سرکوب احساسات منفی در حین ترساندن سلامت ممكن است تكان دهنده مارپیچ ترس باشد

سرکوب احساسات منفی در حین ترساندن سلامت ممكن است تكان دهنده مارپیچ ترس باشد

750 0

به گفته یک تیم از محققان، تلاش برای سرکوب نگرانی ها در طول ترساندن سلامت، مانند شیوع اخیر زیکا، ممکن است منجر به تشدید تدریجی سرکوب و ترس از احساسات شود.

محققان در مطالعه ای که درباره زنان باردار در مناطق آسیب پذیر از ویروس Zika بود، دریافتند که زنان که سعی در سرکوب ترس خود داشتند، گزارش کردند که بعد از آن بیشترین ترس وجود دارد که به نوبه خود موجب سرکوب عاطفی بیشتر شد. زنان باردار به ویژه از زیکا نگران بودند، زیرا منابع رسانه ای در آن زمان گزارش دادند که ویروس، عمدتا توسط پشه ها گسترش می یابد، می تواند باعث نقص های زایمان، از جمله آسیب مغزی شود.

جیمز دیلارد، استاد برجسته هنر و علوم ارتباطی، گفت: “به نظر می رسد که نه تنها سرکوب بی اثر در دست زدن به ترس است، بلکه در مقابله با ناکارآمدی نیز موثر است.” “این یک چرخه ترس را ایجاد می کند و این یک چرخه ی بدی است”.

به گفته محققان، سرکوب  فعالانه تلاش می کند تا ترس را از بین ببرد و این یک استراتژی است که مردم برای مدیریت ترس خود استفاده می کنند. دیلارد گفت: در میان راهبردهای دیگر، افراد ممکن است سعی کنند از اخبار بدی جلوگیری کنند، وضعیت را دوباره ارزیابی کنند یا اطلاعات را با ضد استدلال محاکمه کنند. در حالی که محققان دریافتند که هیچ یک از این استراتژی ها در ترساندن زیکا به مدیریت ترس کمک نکرد، سرکوب تنها راهبردی است که آنها مورد مطالعه قرار می دادند که واقعا باعث ترس شد.

محققان که یافته های خود را در شماره فعلی PLOS ONE گزارش می کنند ، پیشنهاد کردند که بر اساس ریسک، مشکلات بهداشتی مرتبط با استرس و اضطراب ناشی از نگرانی های بهداشتی  در این مورد، Zika ممکن است بیماری واقعی باشد. به عنوان مثال، در حالی که زنان باردار ممکن است ترس از Zika را تهدیدی برای سلامت نوزادشان بدانند، مطالعات قبلی زنان باردار در طول حملات 11 سپتامبر نشان داد که ترس و استرس وزن نوزاد را کاهش می دهد.

“هنگامی که مردم ترسناک می شوند، برخی چیزهایی که می توانند اتفاق بیفتند وجود دارد: آنها اطلاعات را جستجو می کنند، از لحاظ سیاسی مشغول هستند، ممکن است در رفتار خود محافظی شرکت کنند، اما وقتی مردم واقعا ترسناک هستند، برای آنها مضر است. “هورمونهای استرس از بین می روند و در این حالت پرخطر، ترس، نیز منابع فزاینده ای دارند.”

دیلارد گفت، به این دلیل که افرادی که در معرض خطر هستند، مقامات بهداشت عمومی باید سعی کنند یک قدم جلوتر از شیوع آن و ارائه اطلاعات کافی در مورد رشد بحران های بهداشتی باشند.

وی افزود که مقامات بهداشتی همچنین می خواهند به اطلاع عموم مردم درباره استرس و ترس که ممکن است موجب شیوع بیماری ها و سایر نگرانی های بهداشتی شود، به آنها کمک کند تا پاسخ های احساسی خود را به اخبار مدیریت کنند.

دیلارد گفت: “چیز دیگری که ما می توانیم انجام دهیم این است که ما می توانیم به مردم هشدار دهیم که ممکن است آنها در معرض آن واکنش های عاطفی ازخود نشان دهند”،  همچنین با چون یانگ و روبینگ لی، هم دانشجویان دکترای سابق ارتباطات جمعی، ایالت پن یانگ و لی در حال حاضر دستیار استادان ارتباطات در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا هستند.

در حالی که این مطالعه بر ترس از یک بیماری همه گیر متمرکز بود، دیلیارد گفت: یافته ها نیز ممکن است به نگرانی های دیگر، مانند بلایای طبیعی و زیست محیطی، اعمال شود.

محققان 1002 زن بین 18 تا 35 ساله را که در آریزونا، نیومکزیکو، تگزاس، لوئیزیانا، میسیسیپی، آلاباما و فلوریدا زندگی می کردند، استخدام کردند، همه ایالت هایی که در محدوده پشه هایی قرار داشتند که می توانند این بیماری را حمل کنند، با 912 شرکت کننده ارائه اطلاعات قابل استفاده باشد. برای محاسبه پاسخ های عاطفی و سطوح ترس در طول زمان، محققان در دو موج جمع آوری شده اند. اولین مجموعه بین 10 فوریه تا 20 فوریه 2016، 9 روز پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد Zika یک اورژانس سلامت بین المللی است، رخ داد. مجموعه دوم از 1 مارس تا 15 مارس 2016 رخ داد.

محققان از شرکت کنندگان خواستند که برای ارزیابی ترس و استفاده از راهبردهای مقابله ای عاطفی که شامل اجتناب، بازنشستگی، مشاجره و سرکوب است، به بررسی آنها بپردازند.

به گفته محققان، تحقیقات آینده می تواند به شناسایی استراتژی های مقابله با عواطف موثر برای کمک به مردم در مقابله با نگرانی های بهداشتی و سایر نگرانی ها کمک کند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سرکوب احساسات منفی در حین ترساندن سلامت ممكن است تكان دهنده مارپیچ ترس باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 1, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3036

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *