اکثر نوجوانان دارای ترمزهای رفتاری هستند و از آنها استفاده می کنند

اکثر نوجوانان دارای ترمزهای رفتاری هستند و از آنها استفاده می کنند

17477 0

با توجه به تحقیقات جدید، کودکان که با کنترل ضعف شناختی در سنین نوجوانی مبارزه می کنند در معرض خطر ابتلا به مشکلات بزرگسالی در بزرگسالی قرار دارند.

این مطالعه که ماه گذشته در مجله جوانان و نوجوانان منتشر شده است ، دریافتند که تنها یک زیر مجموعه ای از کودکان که در سطوح پر سر و صدایی بیش از حد دخالت دارند مانند رفتار بدون تفکر در طول سالهای نوجوانی، بعد از آن با اعتیاد یا رفتارهای مشکوک دیگر به عنوان جوان بزرگسالان روبرو می شوند.

نویسنده آتی آیکا خورانا از دانشگاه اورگان می گوید: “مردم در مورد مغز نوجوانان که همه گازها و بدون ترمز هستند، ناشی از عدم تعادل بین پاداش و مناطق کنترل مغز است. “این مطالعه نشان می دهد که این امردرست نیست و برای برخی از جوانان عدم تعادل است، اما جهانی نیست.”

یافته های این مطالعه، سؤال سنتی را مطرح می کند که نوجوان یک زمانی از عدم تعادل جهانی برخوردار است و بچه هایی که دارای کنترل شناختی نیستند آیا خطراتی برای به دست آوردن پاداش های فوری دارند؟ می گویند، “خرانا”، استادیار و مدیر برنامه های فارغ التحصیل علوم پیشگیرانه و عضو موسسه پیشگیری از علم UO است.

او گفت: “مطالعات قبلی مدل سازی تغییرات در تحریک و ترس از احساس در طول نوجوانی بر اساس تفاوت های جنسیتی، بدون توجه به نوجوانی که در طول زمان رشد می کردند، نتیجه گیری می کرد. “این مطالعه به مسیرهای فردی نگاه کرد و الگوهایی متمایز از تغییر را گرفت که در هنگام نگاه کردن به جوانان در سنین مختلف قابل مشاهده نبود.”

خورانا و همکارانش شش امواج داده شده جمع آوری کردند که از 387 نوجوان 11 تا 18 ساله را در منطقه فیلادلفیا بررسی کردند. آنها در طی سال های نوجوانان خود در تغییرات حساس و تحریک پذیری در رابطه با حافظه کاری، اندازه گیری کنترل شناختی و پیش بینی کننده های اختلالات مصرف مواد در اواخر نوجوانی، مورد توجه قرار گرفتند.

کنترل شناختی توانایی کنترل کنتراست از طریق رفتار، افکار و احساسات است. این توانایی، وابسته به عملکرد اجرایی، در قشر پیش مغز پایه است.

محققان نتیجه گرفتند که تنها نوجوانانی که در ابتدای مطالعه با نقاط ضعف در کنترل شناختی شناسایی شده بودند، در معرض خطر ابتلا به اقدامات تکاملی قرار گرفتند که خطر ابتلا به مواد مخدر را افزایش می داد. در حالی که احساس خستگی در نوجوانی افزایش یافت، با ضعف در کنترل شناختی یا سوء مصرف مواد بعدی همراه نبود.

این مطالعه که توسط مؤسسات ملی بهداشت تامین می شود، پیش بینی های مدل عرفانی زندگی را که توسط همکاری نویسنده Daniel Romer از مرکز سیاست عمومی Annenberg University of Pennsylvania تهیه شده بود، پشتیبانی کرد.

همچنین ، همچنان به حمایت از مجموعه یافته های منتشر شده که از کار خورانایی با داده های مشابه ظاهر شده است، آغاز می شود، در حالی که او عضو همکلاسی دکترا در مرکز سیاست عمومی Annenberg بود.

در سال 2012، گروه او ارتباطی مثبت از حافظه کاری با حساس بودن و ارتباط منفی با تکانشگری گزارش کرد. در حالی که کودکان مبتلا به حساسیت درگیر در اشکال اکتشافی ریسک پذیری بودند، در الگوهای ناسالم ریسک پذیر نبودند.

پس از آن، گروه نشان داده است که حافظه کار ضعیف همراه با تکانشگری می تواند برای پیش بینی شیوه های مصرف الکل و رفتار جنسی مخاطره آمیز در نوجوانان و آنها با حافظه کاری قوی برای جلوگیری از پیشرفت زودهنگام مصرف مواد مخدر و اجتناب از مسائل مربوط به سوء مصرف مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

خورانا گفت: “تحقیقات ما بر روی پیشگیری از نتایج نادرست عمل می کند. “ما می بینیم که کسانی که ضعف های اولیه در کنترل شناختی دارند، در تنظیمات رفتاری به عنوان قواعد احساسات در طول نوجوانی، مشکلات بیشتری را در پی خواهد داشت. افرادی که بدون این ضعف، در طول سال های نوجوانی با توجه به افزایش سالخوردگی، رفتارهای هیجان انگیز و ارزشمند را دنبال می کنند، که دوپامین به احتمال زیاد در رفتارهای ناسازگار قرار می گیرد. ”

او گفت که تحقیق نیاز به تأکید بیشتر بر مداخلات اولیه که می تواند کنترل شناختی را تقویت کند، دارد.

او گفت: “عملکرد اجرایی بین 5 تا 5 سال به سرعت در حال پیشرفت است، اما فرصتی برای مداخله در دوران نوجوانی وجود دارد، زمانی که پیشرفت سریع مغز وجود دارد.”

او افزود که نوجوانان باید در رفتار کاوشگر شرکت کنند. که چگونه آنها یاد می گیرند و چگونه مغز سیناپس ها را تهیه می کند که مورد نیاز نیستند و ارتباطات مربوطه را تقویت می کند.

منبع

Atika Khurana, et al, 2018. Modeling Trajectories of Sensation Seeking and Impulsivity Dimensions from Early to Late Adolescence: Universal Trends or Distinct Sub-groups? Journal of Youth and Adolescence; DOI: 10.1007/s10964-018-0891-9

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: اکثر نوجوانان دارای ترمزهای رفتاری هستند و از آنها استفاده می کنند. آخرین ویرایش: آگوست 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=1992

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *