روشی دوگانه برای بهبودی موتور پس از یک سکته مغزی

روشی دوگانه برای بهبودی موتور پس از یک سکته مغزی

553 0

فلج بازو و یا پا یکی از شایع ترین اثرات سکته مغزی است. اما به لطف تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان در صندوق پایه Defitech در رابط مغزی و ماشین، در ارتباط با دیگر اعضای مرکز EPFL برای Neuroprotetics، Clinique Romande  Réadaptationدر Sion و بیمارستان دانشگاه ژنو، ممکن است قربانیان سکته مغزی به زودی قادر به بهبود استفاده بیشتر از اندام های فلج شده خود باشند. روشی پیشگام دانشمندان، دو نوع شناخته شده درمان می باشد، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) و تحریک الکتریکی کارکردی (FES) را به ارمغان می آورد که در Communications Communications منتشر شده است .

” خوزه دل R. Millán می گوید: کلید این است که اعصاب دست راست فلج را تحریک می کند دقیقا وقتی که بخشی از مغز که تحت تاثیر سکته مغزی قرار دارد حرکت کند، حتی اگر بیمار نمی تواند حرکت را انجام دهد. این کمک می کند تا ارتباط بین دو عصب برقرار شود مسیرهایی که سیگنال می آید و می رود ، می گوید: صندلی Defitech در EPFL را نگه می دارد.

بیست و هفت بیمار 36 تا 76 ساله در آزمایش بالینی شرکت کردند. همه ضایعات مشابهی داشتند که به علت سکته مغزی که حداقل ده ماه پیش اتفاق افتاد، موجب فلج مداوم و شدید شد. نیمی از بیماران با روشی دوگانه دانشمندان درمان شدند و بهبود چشمگیر بالینی را گزارش کردند. نیمه دیگر تنها با FES درمان شد و به عنوان یک گروه کنترل عمل کرد.

برای گروه اول، دانشمندان از یک سیستم BCI برای اتصال مغز بیماران به رایانه با استفاده از الکترود استفاده کردند. این اجازه می دهد که دانشمندان دقیقا مشخص کنند که فعالیت الکتریکی در بافت مغزی اتفاق می افتد زمانی که بیماران سعی داشت دستان خود را بگیرند. هر بار که فعالیت الکتریکی شناسایی شد، سیستم بلافاصله عضله بازو را کنترل می کرد که حرکت مچ دست و انگشت مربوطه را کنترل می کرد. بیماران گروه دوم نیز عضلات بازو خود را تحریک کردند، اما در زمان های تصادفی این کار را انجام داند. این گروه کنترل دانشمندان را قادر می سازد تا تعیین کنند که چه مقدار از بهبود عملکرد حرکتی اضافی را می توان به سیستم BCI نسبت داد.

بافت مجدد

دانشمندان پیشرفت قابل توجهی در تحرک بازو در بیماران گروه اول پس از 10 جلسه یک ساعته نشان دادند. هنگامی که دوره کامل درمان به پایان رسید، برخی از نمرات بیماران گروه اول در ارزیابی Fugl-Meyer آزمون مورد استفاده برای ارزیابی بهبود موتور در بیماران مبتلا به همی پلژی پس از سکته بیش از دو برابر بیشتر از موارد گروه دوم بود.

میلان می گوید: “بیماران دریافت کننده BCI درمان بیشتری را در بافت های عصبی اطراف ناحیه آسیب دیده نشان دادند. با توجه به ظرافت آنها، می توانستند برای عملکرد بافت آسیب دیده کمک کنند.”

الکتروانسفالوگرافی ها (EEGs) بیماران به وضوح نشان دهنده افزایش تعداد اتصالات درون ناحیه قشر مغزی نیمکره مغز آسیب دیده آن است که با افزایش سهولت در انجام حرکات مرتبط مطابقت دارد. به نظر می رسد که عملکرد پیشرفته موتور با گذشت زمان کاهش پیدا نکند. 6-12 ماه بعد دوباره ارزیابی شد، بیماران هیچ حرکتی در بهبودی خود از دست ندادند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: روشی دوگانه برای بهبودی موتور پس از یک سکته مغزی. آخرین ویرایش: سپتامبر 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3466

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *