تحقیقات واکنش مغز در مورد اینکه چرا تمرین باعث افزایش سرعت واکنش در موتور می شود

تحقیقات واکنش مغز در مورد اینکه چرا تمرین باعث افزایش سرعت واکنش در موتور می شود

641 0

محققان در گروه پزشکی فیزیکی و توانبخشی در Johns Hopkins Medicine گزارش دادند که یک مطالعه کامپیوتری از 36 داوطلب بالغ سالم که خواستار تکرار همان حرکت بیش از حد شد، هنگامی که خواسته شد که این حرکت را بر اساس تقاضا تکرار کند، زیرا آنها جنبش را پیش بینی می کردند، به دلیل یک مکانیزم  شناخته شده ای که مغز آنها را برای تکثیر همان عمل آماده می کرد.

محققان می گویند، یافته های این تحقیق نشان می دهد که تحقیقات بیشتری درمورد اینکه مغز جنبش را برای اولین بار تولید می کند، نشان می دهد و در نهایت می تواند به دانشمندان کمک کند تا بدانند چگونه پاسخ های حرکتی تحت کنترل مغز پس از بیماری های نورولوژیک یا جراحات مانند سکته مغزی ادامه می یابد.

بعدها پژوهشگران متوجه شدند که تکرار یک حرکت می تواند زمان واکنش مورد نیاز برای تولید آن را بهبود بخشد. به گفته این پژوهش، آدریان مارک هاث، استادیار علوم اعصاب دانشگاه دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، معتقد است که این اثر به مدت طولانی به “پیش بینی” اختصاص داده شده است. آماده شدن برای تکرار حرکت به طور پیش فرض با توجه به انتظارات که در آن جنبش به احتمال زیاد مورد نیاز است.

با این حال، آزمایش های دیگر با استفاده از تحریک مغناطیسی ترانس مغناطیسی ، تکنیکی که از پالس های مغناطیسی برای تحریک مغز استفاده می کند و واکنش ها را ثبت می کند ، نشان می دهد که حرکات تکراری می توانند حرکات ناشی از تحریک مغزی را ایجاد کنند.

هیت می گوید: “این مطالعات نشان می دهد که چیزی غیر از پیش بینی ممکن است با تکرار اتفاق بیفتد.”

Haith و همکارانش در مطالعه ای که برای مشخص کردن اینکه چگونه حرکات مکرر ممکن است بر روی پاسخ حرکتی تأثیر بگذارد، همراه با همکاران خود، پابلو A. Celnik، استاد پزشکی طب فیزیکی و توانبخشی، مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز؛ فیراماس موز، Ph.D.، یک متخصص سابق پست مدرک کارشناسی Celnik؛ و دانیل لوپز، BS، یک دستیار تحقیق در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، مجموعه ای از آزمایشات را برای کشف کردن اینکه آیا تمرین بر روی حرکت می تواند از طریق پیش بینی یا مکانیزم دیگری تاثیر گذارد یا نه، طراحی کرده است.

محققان 36 داوطلب بزرگسال راست دست را استخدام کردند که 22 نفر آنها زن بودند و سن آنها 19 تا 30 سال بود. هر یک از داوطلبان در جلوی یک صفحه بزرگ رایانه ایستاده بودند. روی دسکتاپ یک قرص لمسی پاسخگو بود. هنگامی که یک هدف روی صفحه نمایش ظاهر شد، از داوطلبان خواسته شد که یک مکان نما را حرکت دهند تا با استفاده از قلم بر روی تبلت به سرعت به هدف برسند.

در آزمایش های ابتدایی، داوطلبان حدود 215 میلی ثانیه (هر میلی ثانیه 1/1000 ثانویه از یک ثانیه) برای پاسخ دادن و رسیدن به هدف در حال تغییر، صرف نظر از اینکه در آن دست آنها را نقل مکان کرد. با این حال، پس از تمرین حرکت مکان نما صدها بار در یک جهت تنها، داوطلبان به سرعت واکنش نشان دادند و مکان نما را به سمت هدف در آن جهت حرکت دادند، هرچند زمان واکنش آنها زمانی که هدف در جهت دیگر ظاهر شد، باقی می ماند.

Celnik می گوید: “سود شما 20 تا 30 میلی ثانیه است.” “به نظر می رسد کوچک است، اما هنگامی که شما به عملکرد نگاه می کنید که می تواند در ورزش و مناطق دیگری که نیاز به حرکات موتور سریع دارند متفاوت باشد، این افزایش زمان ممکن است به معنای تقسیم بین برنده و بازنده باشد.”

دانشمندان تصریح کردند که دو فرصت برای کاهش زمان واکنش افراد وجود دارد: یک ایده این است که آنها پیش بینی کرده بودند که این جنبش را پیش بینی کرده و حدس بزنند که هدف در جهت ترجیحی (معمولی) از نیروی عادت ظاهر می شود. یکی دیگر از این ها این است که تمرین تکراری به نوعی آموزش مغز خود را برای انتخاب سریع تر حرکت در آینده در حالی که هنوز به افراد همان مقدار از انعطاف پذیری قبل از آنها برای انتخاب اهداف دیگر اجازه دادند.

محققان آزمایش دیگری را که قبلا از آنها خواسته شده بود دست خود را به سوی یک هدف که در روی صفحه نمایش ظاهر شد، محکم کرد، اما با پیچ و تاب از آنها خواسته شده بود دست خود را بر روی هر چهارم ضرب و شتم مترونوم، بگذارند. هنگامی که هدف ظاهر شد، آن را در فواصل زمانی مختلف درست قبل از ضرب وشتم چهارم ، به طور موثر تحمیل زمان واکنش در هر محاکمه را نشان داد.

محققان پیش بینی کردند که اگر نظریه های پیشین پیش بینی می شد حرکت در مسیر تمرین پیش بینی می شد، آنها به طور پیش فرض دست خود را در این مسیر حرکت می دادند زمانی که هدف نتوانست نشان داده شود یا زمانی که زمان واکنش بسیار محدود بود، به موقع به هدف دقیق ضربه بزنید.

فیراس می گوید: این طور نیست. او می گوید: بیشتر مسیرها برای افراد راست دست راحت بود.”آنها هر دو را انتخاب کردند و به راست یا پایین و به سمت چپ، در جهت آنها تمرین کردند.

محققان می گویند، این نتایج، که در گزارش سلول های 24 ژوئیه 2018 منتشر شده است ، نشان می دهد که تکرار یک جنبش چندین بار به نوعی باعث می شود که مغز بتواند در آینده از این جنبش کارآمد تر باشد.

سلنیک می گوید که او و تیمش برنامه ای برای بررسی آنچه که در مغز اتفاق می افتد، برای درک بهتر این اثر برنامه ریزی می کنند. او اضافه می کند که بینش در مورد مکانیزم های عصبی پشت پدیده، می تواند منجر به درمان های موثرتر برای سکته مغزی و سایر اختلالاتی شود که بر کنترل مغز و بر حرکت بدن تاثیر می گذارد.

منبع :تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تحقیقات واکنش مغز در مورد اینکه چرا تمرین باعث افزایش سرعت واکنش در موتور می شود. آخرین ویرایش: آگوست 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2585

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *