضو تحقیقی دانشگاه کلمبیا است.

این کار توسط بنیاد Swartz، دفتر تحقیقات نیروی دریایی (N00014-17-1-2041) و کمک هزینه برنامه سیمونز همکاری جهانی Brayan پشتیبانی شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه نیویورک

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: از انتشار سیگنال به آگاهی: یافته های جدید به اتصال بالقوه اشاره می کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 30, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4219

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *