ارزیابی اثرات ضد افسردگی در دوران بارداری و رفتارهای اوتیسم در بچه های موش

ارزیابی اثرات ضد افسردگی در دوران بارداری و رفتارهای اوتیسم در بچه های موش

595 0

استفاده از فلوکستین ضد افسردگی مادر (Prozac) می تواند مدارهای مغز را در فرزندانش تغییر دهد که رفتارهای کنترل کننده یادآور اختلال طیف اوتیسم را بررسی می کند، مطالعه ای در موش های منتشر شده در eNeuro نشان می دهد . این نتایج هیچ تأثیر فوری بر درمان افسردگی در زنان باردار ندارد.

داروهایی که باعث افزایش در دسترس بودن سروتونین در مغز می شوند و مهارکننده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) معمولا برای درمان اختلالات خلقی در زنان باردار تجویز می شود. تحقیقات قبلی در مورد انسان که نشان می دهد اختلالات سیستم سروتونین در معرض خطر ابتلا به اوتیسم است، دانشمندان را برای تحقیق در مورد تاثیر درمان SSRI در حاملگی بر رشد مغز کمک کرده است.

سوزان مالونی، جوزف دوگرتی و همکارانش یک مدل جوندگان SSRI مادری را برای بررسی اثر دارو به تنهایی بدون هیچ گونه اضطرابی در توسعه رفتارهای اوتیسم در فرزندان ایجاد کردند. محققان دریافتند که نوزادان موش های باردار در معرض فلوکستین و انقباض سه جلسه سه ساله و یک ساله پرستاری بیشترین آسیب پذیری، اختلالات اجتماعی و الگوهای رفتاری تکراری و حساسیت به لمس یادآور اوتیسم هستند. دوباره این موش ها را به فلوکستین نشان دادند زیرا بزرگسالان حساسیت خود را بهبود بخشند اما ناهنجاری های اجتماعی را بدتر می کند. این یافته نشان می دهد که برخی از این تغییرات مدار ممکن است برگشت پذیر باشند در حالی که دیگران ممکن است به طور دائمی توسط فلوکستین تغییر کنند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ارزیابی اثرات ضد افسردگی در دوران بارداری و رفتارهای اوتیسم در بچه های موش. آخرین ویرایش: سپتامبر 4, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3162

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *