غذا برای فکر کردن: چگونه مغز به مواد غذایی واکنش نشان می دهد ممکن است به overeating مرتبط باشد.

غذا برای فکر کردن : چگونه مغز به مواد غذایی واکنش نشان می دهد ممکن است به overeating مرتبط باشد.

559 0

دلیل اینکه چرا برخی افراد آنقدر سخت تلاش می کنند تا در برابر تکمیل یک کیسه ای از چیپس یا کاسه آب نبات مقاومت کنند ممکن است بر اساس اینکه چگونه مغزشان به پاداش های غذایی پاسخ می دهد، باعث  شود آنها را به بیش از حد آسیب پذیر کنند.

در مطالعه ای که با کودکان انجام شد، محققان دریافتند که زمانی که مناطق خاصی از مغز واکنش بیشتری نسبت به پاداش دادن به مواد غذایی و پول داشته باشند، این کودکان احتمالا بیش از حد شاداب می شوند، حتی زمانی که کودک گرسنه نبود ، صرف نظر از اینکه آیا آنها اضافه وزن داشتند یا نه.

شانا ادیس، یک دانشمند پس از مدرسه در دانشگاه ورمونت که در حال تحصیل در مقطع دکترا در ایالت پنسیلوانیا بود، گفت: نتایج نشان می دهد که چرا برخی افراد ممکن است نسبت به دیگران بیش از حد مجبور باشند خود را کنترل کنند. یافته ها همچنین ممکن است نکاتی در مورد چگونگی جلوگیری از چاقی در سن جوانتر ارائه دهند.

ادیس گفت: “اگر ما بتوانیم در مورد چگونگی پاسخ مغز به مواد غذایی و نحوه ارتباط آن با آنچه که می خوریم بیشتر یاد بگیریم، شاید بتوانیم یاد بگیریم که چگونه این واکنش ها و رفتار را تغییر دهیم.” “این باعث می شود که برای کار با کودکان جامعه جالب باشد، زیرا اگر ما بتوانیم بیش از حد بر چاقی و اضافه وزن در سن زودتر متوقف کنیم، این واقعا مفید خواهد بود.”

تحقیقات قبلی در مورد چگونگی پاسخ مغز به غذا به بیش از حد کمک می کند. برخی از مطالعات بر سر خوردن مغز مرتبط است که بیشتر به پاداش های غذایی حساس هستند، در حالی که دیگران متوجه شده اند که کم شدن حساسیت به دریافت پاداش مواد غذایی سبب افزایش بیش از حد شما می شود.

علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان داده است که افرادی که مایل به خوردن غذاهای سخت تر از سایر انواع پاداش هستند، مانند پول، در طول زمان بیش از حد سیراب می شوند و وزن دریافت می کنند. اما مطالعه فعلی اولین بار است که نشان می دهد که کودکان که پاسخ مغز بیشتری نسبت به غذا در مقایسه با پاداش های پولی دارند، بنابراین احتمال بیشتری برای خوردن غذا وجود دارد.

Adise گفت: “ما بسیار اندکی در مورد مکانیزم هایی که به overeating کمک می کنند را می دانیم. “جامعه علمی، نظریه هایی را که ممکن است بیش از حد توضیح دهد، توسعه داده اند، اما آیا آنها در واقع مربوط به مصرف غذا بوده اند هنوز ارزیابی نشده اند؟ بنابراین ما می خواستیم به آزمایشگاه برویم و آزمایش کنیم که آیا پاسخ مغز به پیش بینی و برنده شدن غذا، در مقایسه با پول، به بیش از حد وابسته بود. ”

برای مطالعه، 59 کودک در سنین 7 تا 11 ساله چهار بار در آزمایشگاه تغذیه کودکان در ایالت Penn State شرکت کردند.

در طی سه دیدار اول، کودکان غذای آماده شده برای اندازه گیری نحوه مصرف آنها در موقعیت های مختلف  مانند غذای معمولی زمانی که گرسنه بودند و در مقابل تنقلات زمانی که گرسنه نبودند، تهیه شده بود. وزن کودکان در هر وعده غذا با وزن کردن صفحات قبل و بعد از وعده غذایی تعیین می شود.

در بازدید چهارم خود، کودکان اسکن fMRI داشتند، زیرا چندین بازی از یک بازی انجام دادند که در آن حدس می زدند که یک عدد کامپیوتری بالاتر یا کمتر از پنج باشد. سپس آنها گفتند که اگر درست باشند، آنها پول، آب نبات یا یک کتاب را برنده خواهند شد، قبل از آنکه معلوم شود که آیا آنها درست بوده اند یا نه. محققان دریافتند زمانی که مناطق مختلف مغز بیشتر به پیش بینی یا برنده شدن غذا در مقایسه با پول واکنش نشان می داد، این کودکان احتمالا بیش از حد پرخوری کرده بودند.

ادیس گفت: “ما همچنین دریافتیم که پاسخ مغز نسبت به غذا در مقایسه با پول مربوط به پرخوری می باشد بدون در نظر گرفتن اینکه کودک وزن دارد.” به طور خاص، ما شاهد افزایش پاسخ مغز در ناحیه مغز در ارتباط با کنترل شناختی و کنترل خودکامگی بودیم، زمانی که بچه ها غذا را در مقایسه با پول دریافت کردند، با بیش از حد خوردن ارتباط داشتند. ”

ادیس افزود که این مهم است زیرا نشان می دهد ممکن است راهی برای شناسایی پاسخ های مغز وجود داشته باشد که می تواند پیش بینی کننده چاقی در آینده باشد.

کتلین کلر، استاد علوم تغذیه ایالت پن، می گوید: مطالعه ای که اخیرا در نشریه ” اشتها” منتشر شده است، این نظریه را تقویت می کند که پاسخ مغز افزایش یافته در مناطق مغز مرتبط با پاداش ها مربوط به خوردن غذای بیشتر در انواع موقعیت ها می باشد.

کلر گفت: “ما پیش بینی کردیم که بچه هایی که پاسخ بیشتری نسبت به غذا به پول داشتند، آنهایی هستند که از خواب بیدار می شوند و این چیزی است که ما شاهد آن بودیم.” “ما به طور خاص می خواستیم به بچه هایی نگاه کنیم که مغزشان به یک نوع پاداش نسبت به دیگران پاسخ داده بود. بنابراین این نبود که آنها نسبت به تمام پاداش ها حساس هستند، بلکه بسیار حساس به پاداش های غذایی هستند.”

کلر گفت، یافته ها نشان می دهد که چگونه مغز بر خوردن غذا تأثیر می گذارد، مهم این است که می تواند به شناسایی کودکان که در معرض خطر چاقی یا دیگر عادات غذا خوردن فقیر هستند قبل از اینکه این عادتها در حال توسعه باشند، کمک کند.

کلر گفت: “تا زمانی که ما علت ریشه پرخوری و سایر رفتارهای مرتبط با غذا را نمی دانیم، سخت است که توصیه های خوبی در جهت رفع این رفتارها ارائه دهیم.” “هنگامی که الگوها به دست می آیند و مدت ها طول می کشد، سخت تر می شود که این عادت ها را از بین ببرید. در اصل، ما می خواهیم از ابتدا آنها را از عادت ها جلوگیری کنیم.”

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا. 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: غذا برای فکر کردن : چگونه مغز به مواد غذایی واکنش نشان می دهد ممکن است به overeating مرتبط باشد.. آخرین ویرایش: آگوست 27, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2827

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *