تحقیقات جدید سلول مغزی را تشخیص می دهد که باعث بهبود یادگیری می شود

تحقیقات جدید سلول مغزی را تشخیص می دهد که باعث بهبود یادگیری می شود

545 0

کارهای حافظه و یادگیری به ویژه سطح مغناطیسی عصبی  هنوز معلوم نشده است، اما محققان دانشگاه اوپسالا در حال حاضر، همراه با همکاران برزیلی، یک نورون مغزی خاص را با نقش مرکزی در یادگیری کشف کردند. این مطالعه که در Neuron منتشر شده است، ممکن است بر توانایی مبارزه با از دست دادن حافظه در بیماری آلزایمر تاثیر بگذارد.

هنگامی که یک فرد مبتلا به زوال عقل می داند که فقط شام خورده است، به علت آسیب هیپوکمپ است. در مقابل، یک شخص می تواند جزئیات دقیق یک سفر ماهیگیری به نروژ 40 سال پیش توصیف کند. هر دو مورد شامل استفاده از حافظه اپیزودیک، ذخیره سازی مغز از حوادثی است که ما شخصا درگیر آن هستیم. بیماری های دمانس توانایی ایجاد خاطرات جدید، به خصوص حوادث پس از شروع بیماری را مختل می کند.

محققان دانشگاه اوپسالا در حال حاضر، همراه با همکاران برزیلی، برخی از نورون های مغز را کشف کرده اند که نقش مهمی در یادگیری دارند. همان گروه تحقیقاتی قبلا سلولهای دروازه بان یا سلولهای OLM (Oriens-lacunosum moleculare) را در علم فنی کشف کرده بودند. این ها در هیپوکامپ، منطقه مغز شناخته شده است که در تشکیل خاطرات جدید فعال هستند. یافته های جدید از گروه تحقیقاتی Klas Kullander نشان می دهد که فعالیت سلول OLM بر رمزگذاری خاطرات مغز تاثیر می گذارد.

هنگامی که سلول های OLM در آزمایشات بر روی موش آزمایشگاهی فعال شدند، حافظه و عملکرد یادگیری موش ها کاهش یافت. هنگامی که این سلولها به جای آن غیرفعال شدند، عملکرد تشکیل حافظه جدید بهبود یافت. این تحقیق درک بهتری از اینکه چگونه یک جزء در مدارهای حافظه می تواند بر شکل گیری حافظه تأثیر بگذارد، افزایش یافته است.

“Klas Kullander می گوید : انتظار داشتیم که بتوانیم یادگیری را مختل سازیم، زیرا به نظر می رسد که اثر آزمایش ما در سطح سلولی عملکرد عادی سیستم عصبی را مختل می کند، اما ما به این نتیجه رسیدیم که یادگیری و حافظه نیز می تواند بهبود یابد ، همچنین امیدوار است بتواند از دست رفتن حافظه در بیماری آلزایمر و زوال عقل خلاص شود. اولین علائم بیماری آلزایمر، شایع ترین و آشنا با بیماری های دمانس، با حافظه ضعیف همراه است. حافظه کوتاه مدت به ویژه از بین می رود. برای کسانی که از علائم دمانس رنج می برند، از دست دادن عملکرد حافظه یک مشکل عمده روزمره است. متاسفانه، هیچ درمان دارویی یا داروهایی وجود ندارد که بتوانند بیماری های مبتلا به زوال عقل را از رشد و توسعه بیماری جلوگیری کنند.

کولندر می گوید: “گام بعدی این است که این تحقیق را دقیق تر انجام دهیم، در آزمایش های بیشتر در مورد حیوان قابل مقایسه با انسان ها می باشد. قبل از آزمایش می توان سلول OLM را به طور مصنوعی در انسان تحریک کرد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه اوپسالا 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تحقیقات جدید سلول مغزی را تشخیص می دهد که باعث بهبود یادگیری می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 2, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3082

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *