تئوری جدید ممکن است باعث بهبود و درمان افسردگی شود

تئوری جدید ممکن است باعث بهبود و درمان افسردگی شود

626 0

یک منطقه جدید در تحقیقات افسردگی نشان می دهد اختلال عملکرد در میتوکندری و منبع اصلی انرژی برای سلول ها ، می تواند منجر به افسردگی عمده شود. منتشر شده در مرزهای علوم اعصاب ، این بینش جدید به نظریه های طولانی مدت در مورد علل افسردگی می تواند منجر به توسعه داروهای جدید و مؤثر ضد افسردگی شود.

افسردگی یک اختلال بسیار شایع است که تا 20٪ جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور معمول تصور می شود که ناشی از عدم تعادل شیمیایی در مغز است، اما مکانیسم های بیولوژیکی خاصی که منجر به افسردگی می شوند، به طور کامل درک نمی شوند.

دکتر لیزا E. Kalynchuk، همکاران مجله بررسی دانشگاه ویکتوریا کانادا می گوید: “تا کنون، اکثر نظریه های مربوط به علل بیولوژیکی افسردگی بر این ایده تمرکز کرده اند که افسردگی ناشی از عدم تعادل در انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین است.”

با این حال، داروهای ضد افسردگی می توانند سطح سرتونین را تقریبا بلافاصله افزایش دهند، اما چند هفته طول می کشد تا اثرات درمانی را بر روی علائم افسردگی تأثیر بگذارد. این نشان می دهد که بعید است که سروتونین عامل اصلی افسردگی باشد.

اکثر داروهای ضد افسردگی که امروزه استفاده می شوند همانند افرادی است که بیش از 50 سال پیش تولید شده اند. علاوه بر شروع تاخیر در تسکین علائم مؤثر، داروهای ضد افسردگی تنها در حدود نیمی از بیماران کار می کنند و اغلب عوارض جانبی نامطلوب دارند.

این تیم ضروری برای درمان های جدید و موثر برای افسردگی را به رسمیت شناخت. با این حال، قبل از شروع داروهای جدید، ابتدا باید علل سلولی افسردگی را درک کنید.

کلینچوک توضیح می دهد: “علیرغم تلاش های گسترده تحقیقاتی، هنوز در مورد تغییرات بیولوژیکی خاصی که نشانه های افسردگی را ایجاد می کنند، فاقد فهم اساسی است.”

محققان برای درک چگونگی افسردگی، علل خاصی را در سلولهای مغز جستجو کردند. این باعث شد آنها را به یک اندام کوچک در داخل سلول های مغز به نام میتوکندری یافت. میتوکندریها منبع اصلی انرژی برای سلولها هستند، اما آنها همچنین به تنظیم عملکرد مغز کمک می کنند.

” Kalynchuk می گوید: مدل های حیوانی نشان داد که افسردگی همراه با کاهش تولید سلول های جدید در هیپوکمپ است و منطقه ای از مغز بزرگسالان شناخته شده برای تنظیم احساسات، خلق و خوی، شناخت و استرس می باشد.

” به عنوان افسردگی دخیل است و در اصل  افسردگی ناشی از کمبود نسل جدید در سلول بود. با این حال، این نظریه تمام یافته های تحقیق را توضیح نمی دهد چرا که علایم افسردگی در صورت عدم وجود دارای کمبود است.

“آنچه ما می دانیم این فرایند متابولیک است و نیاز به انرژی زیادی دارد. به همین دلیل ما میتوکندری را به عنوان عامل اصلی افسردگی مواجه کردیم، زیرا  برای سلول ها  انرژی فراهم می کند.”

محققان بر این باورند که اختلال در عملکرد میتوکندریها می تواند منجر به افسردگی شود. این ایده فرصت جدیدی برای توسعه داروهای ضد افسردگی جدید فراهم می کند که می تواند عملکرد میتوکندری را نرمال کند.

کلینچوک می گوید: “این یک رویکرد کاملا جدید است که با آنچه که ضد افسردگی در حال حاضر انجام می شود، کم است.” “این به زمان نیاز دارد تا این ایده ها را به طور کامل کشف کند، اما ما امیدواریم که در حوزه های جدید تحقیق در زمینه افسردگی باز شود و منجر به توسعه داروهای ضد افسردگی موثر شود.”

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط مرزها .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تئوری جدید ممکن است باعث بهبود و درمان افسردگی شود. آخرین ویرایش: آگوست 26, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2793

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *