اکثر بیماران مبتلا به سرطان فعلی و سابق 50 ساله ، از زندگی خود راضی هستند

اکثر بیماران مبتلا به سرطان فعلی و سابق 50 ساله ، از زندگی خود راضی هستند

855 0

طبق یک تحقیق بزرگ و جدید که در سطح ملی انجام می شود، محققان دانشگاه فورتور درونتوراس تورنتو دو سوم از بیماران سرطانی فعلی و بیش از سه چهارم بیماران مبتلا به سرطان سنین بالای 50 سال  با وجود بیماری خود، در دانشکده کار اجتماعی انجام می دهند.

“بیماران سرطانی خیلی بهتر از ما انتظار داشتند که دو سوم از معیارهای بسیار سختگیرانه برای” سلامت روانی کامل “برخوردار باشند . به این معنی بود که آنها با زندگی خود به صورت روزانه خوشحال بودند و همچنین گزارش دادند سطوح بالایی از سلامت اجتماعی و روانی (به عنوان مثال داشتن روابط گرم و اعتماد به دیگران و گزارش دادن اینکه زندگی آنها حس یا جهت دارد یا معنای خاصی دارد). تنها کسانی که از بیماری روانی برخوردار بودند  نیز شامل اختلالات افسردگی و اضطراب و بدون هیچگونه ماده ای می باشند. پروفسور اسم فولر تامسون، نویسنده اصلی این مطالعه و صندوقدار ساندرا روتمن و مدیر موسسه دوره زندگی و پیری در دانشگاه تورنتو گزارش داد که وابستگی یا افکار خودکشی در سال گذشته طبقه بندی شده است که در سلامت روانی کامل قرار دارند.

“اخبار برای بازماندگان سرطان حتی بهتر بود، با سه چهارم زندگی در سلامت روان کامل می باشند، که شایع است مشابه افرادی می باشند که بدون تاریخ سرطان زندگی می کنند.”

“در میان افرادی که مبتلا به سرطان سابق یا فعلی بودند، شانس سلامت روانی کامل برای زنان، پاسخ دهندگان سفید، متاهل و مسن، و همچنین کسانی که درآمد بالاتری داشتند و کسانی که دچار اختلال و محدودیت های عملکردی نبودند، بیشتر بود. مشکلات پیشین یک سایه طولانی داشتند: افرادی که در دوران کودکی مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار گرفته بودند و افرادی که تا به حال افسردگی یا اختلالات اضطرابی داشتند کمتر احتمال دارد در سلامت روانی کامل باشند. ” همکاری نویسنده کری وست، یک دانشجوی دکتری در دانشکده کار اجتماعی فاکتور-Inwentash گزارش شده است.

غرب گفت: “شناسایی مسیرهای سلامت روان بیماران مبتلا به سرطان ممکن است برای شناسایی اهداف مداخله ای به منظور بهینه سازی روحی و سلامتی در حین بیماری و بهبودی کمک کند.”

محققان نمونه ای از جمعیت محلی کانادا را در سن 50 سالگی و با سرطان فعلی (n = 438)، سرطان قبلی (1،174) و سابقه سرطان (9799 نفر) بررسی کردند. داده ها از Health Canada Health Survey of در سال 2012 به دست آمد. نویسندگان تاکید می کنند که نتایج تنها همبستگی است و علت آن به دلیل ماهیت مقیاس و مشاهدات این نظرسنجی نمی تواند تعیین شود. آنها تأکید می کنند که تحقیقات طولی در آینده برای بهبود درک بهتر از اینکه مسیرهای ارتقاء انعطاف پذیری و بهبودی در میان بیماران سرطانی مورد نیاز است.

“ا Fuller-Thomson اعلام کرد: ین یافته های باور نکردنی روان شناختی حتی در زمینه سرطان یک معجزه فوق العاده برای انعطاف پذیری بیماران و پیام دلگرم کننده برای بیماران، خانواده های آنها و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی است.”

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه تورنتو.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: اکثر بیماران مبتلا به سرطان فعلی و سابق 50 ساله ، از زندگی خود راضی هستند. آخرین ویرایش: آگوست 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2726

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *