طلاق به خاطر خساست، با خساست همسر چه کار کنیم؟

نوشته شده برای at 2:43 ب.ظ
354 0

آیا از خساست همسرتان خسته شده اید و به دنبال راهی می گردید تا از او جدا شوید؟ در بسیاری از مواقع طلاق به خاطر خساست همسر اتفاق می افتد، خساست یک مشکل جدی در زندگی مشترک و زناشویی به حساب می آید زیرا ویژگی شخصیتی درستی نمی باشد و باعث وجود مشکلاتی مانند دلخوری در میان زوجین می شود، طلاق یک راه حل برای این مشکل می باشد اما راه حل آخر به حساب نمی آید.

باید قبل از طلاق دلایل خساست و راه های برخورد با آن را بشناسید تا به درستی بتوانید در مورد آن تصمیم بگیرید در ادامه این مقاله به بررسی کامل در مورد خساست همسر و طلاق به خاطر خساست می پردازیم، همچنین می توانید به مراکز مشاوره مراجعه کنید و با دریافت مشاوره های صحیح بهترین راه حل را انتخاب کنید.

دلایل خساست

در بسیاری از موارد احتمال دارد که شما و همسرتان در زندگی مشترک تفاهم بسیاری داشته باشید و تنها مشکلتان به خاطر خساست همسرتان باشد، اما خساست پایه و اساس سایر اختلافات در ازدواج می باشد و منجر به طلاق می شود، اگر در مورد خساست آگاهی های لازم داشته باشید درک بهتری از همسرتان خواهید داشت و به شما کمک می کند تا بتوانید این مشکل را به درستی و با آگاهی بیشتری حل کنید.

در ادامه این مقاله به برخی از این دلایل اشاره می کنیم:

حفظ آرامش روانی

خساست ریشه های درونی روانی دارد و به طور معمول به خاطر احساس ناامنی درونی در فرد به وجود می آید، هر فرد برای خود هویتی دارد و سعی می کند تا آن هویت را به طریقی برای خود حفظ کند.

افرادی که خسیس هستند، مال و دارایی را پناهگاه هویتی خود می دانند و تلاش می کنند تا با دست آوردن و جمع کردن مال، هویت و آرامش روانی خود را حفظ کنند و در صورتی که فرد به صورت افراطی این ویژگی ها و نشانه ها را از خود نشان می دهد باید به او کمک کنید تا مشکل خود را شناسایی کرده و آن را حل نماید، در این زمینه شما می توانید به روانشناس مراجعه کنید و با شرکت در جلسات روان درمانی مشکلتان را حل نمایید.

 

کسب احترام

همه شما می دانید که یکی از فاکتور های مهم در کسب احترام، مال و دارایی می باشد، فردی که از لحاظ روانی پول را به عنوان تکیه گاه هویتی خود می شناسد نمی تواند آن را خرج کند و با از دست دادن آن، انگار احترام و شان خود را از دست می دهد.

پس باید این نکته را در نظر بگیرید که خساست همسرتان به معنی بی‌علاقگی به شما نمی باشد، بلکه او بیمار است و از مشکل درونی رنج می برد و اگر خساست را کنار بگذارد و پول هایش را خرج کند دچار استرس و اضطراب شدیدی خواهد شد.

ویژگی آموخته شده

احتمال دارد ویژگی خساست در فرد در اثر آموزش و یا الگو برداری از والدینش ایجاد شده باشد، همچنین مشکلات زندگی، شخصیت والدین و نحوه تربیت آن ها در خسیس بار آمدن همسرتان نقش داشته است و ویژگی که در زمانی طولانی در فرد نهادینه شده است یکدفعه از بین نخواهد رفت و برای ترمیم کردن آن نیاز به سعی و تلاش  در مدت زمان طولانی می باشد.

به همین دلیل اگر در دوران قبل از ازدواج هستید احتمال دارد که خساست در آینده برای شما دردسر ساز باشد و شما را اذیت کند و تغییر آن نیاز به زمان طولانی دارد، بنابراین برای انتخاب همسر این ویژگی را در نظر بگیرید و اگر شریک زندگی آینده تان دارای این ویژگی بود سعی کنید بیشتر در مورد او تحقیق کنید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

طلاق به خاطر خساست، برخورد با خساست همسر

بسیاری از افراد فکر می کنند که زندگی با فرد خسیس امکان پذیر نمی باشد و بهترین راه طلاق است در صورتی که اگه طرف را دوست داشته باشید و به زندگی تان علاقه مند باشید می توانید با برخی از راهبردهای رفتاری خانواده خود را حفظ کنید و طلاق را به عنوان آخرین گزینه در نظر بگیرید.

در ادامه این مقاله به روش های مناسب برای مقابله با خساست همسر اشاره می کنیم:

قبول خساست

در مرحله اول باید خساست همسرتان را بپذیرید و قبول کنید که نمی توانید شخصیت او را تغییر دهید بلکه تنها می توانید رفتار های او را ترمیم کرده و یا تعادل بخشید، زمانی که این واقعیت را می پذیرید باعث می شود تا مشکل مثل قبل برای شما آزار دهنده نباشد.

مشورت برای خرید

زمانی که می خواهید پولی خرج کنید حتما با همسرتان مشورت کنید چون احتمال دارد بعدا با لجبازی و خشم او مواجه شوید و علاوه بر این می توانید هر ماه با یکدیگر در مورد مخارج احتمالی صحبت کنید و یک قرار در باید یکدیگر در مورد این مخارج بگذارید تا همسرتان از دیدن خرید های شما غافلگیر نشود و بعد اوقات شما را تلخ نکند.

طلاق به خاطر خساست، ابراز ناراحتی

زمانی که از رفتار و خساست همسرتان خسته و ناراحت شدید، سعی کنید ناراحتی خود را ابراز کنید البته باید به بهترین حالت به او بگویید و مهربان و زبان خوش به او بگویید که ناراحت شده اید و برای تان خجالت آور می باشد و نباید جنجال به راه بیندازید و دعوا کنید زیرا بدترین رفتار می باشد و اثر معکوسی خواهد داشت پس سعی کنید به صورت صحیح ابراز کنید تا یک تلنگر بر فرد وارد شود.

تشویق کردن

افرادی که شخصیت آن ها با خساست همراه می باشد معمولا در هنگام خرید به مبلغ آن توجه می کنند و در صورتی که همسرتان برای شما هدیه یا وسیله ای خرید به خاطر ناچیز بودن و کوچک بودن آن شکایت نکنید و او را مورد تمسخر قرار ندهید زیرا خرید این هدیه کوچک از لحاظ روانی برای او سنگین می باشد.

در این موقعیت باید از او تشکر و قدردانی کنید و این کار باعث می شود تا تشویق شود و این کار را بیشتر انجام دهد و به مرور زمان از خساست دور شود و رفتار متعادل تری را نشان دهد.

مشورت در مورد امور مالی

با یکدیگر در مورد امور مالی مربوط به خانه مشورت کنید و نظرات خود را به همسرتان بگویید و در صورتی که متوجه شدید که در مورد امور مالی و مسائل مربوط به خانه خساست نشان می دهد پیشنهادات خود را به آرامی به او بگویید و دلایل قانع کننده ای بیاورید.

خساست همسر، مراجعه به متخصص

برای ویژگی های شخصیتی همسرتان می توانید به روانشناس مراجعه کنید و از او کمک بگیرید در این صورت شما بهتر می توانید همسرتان را درک کنید و همچنین روانشناس می تواند راهکارهای موثر تری را در برخورد با همسرتان در اختیار شما قرار دهد و در صورتی که قصد جدایی و طلاق گرفتن داشته باشید روانشناس می تواند مزیت ها و مشکلات این تصمیم را به شما بگوید و در این تصمیم گیری به شما کمک کند تا با فکر باز و به طور منطقی تصمیم درستی را بگیرید.

در بسیاری از مواقع لازم است تا روانشناس جلسات فردی با همسرتان برگزار کند و درمانگر با بررسی ساختار های روانی و شخصیتی به شما کمک می کند تا به خوبی تعارض ها را بشناسید و آن ها را حل و فصل نمایید، این امر باعث می شود تا به خودی خود خساست همسرتان کمتر ​​​​شود و کم کم بهبود یابد.

طلاق به خاطر خساست، سخن آخر

بر اساس مطالبی که بیان شد خساست یک ویژگی نامناسب و ناخوشایند می باشد و مدارا کردن با افرادی که این ویژگی را دارند بسیار سخت می باشد و طلاق یکی از راه حل های رهایی از این مشکل می باشد اما راه آخر نیست و زمانی باید به این کار متوسل شوید که دیگر راهی برای شما باقی نمانده است.

در نتیجه قبل از آن که تصمیم به طلاق بگیرید باید راهکارهای فوق را امتحان کنید و از یک روانشناس و متخصص در این زمینه کمک بخواهید، مراکز مشاوره به صورت تلفنی و حضوری پاسخ گوی مشکلات شما می باشد و همچنین مشاوره تلفنی به شما کمک می کند تا در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

سوالات متداول

  1. آیا رفتار خساست قابل تغییر است؟

بله، شما با مراجعه به روانشناس و مرکز مشاوره می توانید ریشه رفتار های خود را پیدا کنید و راهکارهای مقابله با آن را فرا گیرد تا مشکل شما حل شود

 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: طلاق به خاطر خساست، با خساست همسر چه کار کنیم؟. آخرین ویرایش: ژوئن 29, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=6474

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *