مطالعه ای درباره مهر و موم خز خواب، بینایی را برای عملکرد خواب REM ارائه می دهد

مطالعه ای درباره مهر و موم خز خواب، بینایی را برای عملکرد خواب REM ارائه می دهد

497 0

همه پستانداران و پرندگان زمین دارای دو نوع خواب هستند: حرکت سریع چشم (REM) و غیر REM (همچنین به نام خواب آهسته). شواهد پیشین نشان داد که خواب REM  همراه با خوابیدن ، برای سلامتی جسمی و ذهنی و یادگیری ضروری است و فقدان آن حتی می تواند کشنده باشد. اما عملکرد اساسی خواب REM از زمان کشف آن در سال 1953، دارای رمز و راز بوده است. محققانی که در 7 ژوئن در زیست شناسی کنونی گزارش داده اند، درک عملکرد جدید خواب REM بر اساس مطالعات یک حیوان به ظاهر نامطلوب را نشان می دهند.

تیم، از جمله اولگ Lyamin و جروم سیگل، دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، دریافتند که مهر و موم خز در زمین به همان شیوه دیگر خواب پستانداران می باشد . اما مهر و موم خز بیشتر عمر خود را در آب صرف می کند. هنگامی که در آب خوابید، مهر و موم خز در یک زمان تنها در یک نیمکره مغز، خواب غیر REM را نشان می دهد، درست مثل دلفین ها. مطالعات جدید نشان می دهد که، مانند دلفین، مهر و موم خز بدون آب REM می باشد، زمانی که در آب است.

سیگل می گوید: “ما نشان می دهیم که زمانی که خز در آب دریا، که عمدتا عمر خود را در آن صرف می کند، در طول روز یا هفته بدون خواب REM می ماند. پس از این تقریبا حذف کامل خواب REM، آن را نشان می دهد حداقل بدون REM خواب” رکاب “پس از بازگشت به شرایط اولیه است. این فقط رزومه خود به صورت دو جانبه غیر REM و حالت خواب است.”

یافته ها با فرضیه مطابقت دارد که خواب REM، نشان داده شده است که برای گرم کردن مغز، توابع برای متوقف کردن متابولیسم کاهش یافته و خنک کننده مغز است که در خواب غیر REM دو جانبه رخ می دهد. سیگل می گوید که این گرمایش مغز می تواند به عنوان آمادگی برای بیداری شناخته شود و این نشان می دهد که انسان ها و سایر حیوانات هنگام خواب از خواب REM بیدار تر می شوند.

فقدان خواب REM در دلفین ها و نهنگ های مرتبط و در مهر و موم خز در هنگام خواب می تواند با این واقعیت توضیح دهد که نیمی از مغز آنها بیدار است، که مغز را گرم می کند و باعث می شود خواب REM غیر ضروری باشد.

دلفین رفتار اجتماعی و شکار پیچیده دارند و مغز دلفین بزرگتر از مغز انسان است. مهرهای خز نیز حیوانات بسیار اجتماعی هستند که توانایی یادگیری پیچیده موتور و حسی دارند. اکثریت زندگی آنها در آب صرف می شود، پیگیری جایی که شکارچیان بالقوه می توانند در مسیرهای طولانی پرواز کنند. به نظر می رسد خواب REM برای این رفتارها ضروری نیست.

سیگل یادآور می شود که مطالعات قبلی در مورد محرومیت از خواب REM برای تفسیر دشوار است زیرا محرومیت از خواب استرس زا است و این مطالعات قبلی انتخاب خواب REM را از بین نمی برد. اما سرکوب خواب REM در مهر و موم خز در آب الگوی طبیعی است، نه یک نتیجه محرومیت. محققان در حال حاضر معتقدند که خواب REM برای درجه حرارت مغز می کند که برای دمای بدن لرز می کند و مغز را به دمای طبیعی بیدار می کند تا حیوانات بیدار و هشدار دهند.

محققان همچنان به بررسی رابطه بین خواب REM و دمای مغز ادامه خواهند داد. آنها همچنین امیدوارند که این داده ها را برای درک نارکولپسی به کار ببندند، که با اختلال مکانیسم خواب REM مشخص می شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Cell Press 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مطالعه ای درباره مهر و موم خز خواب، بینایی را برای عملکرد خواب REM ارائه می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 15, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3630

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *