روانشناسی تلفنی و بهبود رابطه جنسی زوجین

نوشته شده برای at 11:31 ق.ظ
150 0

بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی آیا لازم است که زن و مرد درباره ی نیاز های جنسی خود با یکدیگر صحبت کنند ؟

در فرهنگ ما زوجین توانایی این که در مورد نیازهای جنسی شان با یکدیگر حرف بزنند را ندارند و این به این دلیل می باشد که زن و شوهر یاد نگرفته اند که با یکدیگر راحت باشند و در مورد مسائل عاطفی و نیاز هایشان با یکدیگر حرف بزنند.

به خصوص اگر آن ها در زمینه مسائل جنسی مشکلی داشته باشند اصلا نمی توانند با یکدیگر حرف بزنند زیرا صحبت کردن در مورد مسائل جنسی را همراه با شرم و گناه می دانند و راحت نیستند.

یکی از دلایل آن می تواند والدین باشد چون والدین زن و شوهر در مورد مسائل جنسی با هم صحبت نمی کرده اند در نهایت زن و شوهر در مورد این موضوع با یکدیگر حرف نمی زنند.

بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی آیا لازم است که زن و مرد درباره ی نیاز های جنسی خود با یکدیگر صحبت کنند ؟ آیا صحبت کردن در مورد این موضوع مهم می باشد و باید در مورد آن صحبت شود ؟

بر اساس نظر سکس تراپیست زن و شوهر باید در مورد مسائل جنسی با یکدیگر حرف بزنند و شرم و حیا نداشته باشند زیرا اگر با یکدیگر راحت نباشند و حرف نزنند نخواهند توانست نیاز ها و ترجیحاتشان را در روابط جنسی به یکدیگر بگویند و خواسته های یکدیگر را بشناسند.

زن و شوهر باید در مورد نیازهای جنسی با یکدیگر صحبت کنند که چه چیز هایی را می خواهند و از چه چیز هایی لذت می برند و چه چیز هایی آن ها را اذیت می کند و لذت نمی برند و باید بتوانند نیاز هایشان را به طور واضح به یکدیگر بگویند و حوزه مشترکی را پیدا کنند تا رابطه آن ها بهبود یابد و زندگی مشترک خوبی داشته باشند.

بر اساس گفته روانشناسان زن و شوهر باید در مورد این مسائل جنسی با یکدیگر راحت باشند و حرف بزنند اگر آن ها صحبت نکنند ممکن است بسیاری از نیاز های آن ها ارضا نشده باقی بماند و احساس ناراحتی و نارضایتی در آن ها به وجود آید.

در این هنگام اگر فرد از رابطه جنسی ناراضی باشد ممکن است در معرض برقراری رابطه در خارج از خانواده باشد و نتواند نارضایتی خود را به طور مستقیم و واضح بیان کند و ممکن است در مورد مسائل دیگر حس نارضایتی خود را ابراز کند.

مثلا اگر در مورد مسائل جنسی مشکلاتی دارد و ناراضی می باشد ممکن است در مورد مسائل دیگر بهانه بگیرد و نارضایتی اش را بروز دهد.

والدین باید در زمینه مسائل جنسی با فرزندشان با توجه به سن کودک و موقعیت و فضای مناسب و محیطی امنی که قرار دارد با او حرف بزنند و اطلاعات صحیحی را به او بدهند در این صورت فرزند به خوبی و به طور درست با مسائل جنسی آشنا می شود و قادر خواهند بود هنگامی که بزرگ شود در مورد این موضوع به راحتی با همسرش حرف بزند.

بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی در حالت کلی زمانی که زوجین بتوانند در مورد مسائل جنسی با یکدیگر حرف بزنند در این صورت با نیاز ها و خواسته های یکدیگر به خوبی آشنا خواهند شد و خواهند توانست رابطه بهتری را با همسرشان تجربه کنند و زندگی مشترک خوبی خواهند داشت.

رابطه جنسی غیر عادی چگونه رابطه ای است ؟

بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی و نظر مشاوران رابطه جنسی عادی به رابطه ای گفته می شود که زن و شوهر هر دو از آن رابطه لذت ببرند و با شریک عاطفی رابطه خوبی را تشکیل دهد اگر زوجین از رابطه خود لذت نبرند این رابطه طبیعی به نظر نمی رسد و ممکن است مشکلاتی را برای آن ها به وجود آورد.

ممکن است فرد در رابطه جنسی پرخاشگری کند و آسیب هایی را به شریک جنسی اش وارد کند در این صورت این رابطه غیر طبیعی است و یا ممکن است برای این که به ارضا شود رابطه ای با کودکان انجام دهد که این روابط غیر عادی و بیمار گونه می باشد.

مورد دیگر که در یک رابطه طبیعی باید به آن توجه شود نوع تحریک کردن و انواع پوزیشن ها می باشد در این صورت زوجین باید از روش هایی برای تحریک کردن استفاده کنند که هر دو نفر آن ها به توافق برسند و اگر یکی از آن ها این روش ها را نپسندد در این صورت مناسب نمی باشد و این رابطه غیر طبیعی خواهد بود.

 

مورد دیگر بسیاری از افراد هستند که هنگامی که با یکدیگر رابطه جنسی برقرار می کنند رابطه آن ها با احساس گناه و اضطراب همراه می باشد اگر رابطه این شکلی باشد غیر طبیعی و نامناسب بوده و رابطه ی جنسی مناسب می باشد که در آن اضطراب و احساس گناه نباشد و به با انجام رابطه زوجین آرامش را به دست آورند.

مورد دیگری که زوجین باید به آن توجه کنند این است که باید رابطه ای داشته باشند که در آن اجباری در کار نباشد زیرا احساس اجبار در مورد رابطه جنسی یک حالت بیمار گونه مانند وسواس می باشد و فرد احساس می کند این موضوع برای او تنش و استرس به وجود می آورد و او توانایی ایستادگی در مقابل آن را ندارد و اراده اش تحت تاثیر فشار های روانی قرار می گیرد.

بسیاری از افراد هستند که برای این که رابطه جنسی را انجام دهند علاقه ای به آن ندارند و احساس اجبار می کنند و بعضی ها رابطه جنسی آن ها بسیار زیاد و کنترل نشده می باشد و بسیاری روابط جنسی پر خطر، غیرقانونی و مهار نشده دارند و رابطه های آن ها نامناسب می باشد.

این افراد ممکن است برای برقراری رابطه احساس اجبار کنند. اما این احساس اشتباه است آن ها باید مشکلات آن ها شناخته شود و تحت درمان قرار بگیرند و این مسئله را باید برای آن ها بسیار جدی در نظر گرفت تا درمان شود.

اگر فرد در زندگی مشترک خود از نظر روابط جنسی مشکلاتی داشته باشد در این صورت از رابطه جنسی خود ناراضی خواهد بود و این موضوع باعث می شود تا در زندگی زناشویی خود احساس نارضایتی کند و مشکلات و اختلافاتی بین آن ها به وجود آید.

چون زوجین نسبت به رابطه جنسی ناراضی هستند نسبت به یکدیگر دچار خشم و عصبانیت می شوند که این خشم باعث می شود در دیگر حوزه های زندگی مشکلاتی برای آن ها به وجود آید و از نظر عاطفی از یکدیگر دور و جدا شوند.

در بسیاری از طلاق های که صورت می گیرد مشکل اصلی به خاطر نارضایتی های جنسی می باشد اما امروزه به خاطر پیشرفت علم و دانش و به وجود آمدن روش های درمانی جدید و پیشرفت این روش ها و افزایش مطالعات روانشناختی باعث شده است تا تا قبل از طلاق زوجین برای درمان خود اقدام کنند و از خدمات درمانگاه روانشناسی استفاده کنند تا بتوانند به خوبی مشکلات را حل کنند.

زوجین هنگامی که با مشلاتی رو به رو می شوند می توانند بر اساس مطالعات روانشناسی تلفنی  و با کمک مشاوران و متخصصان مجرب آن مشکل را حل کنند و زندگی زناشویی خوبی را برای خود به وجود آورند.

منبع : روانشناسی تلفنی و بهبود رابطه جنسی زوجین

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: روانشناسی تلفنی و بهبود رابطه جنسی زوجین. آخرین ویرایش: جولای 3, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=10354

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *