چه کسی این خطا را انجام داد؟ مغز علل خطاها را برای سازگاری تشخیص می دهد

چه کسی این خطا را انجام داد؟ مغز علل خطاها را برای سازگاری تشخیص می دهد

639 0

تمرین برای بهبود مهارت های حرکتی ضروری است. حتی اگر در ابتدا عملکرد ضعیف داشته باشد، عملکرد ورزشی یک فرد به دلیل کاهش خطاهای حرکتی به دلیل تمرکز مغز از طریق ورزش مکرر بهبود می یابد.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که دو نوع خطا وجود دارد: خطاهای موتور ناشی از کنترل موتور ضعیف و اشتباهات ناشی از حرکات غیر منتظره هدف.

به عنوان مثال، اگر شما لگد زدن به هدف را در یک توپ به سمت راست به وسط منطقه اعتصاب و 10 سانتی متر بیش از توپ، چرخش از دست رفته توسط خطای موتور شما ایجاد شد. بنابراین، ارتباط بین قصد شما و کنترل حرکت شما نیاز به تنظیم پایین دارد.

از سوی دیگر، اگر شما پس از گذر از مرکز، به طور ناگهانی به سمت پایین 10 سانتیمتر از مرکز منطقه اعتصاب حرکت کردید، اگر توپ را از دست دادید، نوسان ناچیز ناشی از حرکت غیرمنتظره هدف بود. بنابراین، هنگامی که اشتباهات هدف پیش می آید، بهتر است از یک سیستم برای پیش بینی هدف به جای تغییر ارتباط بین قصد و کنترل حرکت استفاده کنید.

دو محقق در دانشگاه اوزاکا، شیگرای کیتزووا و ماساتو Inoue با استفاده از لوب موریانه پاریتال، (1) مناطق مغزی را برای تشخیص خطاهای موتور و هدف مورد بررسی قرار دادند و (2) آیا سیگنال خطا از این مناطق برای یادگیری واقعا مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیقات آنها در زیست شناسی کنونی منتشر شد .

آنها دریافتند که لثه تیره قشر مغزی، منطقه ای که در آن سیگنال های بصری، صوتی، و جسمی درک می شود، علل خطاهای حرکتی را در حرکات دستی باز می کند و سیگنال هایی را برای جبران این اشتباهات ارائه می دهد. آنها همچنین نشان دادند که منطقه برودمن 5 اشتباهات موتور تولید خود را تشخیص داده و سیگنال های مربوط به انطباق را ارائه می دهد و منطقه برودمن 7 خطاهای هدف را ناشی از حرکات هدف را شناسایی می کند و سیگنال های خطا را برای سازگاری فراهم می کند.

این مطالعه تایید کرد که مغز به طور خودکار اختلال بین موقعیت دست و هدف، یعنی خطا را تشخیص نمی دهد، اما مغز خطای موتور را از خطای هدف تشخیص می دهد و با استفاده از دو سیستم متمایز سازگاری می کند.

این کشف نه تنها به توسعه یادگیری موثر ورزش، بلکه همچنین به بهبود سیستم های رانندگی مستقل و توسعه روش های یادگیری موثر برای کنترل ربات منجر خواهد شد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه اوزاکا.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: چه کسی این خطا را انجام داد؟ مغز علل خطاها را برای سازگاری تشخیص می دهد. آخرین ویرایش: آگوست 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2900

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *